Annons:
Etiketterrymdenuniversum
Läst 2219 ggr
Magi-cat
2017-08-09 08:19

Rymdödlor

Rymdödlor finns. Eller fanns. 😢 

I ett ryskt rymdexperiment 2014 skickades fem geckoödlor upp i omloppsbana runt jorden för att se om de kunde överleva och reproducera sig. Det kunde de inte, vilket borde varit lättbegripligt, utan de dog. 😢 De tros ha frusit ihjäl och således dött en plågsam död.

källa svt

Nu trodde kanske någon att inlägget skulle handla om en helt annan typ av "rymdödlor" som av fantasirika personer påstås inte bara ska finnas utan också regera jorden på ett eller annat sätt, lite i det fördolda?
Företrädare som David Icke åker runt i världen och talar om detta ämne som i sig också verkar spinna på hänvisningar till antisemitiska idéer.🤢

I våras var han i Sverige. Arrangörerna hade svårt att få tag på någon lokal:

"– Vi gör nu bedömningen att David Icke under senare år uttalat sig kritiskt mot folkgrupper, vilket genast gör det problematiskt för oss. I det läget valde vi att avboka den bokningen. Beslutet togs efter diskussion med Folkets hus och parker."

källa expo

Ibland omsätts dessa fantasier i praktisk handling:

Nya Zeelands nyvalda premiärminister tvingades gå till veterinären för att bevisa att han inte är en rymdödla! 😐😮

"Nya Zeelands premiärminister John Key har tvingats gå till veterinären för att bevisa att han inte är en rymdödla. Medborgaren Shane Warbrooke utnyttjade nämligen landets "Official Information Act" som säger att medborgare har rätt att kräva svar från myndigheter och myndighetspersoner inom 20 dagar."

Lyckligtvis befanns han (föga förvånande för de flesta), vara människa, inte reptil.

källa Aftonbladet

Idéerna om rymdödlor kan förstås betraktas som harmlös science fiction (=kul, men alla vet att det inte är på riktigt). Det förhållningssättet räcker dock inte då rent osunda inslag med "kritiska uttal mot folkgrupper" vävs in. Detta är naturligtvis totalt och fullständigt oacceptabelt och kan vara direkt farligt om människor faktiskt tror på dem.

Samhällskritik är viktig för att demokratin ska fungera. Men den ska handla om det som faktiskt är, inte något som fantiserats ihop.
Det finns riktiga, verkliga, ledare som bygger murar mellan länder och människor, som vägrar inse det allvarliga läge vårt klimat och vår jord befinner sig i. Här måste vi larma!
Vi måste stå upp för förbättringar, för allas lika värde, för djur och natur och värna om den jord som är en förutsättning för vårt liv.

Att rikta in sig på rymdödlor och liknande som inte finns, vem gagnar det? 

(Frågan om rymdödlor dök upp på ett annat ställe, varför jag valde att fortsätta här.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 08:50
#1

En alla tiders bra tråd Magi-cat, suveränt bra skrivet 👍🤗🌺

Det här behöver komma fram i ljuset så galningar som Icke stoppas ,hade tänkt skriva mer men kommer av mig för jag känner ilskan kommer farande så fort jag ser namnet Icke så jag får skriva mer sen om jag kan utan att explodera för den där sjuka sanningsrörelsen gör mig rejält lack så jag inte ens klarar av att skriva 💣😡

Tragiskt att läsa om dom ödlor som sändes ut i omloppsbanan,hur tänker folk och varför ska man tortera djur på det viset 😕

Loris M
2017-08-09 15:43
#2

Håller med, väldigt bra skrivet och otroligt viktigt att ta upp till diskussion. 👍Hade det varit bara oskyldiga fantasier så hade vi kunnat skratta åt det och vifta bort det. Men det kan vi inte göra av de anledningar du tar upp. Det påverkar många människor och deras människosyn och många tror på det här på fullaste allvar. Otroligt sorgligt! 😕Plus att en del ihärdigt spammar diverse sajter här på iFokus med långa inlägg om dessa ödlor och konspirationer och på så sätt sprider eländet vilket kan få fler att tro på det.

Magi-cat
2017-08-09 15:45
#3

Plus att det tar fokus från de verkliga problemen!!! Vad folk går och tror för sig själva spelar mindre roll, men att få andra på villospår och TRO på det är betydligt värre…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-08-09 15:52
#4

Ja det är så otäckt så ord räcker bara inte till,rena rama bedrägerierna och det drar med sig så mycket elände där folk blir helt hjärntvättade,hua 🥶

Magi-cat
2017-08-10 07:58
#5

Jag vet inte hur dessa idéer uppkommit. Det har säkert många bottnar, En kan vara en okunskap om (eller oförståelse för) människors avvikande utseende. Det finns sjukdomar, t.ex. "giftstruma", hyperthyreos, där ett av symptomen är oftalmopati som vid Graves sjukdom. Ögonen får då ett förändrat utseende, ögonlocken dras upp och ögonen kan tyckas stå ut ur ögonhålan. (Det finns "ödle"-videos där personer med denna sjukdom visas som "ödlor". 😢)
Vissa sjukdomar kan också ge en tjock, fjällig hud.

En del uppger sig ha sett hur namngivna personer (som flera av världens ledare) "skiftar hamn" och för kortare eller längre stunder visar sitt "rätta" ödleutseende. En orsak till att fenomenet upplevs kan vara Strange face illusionen då ett långvarigt stirrande kan göra att bilden/ansiktet upplevs skifta till annan gestalt.

Det finns också psykiska sjukdomar då den drabbade har onormalt svårt att hålla kvar bilden av ansikten och dessa förvrids, ofta till groteska former.

Vidare kan droganvändning resultera i hallucinationer och förvrängda bilder av bl.a. ansikten.

strange face illusionen


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-08-10 16:10
#6

Kanonbra förklaring kring giftstruman Magi-cat och vad som sker med ögonen,hade Graves för några år sedan och kände igen ögon på en video som las in i syftet att mannen var en reptil och min fråga blev så klart om jag också var reptil men se det var det ingen som vågade svara på 😂Idag är jag "reptilfri" host host fri från Giftstruma heter det ju 😉och inget annat,inga utåt stående ögon så jag måste ha vart en riktigt duktig hamn skiftare   som kunde skifta bort min giftstruma tack  vare radioaktiv jod behandling 😎

Annons:
Magi-cat
2017-08-11 09:24
#7

#6 Vad skönt att du blev bra, Vandrar med Wolf! ❤️

Fint också att du sprider lärdomen om detta tillstånd, så andra får höra om det och kanske söker hjälp.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-08-11 09:32
#8

Tack Magi-cat ❤️ ibland söker vi svar på helt fel håll och det var en nyttig lärdom jag fick gå till mötes eftersom en gång i tiden var jag så inne på onda väsen men väl hälsan var i balans så var dom som bortflugna och en helt ny insikt kom in i mitt liv så jag går med glädje och ljus istället för att låta inbillat negativt dra ner 🌺

Istället känns det pinsamt när jag ser vad jag både sagt och skrivit i dom här frågorna,hur korkat dumt det faktiskt lät och vilken oerhört osund inställning till andevärlden ☺️

Magi-cat
2017-08-11 10:16
#9

#8 Huvudsaken att man drar lärdom. Att medvetet kunna ändra sig visar mognad och styrka. ❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Vandrar med Wolf]
2017-08-11 10:43
#10

🤗🌺

Huygens
2017-08-14 15:34
#11

Påståendet  "Vi gör nu bedömningen att David Icke under senare år uttalat sig kritiskt mot folkgrupper", är ren grundlös smutskastning som bara gagnar Illuminatis agenda att mörka existensen av reptilians.

Storbritanniens "anti hate speech"-lagstiftning är väldigt hård och om någon uttalar sej kritiskt mot folkgrupper får denne det juridiska systemet mot sej, som ett brev på posten.

Icke brukar prata sitt hjärtas mening i 6 - 8 timmar vid varje föreläsning.

Brittiska myndigheter har i mer än 15 års tid sänt ut särskilda juridiska granskare som med lagens stöd krävt att vara närvarande på Ickes föreläsningar i Storbritannien. Ingen rättslig granskare har någonsin haft något att anmärka.

Det rör sej om smutskastning. Inget annat.

Icke har skrivit 20 böcker om precis samma saker han talar om på sina föreläsningar, så om det alls fanns något "mot folkgrupper" i hans böcker eller uttalanden hade brittisk domstol slaktat honom både på längden och tvären vid det här laget.

Det kan löna sej att tänka till två gånger.

Tänk efter.

Magi-cat
2017-08-14 21:26
#12

#11 Du brukar annars vara ganska kritisk mot (brittiska) myndigheter, men inte i det här fallet. Håller de kanske Icke om ryggen?🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
2017-08-14 21:57
#13

#12 Vad menar du med "men inte i det här fallet"? Förklara.

Annons:
Upp till toppen
Annons: