Annons:
Etikettdrömmar
Läst 3077 ggr
[Silvervarg]
11/24/13, 12:09 PM

Platser man aldrig varit på

Jag har två gånger på kort tid drömt om platser jag inte kan komma på att jag har varit på. Inte samma plats båda gångerna. Båda gångerna har det dock varit katastrof scenarion och med människor jag inte känner igen.

Dröm 1 var jag på en kyrkogård och det var nån typ av pågående apokalyps. Jag befann mig inne i ett masoleum med två bröder. Deras föräldrar låg begravda där och den äldre brodern ville rista in deras namn i masolet ifall de skulle dö under apokalypsen.

Dröm 2 befann jag mig på en ö som tydligen var en semesterort där man kunde hyra hus under sommaren. I ett av husen hade det inträffat mord nån av de föregående somrarna, och helt plötsligt var jag där då morden inträffade. Det stormade, jag var en liten flicka och försökte fly från mördaren (en äldre kvinna). Det var massor med folk i huset och jag uppfattade det som om två eller tre familjer var där.

Nån som har nån idé om vad detta betyder?

Annons:
Magi-cat
11/25/13, 10:12 AM
#1

Hej silvervarg! (Vilket fint namn! 🙂)

Drömmar är spännande och alltid intressanta. Varje natt drömmer man men kommer för det mesta inte ihåg något på morgonen. Vissa drömmar, de speciella, dröjer sig kvar. 
Drömmar kan vara genvägen till ens inre, det undermedvetna omedvetna och den bästa uttolkaren är den som drömmer. Men det kan vara bra att spåna med någon. Ofta klarnar det bara man berättar drömmen.

Katastrofdrömmar allmänt: Det kan ofta vara en testkörning hjärnan gör för att rensa skräp och pröva beredskapen, som en simulering utifall-att.

Så kan det också vara något som betyder något mer.

Till din första dröm om kyrkogård och apokalyps. Drömmar om död och undergång kommer ofta i tid av förändring. Något omprövas, förändras för att ge plats åt något nytt. Man vill "rista sitt namn" - bevara något, försäkra sig om att det mest personliga, ens namn, finns kvar i förändringen vad den än innebär. Att inte förlora fotfästet för namnet är inristat i sten, man blir inte bortglömd, det är för evigt.

Till dröm två om semesterort och mord: Låter lite som en deckare. 😎

Om alla drömmar handlar om en själv och personerna man möter i drömmen är aspekter av en själv i olika stadier är barnet i drömmen du själv som barn eller ditt symboliska inre barn. Detta ditt barn behöver uppmärksamhet så det inte behöver "fly" från dig själv som vuxen kvinna. Det är fullt med folk i "huset" (dig själv och ditt liv) men de verkar i drömmen mer ovidkommande än det barn som vill uppmärksammas. 

Du kanske är en trygg plats när det stormar omkring dig, sköt om dig och tack för att du delade med dig av drömmarna!

Tips: Det finns en sajt som heter drömmar.ifokus.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: