Annons:
Etikettövrigt
Läst 763 ggr
Huygens
2018-02-28 16:58

Skogsbränder eller Geoterrorism?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

På flera håll i världen har bebodda områden drabbats av skogsbränder, i synnerhet under åren 2016 - 2017, fr a i Nordamerika.

Men vi har även svåra skogsbränder utanför Nordamerika som drabbat allmänheten i t ex Portugal.

Det fanns ett antal bra kanaler på yt som redogjorde för att dessa sk skogsbränder troligen inte var naturliga, utan skogsbränderna kan vara skapade med metoder hämtade från Geoengineering.

Senaste veckan har ett 50-tal av dessa kanaler helt raderas från yt, så uppenbarligen är det någon som vill tysta dessa alternativa kanaler, som ibland har haft över 100 000 yt-abonnenter. En möjlighet är att den senaste falskflaggan i Florida inte gick så bra och myndigheterna nu gör vad dom kan för att tysta kanaler som påpekar att skolskjutningen inte kan ha gått till som den officiella historien påstår. Jag avser dock inte att gå djupare på just det ämnet utan vill hålla mej till området myndighetsskapade skogsbränder, geoterrorism, i denna tråd, alternativt om någon kan förklara hur dessa skogsbränder naturligt kan förinta delar av städer. Ordet är fritt.

Hur har skogsbränderna skapats?

Det finns flera möjligheter och troligen har mer än en metod använts. Vi har elnätet och sk smartmeterar som är kända för att kunna starta bränder i villor. Vi har militärens laservapen. Det kan finnas drönare och satelliter som avfyrar mikrovågor eller energistrålar mot husen, vars metallföremål, elkablar av metall hettas upp till brännpunkt. Även markbaserade militärfordon kan ha orsakat att husen bunnit ner under "skogsbränderna". Det kan också röra sej om helt okända metoder att bränna ner hus och bränna ut bilar, kanske med inblandning av kemikalier från chemtrails.

Det gemensamma med dessa bränder är att hus, villor, bilar och andra fordon antänds och brinner upp på relativt kort tid. Ibland pratar ögonvittnen om 20 minuter från start av branden till dess att bara glöder på marken återstår av husen.

Träd, buskage, soptunner och lättbrinnande plast klarar sej ofta bra från dessa skogsbränder.

Husen däremot uppvisar otypiska brandförlopp där hela stadsdelar med byggnader brinner ner till marknivå, med få husrester mer än 0,5 m ovanför marken.

Jag inkluderar en åskådlig skiss som visar hur en satellit antänder en bil med någon typ av riktat energivapen. Jag tror det här är ett viktigt område att veta något om, för det kan drabba oss när som helst.

(bild egen, ingen upphovsrätt)

Annons:
Magi-cat
2018-02-28 19:53
#1

Jag tror du fått bra svar på UJ om hur skogsbränder faktiskt uppkommer.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2018-02-28 20:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Det är väl just det som folk på nätet anmärker på. Myndigheterna har ingen officiell förklaring till hur skogsbränder faktiskt uppkommer i Kaliforninen hösten/vintern 2017.

Dom snabba brandförloppen av husen kan inte heller förklaras av att glöder blåst genom luften. Husen antänds ofta ungefär samtidigt, inom några minuter. Brandkåren gör litet. Gränsen mellan förintade hus och oskadade hus är nästan alltid knivskarp. Husen verkar brinna inifrån och ut. När elden når ytterväggarna kollapsar husen till grå aska, bränderna avstannar och träd + buskage runt om skonas.

Det är troligt att husen successivt bestrålas med ett riktat energivapen och därför antänds ett efter ett. Alla husen gator upp och gator ner har sedan jämnats med marken av bränderna, medan träden runt om ofta klarat sej. Energistrålen riktas kanske i ett kors för att starta branden i mitten av huset, därefter följer det riktade energivapnet husens innerväggar för att hetta upp elkablar i väggarna, som snabbt antänder brännbart material inomhus. Efter 20 minuter har husen kollapsat.

Bilden nedan visar ett tänkt scenario där en drönare/helikopter/satellit bestrålat husen med ett riktat energivapen. Hus som ej bestrålats, klarar sej, därav den skarpa gränsen mellan förintade hus och oskadade hus. (Bild egen, ingen upphovsrätt)

Huygens
2018-03-03 16:08
#3

Nu har tyvärr en del videoklipp raderats av yt, även om vissa återställts efter klagomål. Jag länkar därför bara till ett videoklipp från ordinär media som jag tror har större chans att ligga kvar.

Klippet är från Santa Rosa, Kalifornien och det område som kallas Fountaingrove, ett lyxområde med villor i 4-miljonerdollarsklassen. Lägg märke till att träden endast brunnit ifall träden stått inne bland husen. Tänk på att det är senhöst, så mycket av trädkronorna och gräsmattorna är gulbruna.

Det måste vara världen mest ovanliga skogsbrand som skonat skog, skonat buskage och totalförintat lyxvillorna.

Det finns en mörk sluttning på ett ställe som kan ha utsatts för en gräsbrand, men den branden har i så fall startat nerifrån husen vid vägen och brunnit uppför kullen. Skogsbranden har alltså startat i villorna, förintat villorna och skogsbranden har därefter i dom flesta fall hållit sej inom villornas tomtgränserna.

Hur är det möjligt?

Om du har ont om tid, räcker det att du tittar på första 90 sekunderna av klippet. (YT/PressDemocrat, 2017-11-01, 6 min)

Skog. Skog. Skog. Massvis med Skog.

Utbrända hus.

Skog. Skog. Skog. Skog. Skog. Och åter Skog.

Utbrända hus. Utbrända hus. Utbrända hus. Utbrända hus.

Skog. Skog. Skog. Massor av Skog. Enorma mängder Skog-Skog-Skog.

Hur är det möjligt?

DEW = Directed Energy Weapons, Riktade Energivapen.

Pentagon och CIA. Geoterrorism.

Huygens
2018-03-05 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag inkluderar en skiss som visar hur det troligen gått till i #3 och hur det ser ut efter att "skogsbranden" bränt ner ett hus och förstört en bil. Lägg märke till hur hjulens aluminiumfälgar smält och runnit bort.

Vi kan tydligt se vad som händer med huset. Myndigheternas militära energivapen hettar upp det inre av huset, som fattar eld. Troligtvis hettas allting av metall i huset upp tills brand uppstår. Vi ser sällan rester efter kopparkabel i dom totalförintade husen, vilket pekar mot att kopparkablarna har hettats upp över sin smältpunkt.

Hur är det möjligt att skogsbranden lämnat sådana enorma mängder orörd skog, men totalt bränt ut husen. Husen ser ut att ha drabbats av atombomber. Husen är bort. Hustomterna är jämnade med marken.

Hur är det möjligt att en skogsbrand både lämnar orörd skog i massvis och totalförstör alla husen?

(bild egen, ingen upphovsrätt)

Pyttelite
2018-03-05 12:47
#5

Alla århundraden av liknande skogsbränder i området har de oxå orsakats av energivapen?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Upp till toppen
Annons: