Telepati?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Entanglement är svåra grejer, men det finns lättare sätt att få omedelbart kontakt med andra "minds". 😃😉
http://myscienceacademy.org/2013/05/04/telepathy-is-easier-than-you-think/
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Det här är ett av de underligaste klippen jag sett (har sett det här någon stans tidigare).
Det är uppenbart att han inte talar om det man brukar mena med telepati, men samtidigt är han extremt otydlig med vad han menar istället 🤔.
Låter coolt när man säger det i alla fall antar jag 😃
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Jag tror det är humor….😃

#2 Lurigt i så fall 🙂
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Jag skulle stoppa en ko från att stjäla mat från vår gamla ko som behöver lite extra TLC just nu. Jag stod ivägen och vi fick ögonkontakt rätt så länge. Jag tänkte i mitt huvud hur jag såg henne vända sig om och gå iväg. Upprepade denna tanke ett par gånger och plötsligt så gör hon just det. Hon vänder på sig och lunkar iväg utan att ens se sig om tillbaka.
Kossor är väldigt nyfikna och rätt så envisa så att hon skulle ge upp så "lätt" kändes som lite mer än en tillfällighet.
Kanske så hundar vet att man ska ut i köket och äta nåt innan man ens rest sig? 😎
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Alltid härligt att höra om dina kor, Cahira! 🙂
De förstår verkligen mycket mer än man tror! Sedan förstår du dem ovanligt bra också….
#6 Tack.. :) Pratar lite väl mycket om dom men dom är ju mitt liv nu så. :)
Jag fick "mental kontakt" med en slagen hund en gång. Minns inte om jag berättat det.. Jag klappade henne och såg på tv, var lite sådär lätt hjärndöd efter en lång vecka i skolan med massa prov. Så reagerade hon på att hon var öm på sidan så jag lyfte mina händer och la dom i mitt knä för att visa att jag inte ville göra illa henne.
Hon reste sig, slickade mina händer en gång och mötte min blick. "Tack" hör jag i huvudet. Kvicknade till ur min lilla trött-trans och började undra vad sjutton just hände. Hon lunkade trött ut ur rummet och bara för att jag kom inte på nån anledning varför inte så sa jag rakt ut "Varsågod!" och hon tvärstannade, tittade på mig och igen hörde jag rösten i mitt huvud "…vad sa du..?" och jag sa igen, lugnare, "varsågod" och hon verkade säga "jaha…" och gick ut.
Tankarna rusade i 120, vad hände? Inbillade jag mig? Hittade jag på? När jag inte kom på nån logisk förklaring ryckte jag på axlarna och såg vidare på tv. Efter ca 20 minuter kom hon tillbaka och mötte min blick, och jag hörde rösten en sista gång: Kela mera?
Jag brast ut i tårar och sa "Jaaa självklart gumman, kom här!" och vi kelade resten av kvällen tills hon åkte hem.
Tror jag var tonåring då. Första och enda gången jag varit med om nåt liknande.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.