Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Mysko grejer

Vad tror ni att det är?

2016-06-27 08:49 #0 av: Vilsen M.S

Det här klippet har de senaste dagarna legat uppe på Aftonbladet och har gjort mig väldigt intresserad på vad det är för någonting. Själv tycker jag att det ser ut som en liten söt utomjording eller vad tror ni? Kanske är det fake eller..?

Anmäl
2016-06-27 08:52 #1 av: Vilsen M.S

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23071107.ab

Här är länken till klippet!Glad

Anmäl
2016-06-27 08:59 #2 av: Loris M

Ingen aning, men det ser intressant ut. Glad

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-06-27 11:32 #3 av: Vilsen M.S

Ja, visst är detGladBlinkar

Anmäl
2016-06-27 13:20 #4 av: micki78

Ser ut som en alien. Tror inte den är fejk! Kan ju vara någon vattenvarelse.

Anmäl
2016-06-30 14:31 #5 av: JonasDuregard

Ser väl mer ut som en uggla eller en papegoja i så fall. 

Min gissning är att det gula är en fot tillhörande en av personerna på bilden, fotograferad par decimeter under vattnet i en insjö. Den svarta pricken är nog en bit smuts eller en insekt som flyter på ytan. 

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl
2016-06-30 17:43 #6 av: kena10

Fot kan jag inte få det till men det var absolut en bra och trolig gissning på skalbagge som flyter på ytan. Det ljusa partiet tror jag helt enkelt är sanden på botten och det mörka runt om är smulor av bark eller andra växtrester som brukar driva in på botten på havsstränder.

Anmäl
2016-06-30 18:54 #7 av: JonasDuregard

Jag tycker det ser ut precis som en fot under ett par decimeter insjövatten (det brukar ge allt en kopparfärgad nyans). Dessutom befinner det sig precis där man kan vänta sig att den vänstra flickans fot (från fotografens perspektiv) befinner sig. 

Anmäl
2016-07-01 10:41 #8 av: Choklad

Om det är en fot, har den personen stora problem Förskräckt

Det kan vara fotoshoppat  Skrattar Tyst

Det kan ju vara ett djur av något slag, som håller på att simma upp till ytan.

U R us

Anmäl
2016-07-01 12:36 #9 av: JonasDuregard

#8 "Om det är en fot, har den personen stora problem Förskräckt"

Vad menar du? Den är under vatten. Det får saker att se suddiga ut. Det betyder inte att de håller på att smälta eller så, det är bara som det ser ut Glad

Blir du orolig för att människor krymper när de är på väg bort från dig också? Skämtar

Anmäl
2016-07-01 19:22 #10 av: micki78

Tycker den ser ut som en sån här.

/alien-bild borttagen av upphovsrättsliga skäl/M-c
Länka hellre.

Anmäl
2016-07-02 00:27 #11 av: Vilsen M.S

Exakt, det tycker jag också det ser ut som,"micki78"!😆😉

Det är så intressant med så många olika teorier, undrar om vi får veta vad det egentligen är? Det återstår att se...😉😮

Anmäl
2016-07-03 13:19 #12 av: Carmarino

Tittar man på filmen så ser det mer ut som en stor manet av något slag. "Ögonen" och andra fläckar kan vara föroreningar i vattnet, men för övrigt så tycker jag att det ser ut som en manet som simmar.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2016-07-03 16:19 #13 av: JonasDuregard

#12 Finns det verkligen maneter i Rönningesjön? 

Finns det en film av händelsen eller menar du filmen som visar samma bild i olika förstoringar?

Anmäl
2016-07-04 10:53 #14 av: Choklad

Tittar man riktigt noga så ser man en näbb. Så en fågel, kanske en kyckling och som blivit fotoshoppad tror jag att det kan vara

U R us

Anmäl
2016-07-04 11:32 #15 av: Carmarino

#13 Läste inte tillräckligt noga var bilden var tagen, så jag trodde det var havet eftersom jag tyckte det såg ut som en manet.

Filmen med bilden i olika förstoringar var det enda jag sett av bilden när jag kommenterade. Därför hänvisade jag till den.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2016-07-06 11:12 #16 av: Tant Grön

Om man bortser från "ögat" som kan vara en skalbagge eller vad som helst, så kan det vara en tuss med sjögräs eller alger som kan flyta omkring lite under ytan.
Eller en alien. Skrattar

Anmäl
2016-07-10 18:09 #17 av: fossingen

#0 Bara jag som tycker det ser ut som en hund under vatten, typ en labrador eller så? Om du tänker att du tittar från ögat på "det"  och mot höger , mot henne alltså.

Med inspiration ev en alien som gör tummen upp :P

Anmäl
2016-07-10 22:37 #18 av: powerofthebass

Påminner om en docka kommer ej ihåg märke

Anmäl
2016-07-11 09:20 #19 av: Vilsen M.S

#18 Kanske det är en aliendocka som har flutit upp vid vattenytan GapskrattarFår idé

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.