Annons:
Etiketterutanför-ämnetdiverse
Läst 779 ggr
Ghosthunter
10/1/17, 9:58 AM

Centralia - Real Silent Hill

Jag satt och tittade på filmen Silent Hill igår kväll och blev intresserad av inspirationen till spelen, som kom 1999, och filmen 2006. Den gamla övergivna och nedbrunna kolgruvestaden Centralia i Pennsylvania, USA, bjuder inte på sällskap av verken demoner eller psykisk sjuka människor som attackerar besökare, men däremot finns spöken och framför allt har folk hört spökröster som har bett dom att lämna platsen.

Ända sedan den stora branden i kolgruvorna 1962 så brinner det fortfarande under marken. Den eviga elden ger upphov till att hela området riskerar att falla samman. Det bildas ständigt sprickor och slukhål i marken och giftig rök pyr ut ur dess håligheter, vilket gör platsen livsfarlig att besöka. Men många äventyrslystna och nyfikna människor, utmanar ödet, och tar sig ändå in i området för att stilla sin nyfikenhet.

Jag skulle själv gärna vilja besöka platsen….så jag har full förståelse för alla som vill besöka CentraliaGlad

https://www.ranker.com/list/real-life-silent-hill/jacob-shelton

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Magi-cat
10/1/17, 9:17 PM
#1

#0 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
10/1/17, 10:11 PM
#2

Tänk att det har brunnit i 55 år. Men det sägs att det är tllräckligt med bränsle för att kunna brinna i minst 100 år till.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: