Oförklarade fenomen iFokus

Oförklarade fenomen

Etikettervetenskapuppfinningar
Läst 2110 ggr
Magi-cat
1

Fasta dig frisk!

Vetenskapens värld, SVT 2.

Glöm alla tallriksmodeller, kostrekommendationer, metoder och medel - fasta ett par dagar i veckan och bli friskare…..

http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/fasta-dig-frisk

Varför inte? Men jag skulle vilja tillägga att den mat man äter ska vara så hälsosam och innehållsrik på mineraler som möjligt..

Vad tror ni?

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Allamej
1

Det är ett bra sätt att leva på, första gångerna man gör det kan man känna hunger men det slutar snabbt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Magi-cat
1

#1 Vad kul, lever du så? Vad har du mer för erfarenheter?

Allamej
2

Jag lever på konstant kalorireduktion, vilket innebär att jag egentligen bara äter en gång om dagen. Jag kan även få för mig att vattenfasta då och då för att rensa ur kroppen.

Jag har varit sjuk pga. läkarmisstag sen 2009 så jag gör det jag kan för att inte förvärra problemen. Det fungerar. Jag skulle nog inte ha varit vid liv om jag inte hade sett forks over knives, fat, sick and nearly dead och en del andra dokumentärer. Om jag vill kan jag äta mer men jag vill inte längre. Och jag lever fortfarande. Det är nog kirurgernas vassaste nål i ögat…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Magi-cat
0

Fler tankar runt detta?

Ming
2

Jag såg programmet och tyckte det var väldigt intressant.

Mer och mer kommer i dagen om kosten och dess betydelse för hälsan.