spökhus
Jag skulle vara tvungen att faktiskt vara där för att känna av men någon annan kanske är skickligare
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
klarade 2min utanför huset,jag vägrar gå in,dessutom var kl ca 18.30,solen ligger på baksidan av huset,baksidan av huset så är verenda fönster igenspikat pga att bilister har sett märkliga saker där inne,huset är ökänt i byn,vet inte vad som hänt,har tom med ryktas om att tv4 skulle göra ett repotage av det,men medierna har vägrat att ens gå in,det sägs att hela huset är fyllt av djävulen sj,vet inte om jag fantiserar..men förstora upp dessa 3bilder,el inbillar jag mig bara..finns fl bilder på huset,sist jag tog bilder där så dog mobben
ska skriva mer tydligt nästa gång,ville veta eftersom ingen har nån historia bakom,det kommer bara varningar från olika håll att huset är hemsökt och att beträda huset nattetid är inget att rekomendera,men sk a försöka ta reda på lite fakta å se vad jag dyker på
Jag har inte tillfälle att känna av ordentligt nu eller så, men min första instinkt är att jag skulle vilja åka dit. Jag har en viss dragning till och fascination för förfallna hus och älskar upptäcksfärder på såna ställen. Känner inget obehag eller rädsla såhär vid första anblivken av bilderna, så det hade varit spännande att kunna åka dit och känna på plats.
Ghosthunter - Snarare närmare Skåne 
Skåne är ett kanon-ställe för spökjakt!
Vart ligger det
elenihadjipetrou.blogg.se
Satt och tittade på första bilden länge länge.
Konstigt när det bara dyker upp saker från ingenstans.. :P
Det bara liksom finns i bilderna. För mig iallafall.
Huset är ju som sagt förfallet men ändå så otroligt vackert.
Just den lilla balkongen ovanför dörren tycker jag säger någonting..
Måste vara en väldigt händig kar som byggt det.
Jag fick upp ljudet av träskor, och känslan av någon som vägrade att släppa taget om huset ända in i graven.
Blombuketter.. någon som älskade stora vackra buketter, knytna med fina band i olika glas vaser.
Någon som gillade att måla tavlor. På naturen. En speciell vuxen.
Kanske sjuk eller något handikapp. Han har en käpp/krycka vid sig.
Han är mörkhårig, han gillar också att tälja saker. Han är barnslig och väldigt snäll, men har svårt att veta vart gränsen går.
En grå liten misse stryker runt. Kattunge.
Någonting ligger gömt i huset. Något väldigt viktigt.
Kanske inte särskilt värdefullt. Men har en stor betydelse för någon.
Men nu måste jag sticka! :)
Mera bilder ghostdoggy :D kram
funderar på sanatoriet i hällnäs,dagtid fixar jag det sj men nattetid avstår jag då stället är så förbannat stort,lär vara ett trevligt ställe åxå nattetid =P..har stått övergivet sen 2005,har varit sjukhus för TBC sjuka från det invigdes 1926 tom till slutet av 60talet
#18, vilket drömställe! Dit skulle jag verkligen vilja.
Oj, jag får upp väldigt många bilder, känslor osv av första bilden.
På första bilden får jag väldigt tydligt upp 2st blåa ögon, kopplar det till ett barn på max 3år, ser lite skärrad ut. Sedan ser jag en med långt mörkt hår ca 16, 17år, lite rädd eller förlåtande blick men ändå väldigt lugn.
Sedan får jag mer känslor av bilden. Men får en väldigt stark känsla av en lite äldre dam, väldigt ödmjuk, får en känsla av att hon var mormor också. En grå katt känner jag också väldigt tydligt av, ganska slank och fin kropp, inte så gammal tror jag.
Får en känsla av att det varit familjehem, fast ändå inte.
Får också en känsla av att det används våld i huset, inte så bra familjeförhållanden eller liknande.
<3 Mvh Wellingtons Kaningård ~||~ Lejonhuvad Dvärgvädur <3
Wellingtons.weebly.com
Intressanta bilder ghostdoggy
Bilderna på första huset har någon nedstämd prägel. Men huset ser inte ut att vara i det skick att man kan gå in alls och beträda golven.
oh, jag ska försöka sätta mig och känna senare. intressant
I röda förfallna huset
Så får jag en väldigt fin familjekänsla känns väldigt trevligt tills jag såg en blond kvinna 40 i vit sommarklänning stå där. Blev orolig i magen som om henne vill man inte umgås med. " Hon är knäpp" Snäll men inte frisk i huvudet. Hon började flytta omkring sig. Och verkade finurlig.
Sen såg jag en man med kort grunt hår och en stor brun mustach sitta och äta vid bordet med arbetskläder som om han högg ved. Han åt med en träslev.Han får jag den fina familjekänslan med igen,,
Kvinnan och mannen har ej bott där samtidigt. Det finns barn med hos mannen. Men kvinnan dyker upp ibland och jag blir nästan lite rädd när hon kommer fram fast hon ser fin och snäll ut så känns der inte bra.
Hör "huset blev aldrig färdigt" som om det inte var helt klart någonsin.
Skola antingen har lektioner hållts där eller i närheten.
Det stora gula sanatoriet vill jag inte ge mig in på… Där finns otroligt många.
Vart ligger huset i skåne?
Härligt gammalt hus med många energier.Har alltid farsinerats av dessa gamla övergivna byggnader.
#25 jag såg också kvinnan i vit sommarklänning. Jag såg henne stå på balkongen på övervåningen i första huset, och det kändes inte bra.
Ser även ett litet barn (5 år?) stå och smälla i köksluckorna för att sedan bli straffad, jag ser inte hur han blir straffad bara att han rycks ber därifrån, ner mot golvet. Jag hör skrik.