Annons:
Etiketterrymdenuniversum
Läst 2110 ggr
Huygens
2018-09-14 19:18

Rymdobservatorium stängt av FBI

Av någon anledning har ett (flera?) rymdobservatorium stängts ner av myndigheterna i USA. yt-sök

Här redogörs för observatoriumet i Sunspot, Sacramento Peak, New Mexico som evakuerats av FBI och sedan lämnats helt övergivet utan förklaring. Observatoriumet tittar på solen och har ibland varit öppet för allmänheten. Även det lokala postkontoret sägs vara stängt. En tillfällig besökare visar med videofilm hur han kan vandra runt utanför observatoriets tomma lokaler och laboratorium. Express, 2018-09-06

(YT/WGON, 2018-09-14, 13 min)

I området sägs en av USAs neutrondektektorer (?) finnas, dock oklart om detektorn är relaterad till observatoriet.

Även kameran på observatoriet i Hawaii sägs ha varit nedstängd.

Rör det sej om en psy-op från Pentagon eller rör det sej om något i rymden som vi inte ska tillåtas upptäcka?

Traditionell media lägger till största del locket på. Svarta helikoptrar har cirklat över observatoriet och drönare övervakar området. Express, 2018-09-13

Annons:
Magi-cat
2018-09-14 20:04
#1

Express kan jag inte läsa utan att godkänna något som jag inte inte har lust att godkänna och YT-klippen känner jag inte heller för att kolla på. Har du månne någon annan källa?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2018-09-14 20:24
#2

#1 Här står det lite: 
http://earthsky.org/human-world/why-sunspot-solar-observatory-nm-closed-fbi

Som du ser är beskrivningen i #0 ganska kreativ med detaljerna 🙂.

Magi-cat
2018-09-14 20:42
#3

"Bottom line: Something unusual has happened at the Sunspot Solar Observatory, also affecting the nearby area, but we still don’t know what it was. Most likely there is a down-to-Earth explanation, whether nefarious or not, but the story has certainly attracted a lot OF attention and speculation. Hopefully we will hear more soon from the relevant authorities."

Ser fram emot den spännande fortsättningen. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2018-09-14 23:00
#4

Det finns två påståenden på nätet. Dels att andra liknande observatorium för solfläckar stängts av åtminstone tillfälligt vid någon tidpunkt dom senaste dagarna. Och dels att myndigheterna letar efter dokument som sänts med post som rör något ett solobservatorium kan syssla med.

Av någon anledning har närboende i området evakuerats och tvingats bort från sina hem av FBI. Jag blir inte det minsta förvånad om FBI letar efter någon, dock inte vad en skeptiker tror.

FBI eller några därtill knutna personer har monterat upp "antenner" på torn i området, vad det nu kan innebära.

Huygens
2018-09-16 19:38
#5

Kan vara intressant med en liten uppdatering.

Personer som bor strax utanför solobservatoriet i NM, får fortfarande inte återvända till sina villor, utan tvingas campa utanför avspärrningen. Två säkerhetsvakter på området säger till dom boende att dom ej får återvända pga "nationell säkerhet".

Det är lite oklart om det verkligen var FBI som genomförde räden eller någon annan bokstavsorganisation med hög säkerhetsklassning, möjligen delvis hemlig sådan kontrollerad av Rockefellers.

En fråga som lyfts är ifall jordens magnetosfär pga solen är på väg att ändras och att det kan påverka jorden så mycket att all kunskap om en sådan förestående förändring är guld värd för multinationella företag som kan planera i förväg. Vi har ju haft en mycket varm sommar. Det kan därför vara av intresse att hålla allmänheten i okunskap och stänga ner solobservatorium som kan tillhandahålla information i relationen mellan solen - jorden ur ett finansiellt perspektiv.

Även solsatelliterna SOHO, SDO och STEREO, som tillhandahåller info om solen har fått data raderad, t ex rapporterat här: (YT/Blue Koolaid, 2018-09-09, 10 min)

Vissa påståenden finns också om att astronomistuderande nyligen fått svårt ladda ner färska soldataloggar och att deras epost (tillfälligt?) studsat från adresser som vissa solobservatorier jorden runt tillhandahåller.

Lite intressant är att folk på yt som abonnerar på kanaler, lite slumpmässigt tappar sina abonnemang, om kanalen dom abonnerat på råkat nämna evakueringen av solobservatoriet i NM, sk shadow banning är i effekt i någon form.

Det sistnämnda ger mej en känsla av psy-op och syftet är okänt. Vissa tror att evakueringen kan vara ett test, en terrordrill inför en fejkad alieninvasion för att se allmänhetens reaktion.

Det är lite underligt att ingen fått tag på forskningspersonal som jobbat på observatoriet, men sådan personal kanske tagits till en militärbas och "förhörs".

Magi-cat
2018-09-16 20:49
#6

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2018-09-17 12:07
#7

Rymdobservatoriet ska öppnas igen.

Orsaken till nedstängningen ska enligt knapphändiga uppgifter ha varit kriminell aktivitet och hot som en följd härav.

" “criminal activity” and concern about a possible threat to the safety OF local staff and residents."

http://earthsky.org/human-world/why-sunspot-solar-observatory-nm-closed-fbi


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2018-09-19 22:20
#8

I kommentarer och videoanalyser är det väldigt få som tror på den officiella "förklaringen". Även traditionella skeptiker tvivlar.

Två ståndpunkter som återkommer är "bullshit explanation" och att folk är trötta på att myndigheterna hela tiden ljuger.

Upp till toppen
Annons: