Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 959 ggr
zimm
9/13/16, 10:48 AM

Anden i glaset

Hej jag är ny på den här sidan och skulle vilja ha svar på en fråga.

Jag och mina kompisar tänkte försöka oss på att göra anden i glaset(det kanske låter som om vi är oseriösa men vi är inte det).  Vi skulle vilja ha några råd om hur man ska gå till väga så att det inte blir farligt. Vi vet redan att man måste visa honom mycket respekt.

Medarbetare på

Star Wars

Annons:
Sommarek
9/13/16, 11:02 AM
#1

Om det är okej med Sajtvärd (alla gillar inte att man tar upp det), så har jag en del tips. Men vem är "han"?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
9/13/16, 11:15 AM
#2

#1 Inga demoner och såna grejer. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

zimm
9/13/16, 11:16 AM
#3

#1 menar anden men såklart kan det ju va en hon också du kanske kan ta det via pm

Medarbetare på

Star Wars

Magi-cat
9/13/16, 11:18 AM
#4

#0 Välkommen hit!

Jag kan också tipsa om att Övernaturligt iFokus har många trådar om just anden-i-glaset.

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
9/13/16, 1:52 PM
#5

Mitt sätt att göra liknande saker är färgat av wiccanska ritualer, eftersom jag är wiccan, men det har fungerat bra för mig och har aldrig varit några problem.

Det första man ska tänka på är att "ta bort" allt man inte vill ha i rummet med sig (det kan vara negativitet, tunga tankar, vardagsbekymmer etc.) Hur man gör det varierar; somliga går runt i rummet med rökelse och saltvatten; andra sopar med en kvast; andra igen nöjer sig med att säga högt att allt som är negativt ska försvinna.

Som steg nummer två brukar jag och mina vänner antingen rent fysiskt "rita" en cirkel omkring oss (man kan använda handen, en pinne eller vad som helst) eller tänka oss en; en som utesluter allt man inte vill ha in. Vill man kan man även säga högt att bara de man bjuder in/de vänligt sinnade etc. får komma in. (Är man religiöst lagt på något vis kan man också be den man nu tror på att vaka över en.)

Tänk på att ställa tydliga frågor (gärna ja/nej-frågor; man kan ställa följdfrågor sedan) och på att fråga om vettiga saker.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: