Annons:
Etiketterintressantteorier
Läst 8440 ggr
Magi-cat
2013-05-20 13:52

Krama ett träd!

Det här var så himla kul att läsa…Det bekräftar vad jag alltid brukar säga: gå ut och krama träd….🌺🤗

I boken "Blinded by science" (som jag inte läst) visar enligt artikeln nedan författaren Matthew Silverstone att TRÄD faktiskt förbättrar hälsan vid många tillstånd, bl.a. ADHD och olika psykiska dålig-måenden. Även huvudvärk ska bli bättre vid träd-kontakt.

Kontakt med träd och grönska har bara fördelar, barn presterar bättre kognitivt och emotionellt om de vistas i gröna omgivningar.

Detta ska enligt författaren inte ha med själva grönytorna att göra, utan trädens vibrationsegenskaper.

Det finns även anknytningar till taoismen där träden kan ses som naturliga transformerare av energi….De processar det sjuka och vi mår bättre.

(en sång-video i slutet av artikeln.)

http://50.28.60.91/~upliftme/index.php/people/natural-healing/521-tree-hugging-scientifically-validated


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2013-05-20 13:54
#1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Kattuggla]
2013-05-21 16:10
#2

Träd är härliga! Man blir så lugn och harmonisk av dem. Bara att tänka på naturen får mig att må bra.🙂

Loris M
2015-04-21 13:26
#3

Letade bland gamla trådar om träd med anledning att jag nu på morgonen gick till skogen just i syfte för att kunna få krama ett träd. Gick ganska långt in i skogen för att slippa förbipasserande och slippa betraktas som halvgalen. 😊 Men vad härligt det kändes att känna trädens styrka strömma genom kroppen!

Lite märkligt egentligen att vi glömmer naturens läkande kraft när vi är i fullfart med livet och stressar runt. Har haft ett hektiskt period i mitt liv nu under en längre tid och glömt allt som har med andlighet eller naturen att göra. När kroppen till slut säger ifrån och man efter all spring springer in i den berömda väggen, så blir vi påminda om våra begränsningar. Det blir också på något sätt naturligt att söka sig tillbaka till naturen och hämta kraft. 

Härlig musik från växterna i videon i #0! 🙂

Magi-cat
2015-04-22 07:07
#4

#3 Härligt att du (åter)funnit naturens och trädens läkande kraft, Mesa! 🤗 Hoppas allt blir bra för dig nu!

När man kramat träd ett tag känner man hur olika de är och så personliga. Jag brukar alltid "bekanta" mig med träden när jag kommer till en ny plats t.ex. De lugnar och ger ny energi.

Här hemma har vi ett vårträd som är så sprängfullt av liv och kraft nu på våren att man blir helt förstummad…

(Om någon tycker man är halvgalen för det får de väl tycka det då…😃)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: