Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer

Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Mysko grejer

Vem är Anonymouse?

2016-12-09 12:47 #0 av: Magi-cat

Ett stort mysterium förbryllar allmänhet och förståsigpåare!

Vilka mysiga möss är det som öppnat en söt nöt-butik med delikatesser - för möss - i Malmö?

http://www.sydsvenskan.se/2016-12-08/vem-ar-musen-som-oppnat-butik-pa-bergsgatan

Djävlas+(Katt)?=Present?

Hjärta "Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det." (Nalle Puh)

Anmäl
2016-12-12 08:55 #1 av: Loris M

Så otroligt mysigt och finurligt. Kär

Skaparen har tydligen känt behov av att renovera restaurangen och under söndagen försvann den helt. Något som skapat oro bland Malmöbor. Men nu är den tillbaka. Glad

""Invigningen av restaurangen Il Topolino möttes av ett något större tryck än beräknat. Det var kul men lämnade ett visst slitage på lokalerna, så under kvällen valde vi att hålla stängt för lättare renovering.", skriver gatukonstverkets skapare Anonymouse på sitt Instagramkonto."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j2n1L/musrestaurangen-ar-tillbaka

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-12-12 09:21 #2 av: Magi-cat

Det var ju tur. GladKanske en inspektör från Nötmyndigheten varit där på tillsyn och skrivit föreläggande om upprustning?

Hjärta "Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det." (Nalle Puh)

Anmäl
2016-12-12 11:05 #3 av: setfree

Ah vilken tur att den kom tillbaka.

Jag har ju ett lite problematiskt förhållande till råttor och möss. De skrämmer mig verkligen. En mus flyttade in hos mig för många år sedan och det var inte lätt att övertala den att inte kunde bo kvar eftersom jag är rädd för möss. De kan klättra i gardiner och sitta stilla bakom en byrå... Jag lyckades till slut.Kämpar

Men att de har en egen musrestaurang gör att de kanske väljer den istället för mitt hus. Det är bra. Glad

Anmäl
2016-12-15 09:26 #4 av: Loris M

"Igår dök ett demonstrerande luciatåg upp utanför muskaféet. På plakat protesterade de mot Nordeas investeringar i de företag som står bakom den kontroversiella oljeledningen i North Dakota

Vem låg bakom demonstrationståget vid muskaféet?

– Det är hemligt. Okända Standing Rock-sympatisörer, säger Anna Bokström som tipsat Dagens ETC om lucia-aktivisterna.

Har luciatåget fått någon respons eller svar från Nordea?

– Nej, det har de inte. De verkar vara jättebesvikna. De ju vill att Nordea ska lyssna på dem och dra sig ur. "

http://www.etc.se/kultur-noje/nordea-protest-vid-mollans-muskafe

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2016-12-15 09:36 #5 av: Magi-cat

Tummen uppHjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.