Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 2621 ggr
[Mia-Li]
8/28/13, 5:50 AM

Flygande banan!

Igår på jobbet stod jag och pratade med mina arbetskamrater. Jag käkade en banan samtidigt.

Helt plötsligt smäller någon/något till bananen så den flyger genom luften och landar på ett bord!!
Vi bara gapade av förvåning och min ena arbetskamrat skrattade för hon såg minen på mej och hann se bananens framfart i luften…ahahaha..😂

Och jag kände verkligen att något/någon smällde till bananen så den flög ur handen på mej.

Vad var detta? 😮

Annons:
Farwuq
8/28/13, 6:01 AM
#1

Märkligt, den bananen ville nog inte bli äten.

Hur långt flög den, en meter, två meter?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mia-Li]
8/28/13, 6:08 AM
#2

Den flög kanske 2 meter. 😮

[Kattuggla]
8/28/13, 6:52 AM
#3

Det var mystiskt.😃

Farwuq
8/28/13, 9:08 AM
#4

Ja den bananen var det krut i.

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Evisen
8/28/13, 1:13 PM
#5

#0 Wow! Vilken upplevelse. Ingen av dina arb.kamrater som ville skoja med dig och trixat med fisklinor? *långsökt tänkt*

#4 *s* Varför tänkte jag helt osökt på Trazan och BanArne för^^?

[Mia-Li]
8/28/13, 5:41 PM
#6

Hahahhah..nej inga fisklinor där.
Men de andra som såg det sa att det spökar typ…hahahahah…
😂Och jag kände ju slaget på bananen innan den for iväg…🤔🤪

Annons:
Magi-cat
8/28/13, 5:44 PM
#7

banankontakt av tredje graden? :-D


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Mia-Li]
8/28/13, 5:46 PM
#8

#7 Hahahahha..ja märkligt var det iallafall. 😂

Evisen
8/28/13, 6:12 PM
#9

Någon som inte vill att du ska äta banan, för det är tydligen mycket gifter som tränger igenom skalet?

lollolovee
8/28/13, 7:12 PM
#10

Banan hatare… ;)

Cahira
8/28/13, 7:56 PM
#11

#7 Bästa ever! 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Sol69]
8/29/13, 11:18 AM
#12

Vad pratade ni om när bananen flyg iväg?? kan de vara att någon ville du skulle tänka på det extra noga?? 🤔

[Mia-Li]
8/29/13, 11:19 AM
#13

Vi pratade om själva arbetet. Hur de skulle gå tillväga med just en sak.

Annons:
[Sol69]
8/29/13, 11:20 AM
#14

Fundera på om de på andra sidan ville göra dig uppmärksammad på något.. 🙂

[Mia-Li]
8/29/13, 11:21 AM
#15

Tjaaa…kanske just det att jag inte ska äta banan då dessa innehåller en del kalorier och socker. Går just nu på 5:2-dieten. Tror inte det hade med jobbet att göra i sej…..men man vet ju aldrig. 😉

[Sol69]
8/29/13, 11:53 AM
#16

Om jag förstått 5:2 rätt ska du fasta i 2 dagar och äta i 5 dagar?? är det något annat man ska tänka på? Nyfiken på va det innebär.. Jag går ut och går för att få vardagsmotionen.

[Mia-Li]
8/29/13, 11:57 AM
#17

Precis.

De två dagar du fastar ska man hålla sej på 500 kcal om dagen.
Sedan kan man äta upp till det man ska hålla sej inom…är det 2000 kcal per dag?
De två dagar jag fastar dricker jag nästan enbart Allevo. Men tog en banan just den dagen med.
De dagar jag inte fastar äter jag som vanligt nästan men undviker för mycket kolhydrater.
Funkar för mej….1 kilo i veckan minskar jag.

jag är piggare, min mage krånglar inte och halsbrännan är borta.

[Sol69]
8/29/13, 11:59 AM
#18

Det låter ju bra 👍 Tack för att du förklarade vad det går ut på 🙂

[Mia-Li]
8/29/13, 12:05 PM
#19

Ja för mej verkar det ju funka….sakta men säkert. 👍

[Mia-Li]
8/29/13, 1:53 PM
#20

Som vanligt så leder era okynnes-anmälningar ingen vart. Vart vill ni komma? Gillar ni inte inläggen så behöver ni inte alls vara här inne. Det är självvalt.

Annons:
Ljuskristallen
8/29/13, 2:30 PM
#21

Ha ha ha heja dig Mia flygande banan, det var det bästa jag hört tror jag 😃 men nån ville ju något men vad,ha bananen själv kanske 🤔

Den var härlig och jag önskar jag vart där och sett det,hur fränt som helst  😎

Marr
8/30/13, 8:43 AM
#22

Men vad lustigt och konstigt!😮Jo det är ju hemskt mycket gift i bananerna och att det t.o.m. tränger igenom skalet. Kanske var den ej kravodlad och någon är rädd om dig… 

Ha ha ha Magi-Cat!

http://www.youtube.com/watch?v=Qo581RSbBtc

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Mia-Li]
8/30/13, 8:47 AM
#23

Nej det var ingen Krav-odlad banan.
Kanske var pappa som var på besök då….hahah😉

Farwuq
8/30/13, 10:26 AM
#24

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Evisen
8/30/13, 11:48 AM
#25

Du får testa med kravodlad banan Mia-Li och se om det händer samma sak igen☝️.

[Mia-Li]
8/30/13, 11:54 AM
#26

Hahahah..Ja Evisen…ska ta och köpa en sådan banan idag så får vi testa..😂👍

Evisen
8/30/13, 11:59 AM
#27

Och glöm inte att ställa dig på exakt samma ställe, med samma kollegor.. *väntar på spännande uppföljning*😉

Annons:
[Mia-Li]
8/30/13, 12:03 PM
#28

ja det ska vi ta och testa…hahahahaha😉

fatcat
8/30/13, 1:31 PM
#29

#28 Glöm inte ta med dig en extra banan (ifall att) den flyger ner på golvet denna gång.. 😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[lucke]
8/30/13, 1:37 PM
#30

#17Mia-Li- Även jag har planer på att börja med 5:2 och har laddat upp med måltidsersättare hemma. Dock trodde jag att denna diet skyddar mot cancer och demens, stämmer det?🤔 För det är pga det som jag vill prova, även om det förstås är en bonus att gå ner några kilo… (sorry för lite halv-OT😇)

Astell
8/30/13, 5:12 PM
#31

Haha..Häftigt!! Ngt som flög i väg, hm..vad flyger iväg förutom bananen?? kan kanske finnas någon ledtråd i det?

 Hände mig också ngt häromdan..jag körde med bilen, plötsligt small det till och det lät som inne i bilen.. typ lite metalliskt knallpulver, har aldrig hört ngt sådant innan och det syntes inget utanpå bilen.. Även i somras då vi satt på stranden hördes en ringklocka plinga ganska högt och jag tyckte ljudet kom från havet så jag vände mig instinktivt åt det hållet när jag hörde det och skulle ljudet komma från land fanns där ju ingen vägg för ljudet att studsa emot..🤔

Ljuskristallen
8/30/13, 5:25 PM
#32

Det här är ju en sån där underbar händelse så oavsett vem som smällde till dig så bananen flög fick den oss alla att le glatt och kanske var det meningen att få oss alla glada och fylld av glädje över din händelse på jobbet.

Jag tycker det här är underbart och hoppas du får en repris 😎

ALPHIRA
9/27/13, 12:06 AM
#33

Mia-Li, vilken lycka för mig att läsa ditt inlägg!

 Jag har nämligen också en erfarenhet av en flygande banan! Den händelsen har jag aldrig tänkt att skriva om eftersom den låter så löjligt.

Vi spelar lite V75 ibland. Hände för flera år sedan att vi satt i vardagsrummet och kollade i text-TV kommande lördagstravet.

Plötsligt kastas en banan från fruktskålen, den landar på mina fötter på golvet.

Bananen flög ca 2 meter, precis som din banan.

Till skillnad från dig så visste jag i samma stund att det var min avlidne bror som kastade bananen. Med denna gest ville han säga att "du kastar pengar i sjön". För den gången slutade vi spela.

Vi har något annat gemensamt också. Min man och jag börjar 5:2 -dieten nästa vecka.

Vår matlista har vi fått av någon som gick ner 8 kg på 6 veckor:

Frukost: Kaffe och en liten fullkornssmörgås med smör och ost.

Lunch: Sallad, gröna grönsaker, skalddjur och ägg. Ingen dressing.

Mellanmål: Te, kaffe och mycket vatten.

Middag: Ingenting.

Två sådana dagar i veckan men dagarna bör inte ligga efter varandra. För kvinnor 500 kalorier, 600 för män.

Fem dagar i veckan äter man som vanligt, ca 2000 kalorier för kvinnor och 2500 kalorier för män.

Jag kommer att ta fastedagarna när jag är ledig från jobbet (och gubben också). Då kan vi också stötta varandra, lida tillsammans…

Och inga bananer på matsedeln…

ALPHIRA
9/27/13, 12:11 AM
#34

Och sen ska man promenera också. Ca 1 timme varannan dag ungefär.

Fastedagarna behöver förresten inte alls jämt vara samma veckodagar. Om man blir bjuden på nybakade bullar så blir man det. -Inget dåligt samvete-.

Man kan skjuta upp fastedagen. Bara man har två såna i veckan.

Annons:
ALPHIRA
9/27/13, 12:14 AM
#35

Hej. Rätt ska vara rätt. Gick in i vardagsrummet och mätte bananens flygsträcka. Det var ca 3 meter.

Cahira
9/27/13, 12:14 AM
#36

Vad häftigt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[lucke]
9/27/13, 10:22 AM
#37

Även jag har börjat med 5:2-dieten- det går jättebra och så skönt att slippa tänka på att fixa mat under fastedagarna (jag dricker en shake på morgonen och en på kvällen).🙂

Upp till toppen
Annons: