Annons:
Etikettspöken
Läst 884 ggr
[~Kollen~]
8/19/18, 11:52 PM

Are butterfly’s from heaven?

Är fjärilar från himlen? Många tror på en som man har känt och dött blir en fjäril som e väldigt nära en kan det vara sant? Min kanin är död och jag saknar honom såå mycket😥♥︎Han finns begravd under min trädgård. Men typ varje plats jag går till utomhus ser jag minst en fjäril :0 min kompis hund är död och då kommer det nån fjäril in till deras lägenhet! Kan detta vara sant? Vad tror ni?

Annons:
[~Kollen~]
8/19/18, 11:55 PM
#1

Jag tycker detta e väldigt spännande men vill veta vad ni tycker vissa tror vissa inte.

Magi-cat
8/20/18, 7:35 AM
#2

Vad tråkigt att din kanin är död och jag beklagar verkligen! 😢❤️ (Jag har också haft kaniner och jag vet hur tomt det blir sedan och hur mycket man saknar dem.)

Det där med att tro är personligt, som du säger, en del tror och andra inte. Du finner tröst i fjärilarna och det är gott så, fortsätt känna vad du känner, på det sätt som du känner.❤️

Allt i naturen hänger ändå ihop på något vis…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
8/22/18, 10:21 AM
#3

Jag har också hört detta att en fjäril dykt upp under en begravning på vintern. Exakt vad det innebär är nog en öppen fråga. Kanske ett meddelande?

Pyttelite
8/22/18, 4:13 PM
#4

Lång troligare är att kyrksalen blivit uppvärmd och fjärilen vaknat till liv.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Ghosthunter
9/2/18, 8:57 AM
#5

Själar kan visa sig som en fjäril.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JonasDuregard
9/7/18, 1:34 PM
#6

#5 Hur har du kommit fram till det? Och dyker den fjärilen upp ur tomma intet, eller kommer den till på samma sätt som andra fjärilar? (parning -> ägg -> larv -> puppa -> fjäril)

Måste kräva en hel del planering om det är det senare, och det förra ger ju upphov till en hel rad andra frågor (Var de själ-larver innan de blev själ-fjärilar? Kan själ-fjärilarna lägga ägg? Blir de vanliga fjärilar isf?).

Annons:
Lussan20
9/7/18, 4:49 PM
#7

En vacker och trösterik tanke!

Jag vet att barn som närmar sig döden ofta ritar fjärilar! Många berättar om fåglar och fjärilar som kommer då någon älskad dör. Själv får jag ofta en liten vit fjäder då livet är svårt. Det som tröstar är alltid gott…Mvh/WL✨

Upp till toppen
Annons: