Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etiketterspökhusspökplatserspökjägare
Läst 6974 ggr
snurro89
0

Övergivet hus...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet det förflutna, om det här huset, men jag undrar om du kan gissa, vad det har varit här innan, det blev övergivet? Klicka på bilden om du vill ha den i ett snäpp större format Glad

snurro89
0

en till bild från huset…

snurro89
0

en till bild från huset…

snurro89
0

en till bild från huset…

HextremO
0

Jag tycker det ser ut som nått slags sjukhus. Vackert var det iallfall.

johanH
0

Fasta paviljongen säters sjukhus

Användes till rätspsykiatrisk vård

småruggigt ställe

finns stegen på baksidan kvar??

aangeleyes
0

ett gammalt mentalsjukhus..

[trollduva]
0

gissar på samma som #6

sandra1977
0

ja fyy fann!! har samma känsla som#6 o #7

snurro89
0

ja stegen finns kvar, de brann där.

Lilj-an
0

Jag ser människor som är nakna eller bär tunna kläder , en kvinna tröstar en man , de har svårt att få upp värmen i huset..

aangeleyes
0

Som jag tidigare skrev så var den första känslan sjukdom och folk som gick i tunna kläder (vita kläder) och skakade galler mer eller mindre. Dom flesta där var sjuka men fanns även folk som hade fått fel diagnos. Ja som sagt ett mentalsjukhus, får fram höga skräck skrik mer eller mindre. Får fram även att en relativt ung mörkhårig (ljussbrunett) tjej(fall,vågigt hår) hemsöker den byggnaden, hon dog på den platsen en allt för tidig död som egentligen inte skulle ske.  Usch får den här känslan också att nån river sina naglar mot något slags vägg så det skär sig i öronen. Det där sjukhuset känns inte alls bra :S får rysningar

aangeleyes
0

nu ska ja läsa ovanstående vad folk har skrivit :D

Mooniq
0

Pampiga men dystra bilder.

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

luxplyr
0

Jag tror med på mentalsjukhus det är derför det finns galler på fönstrena så de inte kunde rymma.

Vart ligger detta hus någon stans?

powderpuff
0

Får känslan att det är ett mentalsjukhus. Kan se människor som sitter längs väggarna på golven med knäna uppdragna och sitter så och gungar fram och tillbaka.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

lollolovee
0

Känner att det är någon (en tjej, 17år) springer igenom salarna med förstora kläder och tittar hela tiden bakom sig med en vild blick. På paviljongen känns det som om någon har hängt sig. (Olycklig kärlek) Får också en känsla av mentalsjukhus med tunna stora kläder eller inga kläder alls. Hm. Känns ganska ruggigt faktiskt.

Björn Katren
0

Jag skulle vilja påstå att bilden föreställer Danvikens Hospital innan huset renoverades ,Det sägs att det spökar där ,folk har hört kvinnoskrik därinne .Huset blev färdigbyggt 1725 innan dess låg det en träkyrka där men denna byggnad var ursprunget till dagens sjukhus men var även en kyrka där prästen höll gudstjänst för patienterna under samma tak ! Ps här fanns även den såkallade snurrgungan som var en liten karusell där patienten spändes fast, sen vevade sjukskötaren en stund .detta tog man till om patienten var bråkig. här utfördes åderlåtning (man tappades på blod) ,inympning av skabb( man gjorde ett snitt i huden o la in skabbägg )som kläcktes o gav sån klåda att patienten hade fullt upp med att klia sig .vissa patienter fick insulinchocker (fick en för stor dos med insulin som gav en ständig hungerkänsla då fick patienten äta sig fet så fet att han eller hon inte orkade bråka! Tur vi har som lever idag på 2000.-talet  Hälsningar Björn Katren

Magi-cat
0

#17 Tack för all info!

Det låter verkligen ruskigt….en tid som inte är så långt borta ändå….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
0

Mysigt ställe ändå 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law