Frågor, frågor - men inga svar...
Stora frågor, men väldigt få svar….😎
Hur stor är den egentligen, den där verkligheten? (Eller är den - en illusion? Puff, bara?) Vad innebär flera dimensioner, och hur ser aliens ut om de finns eller varför inte om de inte finns?
Är idéerna i huvudet i själva verket - aliens?
Ställ frågorna, förbli nyfiken!
Rolig video, ca 12 väl värda minuter…
http://myscienceacademy.org/2012/11/03/questions-no-one-knows-the-answers-to/
Räta ut frågetecknen, tack! Det snurrar! 🤦♂️🤪
(bilden från publicdomainpictures.net)
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jo svar på tal tycker jag en sån fråga är värd.
Man bör ställa sig frågande till själva kunskapen och de framtida vetandet med sunt förnuft och ett stort knippe omdöme inför vilka konsekvenser de kommer ge, liksom åt vilka riktningar som det här fria massmediala flödet av information kommer leda oss och forma civilisationen under kommande generationer.
Vi kan se många tecken ute i samhället redan nu på väldigt många saker där människor brottas med existentiell problematik på olika nivåer. Där andan i vad man värdesätter och eftersträvar i livet fullkomligt snedvrider livsbetingelserna både för individen själv som dess omgivning. Bland de senare hittar vi även påverkan varje människa har på natur och djurliv som till varandra genom sina levnadsvanor och hur människor väljer att bemöta den typen av frågeställningar.
Kanske främst då i vad som redan hunnit utvecklas i vetenskapens och industrins regi och som vi med glädje använt oss utav…i mer än ett halvt sekel av uppfinningar, ibland värre än den andra. Ta bara det här med hur populärt vi använder och förpackar allting vi har i PLAST, vår föda som allt annat vi hanterar.
Ja du katten, när tillvaron förvandlas till fossil aska och valet står till vad vetenskapsmän/vetenskapskvinnor återigen lyckas ta fram som sista utväg till oss med modern forskning. Så varför inte fresta med lite nya rön om verklighetsflykt & tjusiga fantasier
Är det verkligen meningen att människor ska leva på låtsas?
Har vi råd med den tanken?
#1 Hej Kottschejk! Tack för svar! 🙂
Är det verkligen meningen att människor ska leva på låtsas?
Nej, absolut inte! Vi ska inte leva i låtsasvärlden, på holodeck eller i en konstlad köpevärld av ettor och nollor på internet - vi ska leva i verkligheten, med fötterna på jorden, ta del av allt den ger i sinnesintryck, upplevelser, känslor! Och vårda den jord vi har….
Däremot tror jag det är sunt att ställa sig de stora existentiella frågorna, som i videon. Människor har alltid blickat utåt och mot stjärnorna och ställt sig dessa frågor. Jag tror det skulle vara mer oroande för mänskligheten om man slutar ställa dem.
Flera saker var speciellt tjusiga i videon tycker jag, bl.a. det om livet som kan vara så småttsmått eller som tankemedvetanden…..
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen