Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 2825 ggr
Mia-45
2016-09-18 11:43

Luktade bränt gummi

Ja gick och la mej ganska tidigt igår. Runt halv tio. 
Vaknade vid 00.00 och kände en skarp lukt som av bränt gummi. Verkade komma utifrån. 
Jag somnade igen och vaknade 03.00 och då vart lukten kvar och skarpare. 
Fick stänga mina fönster. 
Vaknade igen vid 6-tiden och då vart lukten ute borta. 

Har frågat min ena granne som bor i samma hus som mej men hon hade inte känt nåt. 
Även en annan granne ett hus längre ner på gatan men han hade heller inte känt nån lukt. 
Vad är detta? 
🤔

Annons:
Loris M
2016-09-18 11:48
#1

Troligen ett fenomen som går att förklara. GladAtt två av dina grannar inte kände lukten kan bero på att de sov djupt hela natten eller att de inte är lika känsliga för lukter som du.

Mia-45
2016-09-18 11:51
#2

Bägge är känsliga för lukt och bägge mina grannar vart uppe en del i natt. 
De BORDE känt nåt…men jag vet inte.

Det luktade så skarpt så jag till och med reagerade. Annars är jag inte känslig för lukter.

Loris M
2016-09-18 11:52
#3

För någon månad sedan brann det alldeles i närheten av där jag bor. Kanske ca 100 meter från oss. Två lägenheter blev totalt förstörda, det var flera polisbilar, ambulanser, brandbilar, folk samlades utanför…. det här var runt kl. 20 dessutom så inte mitt i natten. Ändå var det flera grannar som helt missade händelsen. En satt och tittade på TV och hörd inte ett skvatt. Så kan det gå!

Mia-45
2016-09-18 11:58
#4

Ja det kan ju vara så. Jag tror med att det är något liknande här. Men så lustigt att verkligen INGEN mer än jag verkar ha känt lukten. 
Jag lade ut en förfrågan om det på en lokal sida som vi har här..men ingen har svarat. 
Därför blev jag lite konfunderad vart lukten kommer ifrån. 
Behöver absolut inte vara något övernaturligt bara för att jag la det på denna sajten. 
🤪

Magi-cat
2016-09-18 21:46
#5

Fy för otäcka lukter! 🤤

Har det inte stått något i tidningen? (Antagligen inte, eftersom du inte nämner det.) Ibland brukar man kunna läsa att folk hört av sig med frågor om olika saker, tänkte jag på.

Att du och inte grannarna kände det….förutom att du kanske var mer uppmärksam helt enkelt, undrar jag om det kan vara så att lukten fördes uppåt av vinden? (Om din lägenhet ligger högre, förstås. 🙂 Eller tvärtom.)

Och en del är verkligen okänsliga för lukter…(Medan t.ex. jag reagerar mycket …)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-09-18 21:48
#6

#3 Så otäckt!

Men så typiskt att flera missar det! Men de som är mer eller mindre mitt i händelsen kan vara de som vet minst.

(Vet själv när vi missade en stor brand alldeles i närheten och hörde om den på TV nästa morgon…Jag fattar ännu inte hur vi kunde vara så totalt ovetande…)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Loris M
2016-09-18 21:57
#7

#6 Det var mina barn som såg det och berättade. Då var det redan stora lågor som lyste upp deras rum. Ärligt talat, hade inte de berättat så är frågan om jag överhuvudtaget skulle märka något. Jag var i köket som är på andra sidan och har tyvärr en förmåga att helt försvinna i min egen värld.

Ghosthunter
2016-09-20 20:11
#8

Mia - Det kan vara andevärlden som ger dig den lukten? Är bränt gummi något som du kan relatera till. De kanske vill något?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Mia-45
2016-09-21 06:16
#9

Ghost

Min tanke är lite så med. Men bränt gummi kan jag inte relatera något till. 
Men kanske att andevärlden tog i lite extra för att jag skulle känna. Jag slår ifrån mej det annars.
Har en morbror som nyligen gått bort och jag bad ha komma och "spöka" för mej. 
🤪😃

Ghosthunter
2016-09-21 07:54
#10

Ja, så kan det ju vara. Att de tog i extra….för bränt gummi är ju en stark lukt🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: