Annons:
Etiketterintressantteorier
Läst 1047 ggr
Ghosthunter
12/2/16, 6:57 PM

In i köket!

Varför springer de flesta människor in i köket det första de gör när de kommer hem? Detta är inte baserat på någon Wikipediafakta eller någon annan vetenskaplig grund, utan bara på mina egna iakttagelser och erfarenheter. Jag har sett detta beteende hur många gånger som helst och jag skulle kunna tro att minst 80% springer in i köket det första dom gör när de kommer hem. I filmens värld, mest amerikanska komedier, springer alltid en besökare in i köket och fram till kylen och tar en burk Pepsi eller en öl….men det är ju i filmens värld!😃

En tänkbar förklaring till de snabba köksbesöken skulle kunna vara att köket är hemmets hjärta, där vi har det som vi behöver till livs? 🤔(men själv springer jag direkt in i köket oavsett om jag behöver något där eller inte)

En annan sak som är vetenskapligt bevisat (hur ska man kunna googla på en sån fånig sak?) är att man många gånger kan bli akut nödig när man precis  stiger in innanför dörren och rusar istället in på dass innan köket!😃

Någon mer än jag som rusar snabbt in i köket?

Ja, detta med psyket är märkligt ibland!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
TjockaBerta
12/2/16, 7:02 PM
#1

#0

Du kan googla på nyckelhålsinkontinens. Det är en åkomma man tom. medicinerar.

>>>Malum domesticum<<<

DesK
12/2/16, 7:04 PM
#2

Förstår inte hur detta kan vara ett oförklarat fenomen! De allra flesta människorna går till köket och /eller på wc, det första de gör när de kommer hem 🤔

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ghosthunter
12/2/16, 7:09 PM
#3

Men snälla DesK…..Har du inte lagt märke till att det mesta på denna sajten är förklarligt?…… och sen så tycker jag att du ska försöka ta det med ett litet leende på läpparna. Detta var inte menat som en blytung vetenskaplig avhandling!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

DesK
12/2/16, 7:19 PM
#4

Sorry spökjägaren, jag vaknade visst just!😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Ghosthunter
12/2/16, 7:22 PM
#5

Ja, det är inga problem🤗🙂Men man kanske ändå kan säga att det är ett litet psykologiskt mysterium, men med lite i glimten i ögat😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
12/2/16, 7:25 PM
#6

#1 Ja, angående att springa på toa kan ju vara så. Nyckelhålsinkontinens har jag faktiskt aldrig hört talas om.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
DesK
12/2/16, 7:25 PM
#7

Alltså på dass har vi ett mycket bra vapen mot ev inkräktare och likaså i köket, om än av heeelt olika karaktär…. 😇

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Magi-cat
12/2/16, 7:29 PM
#8

Tack för rolig tråd! 😃 Ett sant mysterium som måste lösas! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
12/2/16, 7:30 PM
#9

Det har du rätt i DesK…..väldigt skild karaktär😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
12/2/16, 7:31 PM
#10

Varsågod katten och tack själv!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
12/2/16, 7:31 PM
#11

Jag var tvungen att googla på nyckelhålsinkontinens: (Verkar jobbigt.😐)

http://www.familjeliv.se/forum/thread/72192679-ett-helvete-att-vara-nyckelhalsinkontinent


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[foxna]
12/3/16, 9:43 AM
#12

Jag tror att det bara har med vanan att göra. man har vissa rutiner, som man bara gör utan att reflektera.  jag brukar gå förbi köket fört (om jag inte har varit och handlat förstås). i andra hand då går jag till köket.😃

Ghosthunter
12/3/16, 9:55 AM
#13

#12 Ja, men en vana som de flesta tycks ha. Var går du först när du kommer hem?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Maria
12/3/16, 11:00 AM
#14

Här hemma har vi liksom inget val då vi har en öppen planlösning och kliver mer eller mindre in i köket😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[foxna]
12/3/16, 2:07 PM
#15

#13  Jag går alltid och byter om kläder först.

Upp till toppen
Annons: