Annons:
Etikettövrigt
Läst 452 ggr
Magi-cat
2018-03-21 08:32

Ödets kraft och slumpens makt

En söt liten historia om möten och när ödet kommer ikapp.

Enligt en orientalisk legend är människors öden sammanbundna över tid och rum om det är menat av ödet att de ska lära känna varandra.

Den här mannen och hans fru träffades 2011 via gemensamma vänner. De är nu gifta och har bildat familj.

En dag hittade mannen en 18 år gammal bild på sin fru där hon sitter framför May Four Square. (På semester, eller något.)
Men det var inte det som gjorde mannen närmat förlamad för en stund. det var mannen som syntes i bakgrunden på bilden. Det var nämligen han själv!

"Efter att ha sett den gamla bilden åkta han direkt hem och hittade en bild på sig själv, som var tagen vid samma tidpunkt och på samma plats. Efter att ha jämfört bilderna stod det klart att det var så som hade hade föreställt sig. Han hade fångats på en bild där hans framtida hustru var med – för 18 år sedan och långt innan de träffades och blev kära."

Kina är ju ett ganska stort land, så visst är det ett trevligt mirakel! 🙂

https://sv.stories.newsner.com/familj/mannen-hittar-bild-pa-sin-fru-tagen-for-18-ar-sen-da-ser-han-gomda-hemligheten-som-far-blodet-frysa-till-is/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2018-03-21 08:32
#1

Har läsarna här råkat ut för något närmast osannolikt sammanträffande någon gång och vill berätta om det?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
2018-03-21 09:02
#2

Detta kanske inte är så osannolikt men lite kul ändå.🙂

När jag var runt 10-12 år så åkte vi varje helg med mina föräldrar till sommarstugan och på vägen, på fredagar, så åt vi middag vid en "vägkrog" Där fanns spelautomater och framme vid baren så befann sig alltid ett gäng högljudda ungdomar som mina föräldrar "varnade" mig för.

När mina föräldrar rökte efter maten så hade jag spring i benen och tittade på vid spelautomaterna. Då var det en kille som spelade på en enarmad bandit och frågade om jag ville "dra" och det ville jag såklart. Det blev en jackpott och det blinkade en massa och kom massor med pengar. Idag har jag ingen aning om summan. Han ville i alla fall dela pengarna med mig eftersom det var jag som hade "dragit" Jag var överlycklig och mina föräldrar muttrade ett tack.

Berättade detta en gång för min man och han sa -Var det du?

Han kom ihåg den lyckliga lilla tjejen och tänk om vi hade vetat att vi skulle gifta oss och leva tillsammans i så många år.❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Magi-cat
2018-03-21 09:14
#3

#2 Oj, wow! vilket underbart sammanträffande och jackpot på flera sätt! ❤️
Tack för att du delade, Maria, jag blir alldeles varm!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: