Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettmysko-grejer
Läst 978 ggr
linn8
2

Berättelser

Hej! Vad har hänt hos dig/din kompis/jobb osv, alltså andligt? Sätt något? Hört något? Känt något? Berätta!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Cahira
2

Växte upp i ett hemsökt hus, har besök av min avlidne bror emellanåt, har även haft kontakt med andras bortgångna nära och kära. 

Trots att jag inte kände dom så har jag framfört hälsningar och personen har sagt att det var exakt den personens ordval och precis så personen skulle sagt. 

Ett exempel är då en hälsade "Stay awesome!" och personen sa att den avlidne alltid kallade den personen för just awesome. Hade jag ingen aning om.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Thisisemmis
0

I mitt hus har vi hört fotsteg i trappen och på övervåningen fastän ingen har varit där. Det är alltså inte bara små ljud utan klara fotsteg. Jag har även känt en lukt utav rök när jag har suttit ensam uppe om nätterna. Från ingenstans kommer en stark röklukt, och den försvinner lika snabbt som den kom, ca 30 sekunder. Min mamma har berättat att hon har hört "någon" stöka i vårat kök, dvs rört om i våra hyllor där vi har glas/porslinsskålar. Min mamma har också sett någon gå/sväva förbi hennes sovrum en natt. I min systers rum ville man inte stanna länge, det var kallt och det kändes alltid som att någon stog och tittade på mig. En gång satt jag i mitt rum och min syster var i sitt rum. Plötsligt skriker hon på mig, att jag måste skynda mig in till hennes rum. Då hade dom små högtalarna hon hade på sin fönsterbräda ryckts rakt ut och landat mitt på golvet. En annan gång vaknade min syster mitt i natten, hennes dörr hade stängts igen och elen var av, lampa funkade inte att tända för henne och det var jättejättekallt i hennes rum. Det hade tydligen låtit i alla hörn. Först i det ena, sen i det andra, sen i två hörn, sen överallt. Hon såg att elen utanför hennes rum visst funkade, men inte i hennes rum. Efter ett tag lugnade det ner sig och hon somnade om. Jag har en snart 5årig lillebror. När han nyss hade fyllt fyra började han prata om "den andra pojken".  Det var mycket om "Vem är pojken under trappen?" "Vad ska den andra pojken äta?" "Men mamma ska inte den andra pojken också få en tallrik?" Det kom ofta frågor när vi satt och kollade på film eller tv om kvällarna såsom "Vem kom nu?" "Vem kom in genom dörren?" "Vem är det där?". 

Efter många och och men tog vi hem ett medium och fick förklaringar på många av sakerna utan att ens ha berättat nånting för mediumet om oss eller vad vi upplevt! Riktigt häftigt. :)

Ghosthunter
0

Intressant att läsa🙂

Hemma hos mig så kommer det och går en del andar emellanåt. Men dom gör inte så mycket mer än ljud för det mesta. Har hört lätta fotsteg nån gång, men för det mesta så är det mest knackningar och knäppningar. Har dock hänt nån gång att det har smällt till riktigt ordentligt.

Annars är det mycket kalla vinddrag och närvarokänslor. Men jag har även en spökkatt här. Senast i förra veckan kände jag denna hoppa upp i sängen och gå omkring, för att sedan lägga sig vid mina fötter.

Skuggor och rörelser i ögonvrån är också ganska vanligt och att jag då och då känner att nån pillar mig på skallen.

Men att saker flyttar på sig eller att elektriska föremål störs händer aldrig här hemma (vad jag vet?) av nån konstig anledning….så det är lugnt på så vis.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"