Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 1796 ggr
_Fisken
5/18/18, 12:07 PM

Jordstrålning

Återigen har jordstrålningen visat sig påvärka(!) min hälsa. Haft ont i ryggen och varit totalt dränerad på energi under en längre tid. Gått på massage. Käkat värktabletter. Gått prom för att motverka värken i ryggmusklerna. Inget har hjälp. Kom plötsligt på min känslighet för jordstrålningen. Gick ut o skar mig en klyka och se på tusan; linjen som gick nere vid fotändan hade flyttat sig 1.5m mot huvudändan och gick nu tvärs igenom sängen vid ryggen ungefär. Inatt sov jag tvärs över dubbelsängen nere vid fotändan och i morse var värken borta och jag var dessutom pigg. Nu blir det att löda ihop ett kopparnät och jorda det och lägga det under bäddmadrassen. Då blir det bra (av erfarenhet). Skumt va?

Annons:
72mm
5/18/18, 12:12 PM
#1

Självinducerad placebo är väl alltid den bästa placebon?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Huygens
5/18/18, 12:26 PM
#2

Jag blir inte det minsta förvånad om förändringar i jordstrålning orsakats av denna mängd skadliga mobilmaster som ständigt sänder ut ohälsosam strålning. Har nämnt det på Uif.

_Fisken
5/19/18, 11:44 AM
#3

#1. Det är verkligen inget självinducerat.  Skillnaden med och utan att sova på en sån linje är så stor så för min del är det uppenbart.
Vad linjerna kommer av vet jag inte men jag vet att de påverkar mig mycket tydligt fysiskt. Både energi- och värkmässigt. Förra gången jag var drabbad var jag typ 25 år och var som en stel gammal gubbe på mornarna.  Med kopparnät i sängen så var jag fullständigt besvärsfri - tills den dag jordkabeln gick av under sängen. 

Jag kan inte påstå att andra människor påverkas - eller gör de det men utan att det märks.

72mm
5/19/18, 3:14 PM
#4

Om du kan fixa värken med kopparnät (och inget annat hjälper och ingen diagnos finns) så utgår jag från att det är psykosomatiskt. Jag säger bara att det är bra att du kan åtgärda det själv så enkelt.

Värken är ju lika besvärande oavsett om den har en fysisk orsak eller ej. Kan man "självmedicinera" med placebo är det väl bra, även om det kan vara svårt att erkänna att det är det man gör?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

_Fisken
5/19/18, 4:01 PM
#5

#4.  Nej. Det är inte psykosomatiskt. Nätet tar bort påverkan av linjen. Det bekräftades då  jag vaknade och hade lika ont som tidigare trots nätet. Jag tyckte det var mycket konstigt och började leta fel i nät och jordkabel samt spettet. Kunde inte hitta nåt fel på nåt förrän jag lade mig under sängen och kollade kablaget där. Det visade sig att skarven mellan nät och jordkabel hade gått isär. Jag virade ihop trådarna igen och nästa morgon var jag bra igen. Kanske jag var i telepatisk förbindelse med kabeln?  :-)
Denna händelse bevisar för mig i alla fall att nätet samt dess jordning hjälper.

72mm
5/19/18, 4:19 PM
#6

"Denna händelse bevisar för mig i alla fall att nätet samt dess jordning hjälper. "

Jo, och det är ju också allt som behövs för att placebo-effekten ska bli verksam. Gott så.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Annons:
_Fisken
5/19/18, 5:36 PM
#7

He he. Du ska vara skeptisk när en politiker öppnar munnen och åstadkommer ljud. Jag är ingen politiker.

Tant Grön
5/19/18, 6:05 PM
#8

#7 Jo då borde man vara skeptisk. 👍

Hade ett hus för länge sedan och där mådde jag inte bra, fick värk och ont i huvudet. Visste inget om jordstrålning då. Så fick jag tag på en bok på bokrean som handlade om just det.
Nedanför sovrumsfönstret satt det ett litet järnspett med en bit koppartråd på och jag hade undrat vad det skulle vara till. Visste inte då att man kunde göra ett kopparnät som du gjort. När jag flyttade från huset försvann besvären så gott som helt. 

Många år senare fick jag värk i ett finger, läkaren sa det var reumatiskt och skrev ut tabletter som magen nästan pajade av. Stod då hellre ut med värken. En natt när jag halvsov hörde jag en röst som sa: använd koppar mot värken. Tänkte bara det var en dröm, men nästa natt hörde jag samma röst som sa att jag skulle använda koppar. Då skaffade jag ett koppararmband och värken försvann. Den kom tillbaks när jag råkade tappa armbandet, men försvann igen när jag skaffade ett nytt.
Och nej, om någon undrar, jag hör inte röster, denna röst har jag hört 4 gånger i livet. Första gången när jag hade en UKU och inte visste hur jag skulle komma tillbaks till kroppen.

_Fisken
5/19/18, 6:48 PM
#9

Intressant berättelse. Koppar tycks vara viktigt. Det fungerar inte med järntrådsnät. Jag som jobbar med elektronik och el är lite häpen men jag får acceptera att det finns företeelser som vi/jag inte har grepp om än.

Magi-cat
5/19/18, 9:04 PM
#10

#0 Så bra att du får lindring av kopparnätet!

Mina äldre släktingar sade ibland att de "låg på ådern" när de sov på ett nytt ställe och fick värk. När de gick upp och flyttade slängen försvann värken! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
5/19/18, 9:39 PM
#11

Exakt så är det. "Ligga på en åder". Jag kan dock inte flytta sängen. Har garderober mot den vägg den kunnat stått som en alternativt plats.

Jag blir mycket tankfull över vad Tant-Grön sade om koppararmband.

Tant Grön
5/19/18, 10:36 PM
#12

Hade en väldigt ond knöl på fingret men den är helt borta nu och det var många år sedan jag använde armbandet. Brukade inte sova med det, men tog på det varje morgon. Sedan under semestern blev det att jag glömde och efter någon vecka var värken tillbaks. Den försvann igen när jag haft på det några dagar.

_Fisken
5/20/18, 2:02 PM
#13

Har gjort ett nät nu. 4h tog det. Puh! Lagt nätet i sängen (under madrassen) och testade med slagrutan. Den gav utslag. Sen jordade jag nätet i elementet. Då drog det fortfarande utanför sängen straxt före nattduksbordet men ÖVER sängen drog det inte.  Givetvis fick jag ju lov o dra loss jordningen från elementet och då återkom draget över sängen. 

Så inatt kommer jag att sova i sängen på ett normalt sätt. :-)  Ska bli intressant och se hur kroppen (ryggen) känns imorgon.

Annons:
Tant Grön
5/21/18, 2:58 PM
#14

Hur har det gått?

_Fisken
5/21/18, 3:37 PM
#15

Tackar som frågar. Jo, inga problem alls med några spända muskler i ryggen efter en natt i normalt sängläge. Dessutom pigg.  Så nätet gjorde sin sak.
Det som var bra var att jag slapp dra ut jordkabeln genom fönstret. Det räckte med elementet (vattenburen värme) och vira kopparkabeln runt den där nakna omålade  metallkopplingen före termostaten.  Jag ska prova och jorda i jordstiftet i ett jordat eluttag också.  Jag kan ju lätt testa effekten med slagrutan. 

Innan jag åtgärdade detta så orkade jag typ gå 500+500 meter. Sen var jag utpumpad och ont i höfter och ben. Var faktiskt orolig över min hälsa.  Igår spelade jag golf utan besvär alls och då går man raskt och dessutom drar på golfvagnen. Denna förbättring skedde alltså över en natt i och med att jag inte sov på ådern. Gissa om jag är glad för nu orkar jag nåt också efter jobbet.

Magi-cat
5/21/18, 3:59 PM
#16

#15 Underbart att höra! 🙂🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
5/24/18, 8:48 PM
#17

Det finns en fortsättning.  Jag googlade runt lite om Jordstrålning och kom in på en sida som handlar om just detta. Då såg jag en bild på en liten blå plastbricka 4x3 cm med  en gul blixt. Jag drog mig till minnes att min syster (som var aktiv inom slagrutetekniken) hade såna och hon gav mig en sån också någongång på 90-talet. Den skulle vara bra till det mesta sades det. Jag tyckte det var en massa flum bara. Men nu läste jag om den brickan och den sades skydda mot dessa linjer och "ådror".  Jag kontaktade min syster som till slut lyckades hitta brickor hemma hos sig.  Jag åkte dit på lunch idag för att testa sanningshalten i det hemsidan påstod; Att den hjälper mot ådrorna. Jag visste att hon låg på ett kryss, dvs där syd-nord och öst-väst linjer korsar varandra. Inte bra.  Jag tog klykan och bekräftade linjerna. Sen lade jag brickan i krysset - och se på tusan! Klykan reagerade inte!!  Jag trodde jag blivit tokig. Jag har lagt ner 4h på hårt jobb för att göra nätet och sen kommer en liten sketen plastbricka och gör samma jobb. 
Jag bad syrran hjälpa mig med ett blindtest. Hon lade en kudde över korset/krysset och sen kunde jag tala om för henne om hon hade lagt brickan under kudden eller inte. Testade det ett antal gånger. Jag hade rätt varje gång. Givetvis såg jag inte om hon lade dit brickan eller inte. 
Det jag kunde konstatera sen var att små brickor (3x4 cm) måste ligga ganska exakt  på linjen för att skydda typ max 1 dm från linjen centrum. Stora brickor (typ 7x10 cm) skyddar större yta såsom en säng. Då kunde brickan ligga vid sängen ena kant och ändå skydda mot linjen som går parallellt med andra långsidan på sängen.

Enligt sidan ska brickan innehålla mineraler och mald kristall.  Jag fattar nada alltså….men blindtestet berättade för mig att det fungerade. Det kan jag inte bortse ifrån.

Magi-cat
5/24/18, 9:11 PM
#18

#17 Föredömligt att du gjorde blindtest! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
5/24/18, 9:25 PM
#19

Det är ju för jag själv är (sunt) skeptisk till sånt som inte är mätbart med instrument som jag kan köpa i affären. Jag kan dock konstatera att vi inte kan mäta allt - än. Hur som helst så är ämnet intressant. Skulle vara kul o uppfinna ett nytt instrument!

vallhund
5/25/18, 4:18 PM
#20

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
_Fisken
5/25/18, 10:47 PM
#21

Det ska jag absolut göra! Har en rund gryta från IKEA. Undrar om den duger?

_Fisken
5/26/18, 5:57 PM
#22

Sorry men det blir en update no 2. 
Jag nämnde i kommentar #17 att brickorna innehåller troligtvis kristaller. Jaha. Eftersom jag vet att brickorna kostar 300kr styck så måste ju jag testa på vanliga bergskristaller. Såna kan man ju köpa på biblioteket för 20kr. Så jag kontaktade en vän till mig som har många olika stenar och kristaller. Samlar på dem.

Jag åkte dit med klykor o pinnar och jag sökte reda på två linjer med pinnarna i hennes hus. Sen bad jag henne lägga en av stenarna/kristallerna mellan dessa linjer. Vad hände? Jo, stenen släckte ut linjerna. De gick inte att finna med pinnarna förutom i rummet bredvid. På detta sätt gick vi metodiskt igenom hela hennes arsenal av stenar. Det var en med kalk som inte fungerade. Resten av varierande slag tog bort linjerna (funna med pinnen. Curry tror jag de linjerna heter).

Då var det dags o söka reda på dessa ådror jag får ont av och se om kristallerna hon hade hjälpte mot dem också. De hade ingen sån kraftig linje inomhus som jag känner av med en grenklyka. Däremot hade de en ute på gården. Klykan vreds runt i mina händer så det gjorde ont. Precis där placerade vi ett par olika kristaller och det var samma resultat; kristallerna släckte ut ådern/linjen.
Sen fick vi lov att testa henne hematit-ring som hon hade på fingret. Jag var mega-nyfiken. Lade ringen på ett liten ask så inte den skulle försvinna i gräset. Sen testade jag med grenklykan. Samma resultat; Ingen linje fanns att detektera.  Jag tog bort ringen och vips var linjen där igen.

Summa sumarum; Hav respekt för kristallerna. Tidigare trodde jag det mer var smycken och Vidskepelse. Det är mer än det.  Sen vet inte jag om en viss sten hjälper mot nåt visst fysiskt problem. Har inte en aning men däremot vet jag att de tar bort de linjer som gör mig totalt däckad av trötthet och smärta. Jag kommer att köpa en halskedja med nån kristall som smycke. Lite kvinnligt kanske men jag är så pass mogen så jag vågar ha det. :)  Sen ska jag definitivt ha en rejäl kristall under sängen!

bernadette
5/28/18, 11:26 AM
#23

Ursäkta om min kommentar hamnar lite fel nu kanske.Men det är så att jag tillbringar en del tid mestadels sommar/höst på en plats sen ett tiotal år tillbaka.Det är inte min permanenta bostad.Men huset ligger i lantlig och lugn omgivning.Trots detta så har jag inte sovit bra alls därute en enda gång på alla dessa år.Har flyttat plats på sängen, men det verkar inte hjälpa.Är känslig för alla möjliga slags energier och mottaglig för andevärlden, men därute är det inte andevärlden som påverkar sömnen.Det har hela tiden känts som att det är någon "kraft" i själva marken och på platsen som påverkar sömnen och gör att jag sover oroligt.Det är gammal historisk mark där det förut funnits härbre etc.Men det är inte dom "krafterna" som stör mig.Började googla runt och kom in på detta med jordstrålning.Om jag tolkat det hela rätt så kan vissa störande linjer orsaka tecken som t ex att ett träd (björk t ex) förgrenar sig så att den bildar två trädkronor.Med denna info i bakhuvudet studerade jag omgivningen runt huset och fann inte bara en utan två träd två björkar med dubbla trädkronor.Dessutom stod de i nästan perfekt linje med varandra.Om man utgår från dessa träds position så bildar de en linje som kan tänkas löpa tvärs genom det lilla huset.Nu undrar jag vad jag ska göra för att få sova bra? Tilläggas kan att det står ett gammalt vårdträd intill huset några meter ifrån.Har ibland undrat om det är orsaken till störningarna.Ni som har kunskaper kring ämnet jordstrålning bl a - berätta gärna vad ni tror.

_Fisken
5/28/18, 1:16 PM
#24

Din story är intressant. Det enda jag kan bidra med är att jag tycker du ska lägga en mineralsten under sängen.  Storlek? De jag provade hos kompisen var typ 3x4 cm i storlek men det smycke jag köpte på loppis för 30kr  är 1x1 cm och tar också bort ådror o linjer. Stenen verkar vara en Amazonit.

Om jag skulle bygga nytt hus idag skulle jag definitivt placera en mängd mineralstenar  i grusbädden före gjutning.

bernadette
5/28/18, 1:54 PM
#25

Tack för tipset!Det ska jag definitivt prova så fort jag får tillfälle.Är så less på att nattsömnen blir störd och oförståendet från omgivningen gentemot den här typen av problem.Tack åter en gång och allt gott.Mvh

_Fisken
5/29/18, 8:49 AM
#26

Lycka till. Hoppas det hjälper. Det är ialla fall ingen stor kostnad för att undanröja ett ev. problem.
För egen del har jag varit riktigt orolig för min egen hälsa - fram tills jag hittade orsaken. 

Jag försöker fortfarande svälja det faktum att stenarna påverkar min hälsa och energi. Otroligt. En sten är "död" och är en liten tingest som bara ligger där. Så har jag tänkt förut.
Eftersom jag är skeptiskt lagd så har jag gjort skapliga tester för att undanröja eventuella psykiskt "självinducerade" smärtor som nån ovan kallade det så fint.

_Fisken
9/12/18, 8:19 AM
#27

Jag vet att många anser detta är en placebo-grej men jag vet ju att det inte är det. Hur som helst, jag har gått hos massörska i 3 år utan att få fason på mina höfter, rygg och ben. Att gå typ 1km känns direkt. Trött rygg, ont i höfter etc.  Att spela golf 5-9 hål gör att jag får ont i rygg o höft samt är stel som en pinne dagen efter. Massörskan har gett en massa förslag och masserar bort det värsta. Det är bra typ 1-2 dagar efteråt men tröttheten efter en prom kommer som ett brev på posten. 

Nu är all värk borta. Jag går obehindrat till jobbet 2+2 km. Jag spelar golf. Jag är INTE stel dagen efter. Om jag spelar golf på förmiddagen kan jag gå en prom. på eftermiddagen. Det var otänkbart tidigare. 

Vad har hjälpt mig? I våras lade jag i kopparnät i sängen o jordade det. DETTA är medicinen. Jordlinjen som gick nere vid fotändan av sängen (som har vandrat så den går igenom sängen) är därmed oskadliggjord.

Trot' eller ej men så är det.  Jag har ett mycket tydligt bevis (efter en händelse) för dessa linjers påverkan på mig. Så för min del är det utom all tvivel.

Annons:
Magi-cat
9/12/18, 8:22 AM
#28

#27 Det var roligt att höra att det hjälpt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
9/12/18, 8:28 AM
#29

Känslan att inse att jag inte ännu är en stel gammal gubbe är obeskrivlig.

Magi-cat
9/12/18, 8:32 AM
#30

#29 Det låter toppen! 👍 Man ska försöka göra det bästa möjliga av livet så länge man har det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

_Fisken
12/6/18, 8:45 PM
#31

Denna jakt på jordstrålning fortsätter.  Jag har ju en soffa i vardagsrummet jag sitter och ligger mycket i efter jobbet. Efter middagen går jag o lägger mig där o vilar lite och under hösten har jag varit sååå trött. Vill gå å lägga mig typ 21.  När jag väl reser mig från soffan så är jag stel o har ont i kroppen. Jag byter gärna liggställning i soffan när jag glor på TV.

Plötsligt så tänkte jag på denna linje som går genom sängen. (Den linjen har jag neutraliserat med kopparnät). "Linjen bör ju fortsätta genom resten av lägenheten?" tänkte jag.  Så jag tog pinnarna o kollade. Visst var det så. Linjen går längsefter hela soffans långsida. Precis där jag ligger o sitter. Tänkte på att göra ett nytt nät men det är ganska mycket jobb så jag tänkte ta en rövare.  Jag tog fram en kabel (sån där oval som är till lampor) och klippte till den i lagom längd så den räckte längs hela soffan och även fram till elementet. Jag kopplade in kabeln på en blank koppling på värmeelementet. Sen lade jag kabeln löst uppe på soffan och testade med pinnarna. Ingen reaktion! Linjen var borta! 
Då bökade jag under kabeln under kuddarna och satte mig. Jag kan säga att jag direkt kände en förbättring i ryggen. Inte den där molande värken. Sen blev jag inte trött! Det var det mest otroliga!  Dessutom känns inte operationsärret på huvudet av som det alltid gjort på lunchen när jag åkt hem o käkat lunch. Det har alltid börjat värka och nerverna spelar under huden. Jag har ofta undrat varför det sker när jag lägger mig  på just soffan. Jag har tänkt "Lunch, kanske blodtrycket stiger?"

Hur som helst,  min särbo flyttar till mig snart och jag har länge oroligt tänkt hur jag ska orka med ett vanligt familjeliv på kvällarna! Nu återkom hoppet! Sätter här idag, andra dagen, och är inte trött! Heeeelt otroligt! 

Jag ska be dottern koppla lös kabeln slumpartat under kommande vecka så får jag se om jag kan pricka rätt - men eftersom obehaget är så tydligt så bör det märkas ganska fort. Kul va?

Magi-cat
12/6/18, 9:25 PM
#32

#31 Det var goda nyheter, hoppas det fortsätter att vara bra för ryggen! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
12/7/18, 4:33 PM
#33

Bra att det hjälpte. Intressant att läsa om detta. 🙂

Upp till toppen
Annons: