Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 1426 ggr
Magi-cat
2016-09-07 07:31

Spökande korven

Ingen ny nyhet längre kanske, men vi måste väl ha med snackisens "spökkorven" här också. 🙂

Någon började steka korvar i pannan, så där vardagligt vanligt. Men en korv hade tydligen synpunkter på förfarandet och började rulla som av sig själv i pannan. Det är lite ovanligt och stekaren hade kameran till hands, varför "alla" nu kan få del av spökkorven, som den kom att heta.

Kanske ville den säga att det är dags att gå över till vegetariskt? 😉

En annan förklaring skulle kunna vara att värmen är ojämnt fördelad i pannan och korven därför upphettas olika och börjar rulla.

Vad tror ni?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23416844.ab


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Sommarek
2016-09-07 08:34
#1

Det hade onekligen varit roligt med en besatt korv, men jag tror nog att det finns en mer mundan förklaring.  😃

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
2016-09-07 08:43
#2

#1 Ja, visst hade det varit kul…😃

Undrar om han åt upp den spökande korven sedan?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-09-07 13:41
#3

  Alltså… fattar inte att denna händelse har fått sådant genomslag i media.
Det finns alltså en slags korv du kan köpa på exempelvis ICA.
Den är förmodligen ganska populär för den tillhör den billigaste varianten.
Jag själv har råkat köpa den några gånger eftersom jag ännu inte har lyckats bli miljonär. 🙂

Och när man steker den så händer två av följande saker:

1. Skinnet spricker på den. Och det går ganska snabbt och korven spricker ordentligt och vänder sig ut och in. Ser nästan inte ut som korv efteråt.

2. Korven börjar "dansa" i pannan. Och det är väl anledningen att folk blir förbryllade för korvarna rör sig ordentligt, minst sagt.

Det krävs väl då en inte allt för hög temperatur för annars spricker de genast.

Anledningen till detta är antagligen att korven inte håller alltför hög kvalitet. Den innehåller en massa vatten och substanser som snabbt tar vätskeform när de upphettas och sedan gasform när temperaturen blir tillräckligt hög. Alltså… korven innehåller antagligen inte alltför mycket kött utan en massa konsistensgivare.

Detta gör att skinnet som ligger närmast pannan börjar svälla ut något och får korven att röra på sig. Plus att det antagligen läcker ut gaser genom skinnet som också puffar på korven. Alltså ett helt naturligt fenomen som kommer sig av korvens innehåll och skinnets beskaffenhet.

Det här är alltså vad jag tror. Jag har inte haft korven i ett laboratorium och använt mer avancerade resurser för att kolla detta. Tror knappast det behövs heller.

För mig spricker korven oftast eftersom jag tycker om att ha den lite bränd. Men trots allt har jag råkat ut för dessa dansande korvar alltför ofta. Så jag har övergått till modell tjockare korvar. De spricker också men ser fortfarande ut som korvar efteråt. Det gör sällan den dansande korven.

Tips. Vill du se korven dansa så stek den vid en lägre temperatur. Tyvärr vet jag inte namnet på korven i fråga men gå till ICA och köp några sorter av de billigaste varianterna och stek dem vid en ganska låg temperatur. Har du tur så kommer en viss av sorterna att börja bete sig lite märkligt. Lägg inte korvarna för tätt så de stöttar varandra för då händer ingenting.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Magi-cat
2016-09-07 13:51
#4

Äter inte körv. 😃

Men det är säkert en bra korvanalys det där. 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-09-07 14:07
#5

#4.. 😃

  Det gör däremot jag. Jag älskar korv. Även om det blir lite mindre nu för jag tycker korvarna bara smakar sämre och sämre allt eftersom tiden går och fabrikanterna vill göra mer pengar. Och stoppar i en massa trams i dem. Innanmätet i korven ändrar fas från fast till flytande och sist till gasform.  Och när detta händer så blir det naturligtvis en rörelse i korven som påverkar skinnet.  😎

Jag äter en massa onyttigt och njuter av det. 😃 Något jag redan antagligen fått betala för och kommer antagligen i framtiden att betala mer för. Men… det struntar jag högaktningsfullt i. Skall snart dö (som vi alla) och då skall jag minsann njuta lite innan. 🤓

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Ghosthunter
2016-09-07 15:03
#6

Vänta bara tills att korvbrödet kommer flaxandes som en fågel också, och senapen dansar Jössehäradspolka på bordet😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
greenseng
2016-09-07 15:57
#7

#6..

  😃 Jag ser fram emot detta med yttersta spänning!

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Farwuq
2016-09-07 18:15
#8

😃

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Ghosthunter
2016-09-07 21:40
#9

Ja. lite spöklik underhållning på matbordet!!😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

greenseng
2016-09-07 22:24
#10

  Såvitt jag kan minnas har väl ingen direkt spöklik underhållning inträffat vid matbordet. Eller vänta nu… En gång när jag hade besök så inträffade något som jag minns som "den osynliga smulan".

Min kvinnliga gäst satt och berättade om hur erfaren och van hon var vid oförklarliga och spöklika fenomen. Det är alltså lite märkligt. De flesta kvinnliga gäster jag haft genom tiderna tycks vara mästare på oförklarliga fenomen. På något sätt så verkar jag attrahera just denna typ av kvinnor.

Men just som hon var färdig med sin berättelse så rörde hennes glas på sig av sig självt och dunkade i bordet med en klart hörbar duns.

Min gäst blev likblek i ansiktet. Men sedan hämtade hon sig och sade:

"En smula! Det måste ha varit en brödsmula under glaset. Och så gick smulan sönder. Självklart. Så måste det ha varit."

"Jamen, kolla då om det är något pulver kvar efter smulan. Det måste ju ha blivit några rester kvar. Inte sant?"

Hon tittade på mig och sedan på glaset. Hon skulle precis greppa glaset men ändrade sig i sista stund. Sedan försökte hon igen men med samma resultat.

"Men herre gud, sade jag." Du är väl inte rädd för ett litet oskyldigt glas, eller? Alltså… Skärpning!"

"Du kan minsann titta på glaset själv, din idiot!" svarade hon argt. Men i rena ilskan så lyfte hon upp glaset.

Men under glaset var det tomt. Och på undersidan av glaset var det också tomt.

"Det måste ha blåst bort när jag lyfte glaset, " förklarade hon snabbt.
Och sedan började hon alltför fort tala om helt andra saker.

Ibland är det något ganska humoristiskt med oförklarliga saker. Och jag skall naturligtvis inte lägga till orden "när det är kvinnor med" för det är ju inte inne nu med sådana kommentarer. Därför håller jag naturligtvis tyst. 🤐

😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Magi-cat
2016-09-08 07:38
#11

😃

Bra tajming på det där glasfenomenet, måste jag säga, att börja valsa just som ni pratar om diverse fenomen…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-09-08 08:04
#12

#10 Vilken tur du har att att attrahera såna kvinnor😉👍

Jag tror nog att hon drog till sig en ande när hon talade om oförklarliga fenomen, de verkar ha en förmåga att komma då. Det har hänt mig några gånger också….när vi har talat om det paranormala, så har det hänt något. Mest brukar det vara knackningar, men en gång så slogs en bordslampa med en våldsam kraft omkull och vid ett annat tillfälle så flyttades en stol.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Sommarek
2016-09-08 08:28
#13

#12 Lite OT, men jag har funderat på det ett tag - vet du om det där kallas för något speciellt? Jag har märkt att jag ofta drar till mig diverse skrymt om jag av någon anledning funderar mycket på det under en period (inte alltid avsiktligt), och har undrat om det finns nån officiell term för det.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Magi-cat
2016-09-08 10:04
#14

#13 Sammanträffanden? 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-09-08 11:33
#15

#13  Nej, jag vet inte om det finns någon speciell term för det. Men troligtvis är det så att andarna passar på att visa att de finns där när det kommer på tal om det. Eller annars kanske de blir väldigt intresserade och uppspelta när vi talar om sånt. För de som har gått över till andra sidan (säger hellre så än död, eftersom livet fortsätter efter den fysiska döden) har ju plötsligt svar och bevis på det paranormala……så jag tror att de blir uppspelta, intresserade och passar på att göra oss påminda om att de finns.

Nej, inte sammanträffande, katten…..så mycket har jag varit med om detta, så att jag kan utesluta det. Men visst kan väl det hända ibland!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

greenseng
2016-09-08 17:54
#16

  Det där med andar och sådant är märkliga fenomen. Antagligen för att vi vanligtvis inte kan se dem. Och jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Och därför föredrar jag att säga så lite som möjligt. Vet helt enkelt för lite om detta. Och vet man inte så kan man ju egentligen varken säga bu eller bä.

Dessutom så tror jag att ämnet är betydligt större än vi tror. Alltså spänner över ett större territorium än vad vi kan föreställa oss. Det finns antagligen mer variabler inblandade i denna ekvation än vi kan tänka oss. Och jag vill gärna ha en översikt på alla variabler så jag kan utesluta vissa som egentligen inte har med begreppet andar att göra.

Jag tror exempelvis att vi själva är betydligt starkare än vad vi först kan föreställa oss. Men eftersom vi inte känner till detta så har vi heller ingen möjlighet att direkt träna det. Men vissa fenomen som kan verka märkliga beror antagligen på oss själva. Antingen från en individ eller från ett fält som skapas av flera individer.

Minns ni en person som heter Uri Geller? Han lär kunna böja skedar och få klockor att stanna och liknande fenomen. Det hade just varit ett tv-program om honom. Och efteråt så var vi ett gäng som satt samlat och njöt av nybryggt kaffe med alla tillbehör till. Exempelvis skedar. Vi satt och diskuterade programmet i fråga.

De flesta var naturligtvis skeptiska eftersom att det redan då var väl känt att man kan preparera en sked med en viss kemikalie som löser upp metallstrukturen i skeden och skeden böjer sig till sist.

Jag rörde om i mitt kaffe (vilket egentligen inte behövdes eftersom jag aldrig har socker i det) och lyfte sedan skeden och höll den rakt upp utan att tänka på det. Jag har alltid varit en ytterst tankspridd person och nu hade jag glidit bort i mina tankar alldeles för långt så de faktiskt tangerade det där underliga ologiska drömtillståndet som ibland kan smyga sig på. Jag var alltså helt borta. 😃

Helt plötsligt vaknade jag till av att något rörde ovansidan på mina fingrar. När jag tittade efter så såg jag att skeden böjt sig i en båge från mitten och rakt ner så skedsidan vidrörde mina fingrar. Men jag höll skeden i skaftets andra ända.

Det var helt tyst i rummet. Alla var chockade. Till sist sade någon:

"Ahh… En Uri Geller". Och då exploderade rummet av kommentarer. Medans jag var totalt förvirrad och undrade vad som egentligen hände. 😃

Om detta var något utslag av andar eller något mer personligt eller eventuellt kanske hade med gruppen att göra; det vet jag faktiskt inte. Men det var ett märkligt fenomen. Funderade efteråt när jag var själv om jag skulle försöka göra om experimentet i fråga. Men jag brydde mig aldrig. Var helt övertygad om att det inte skulle fungera. Och jag tror jag har rätt där. 😎

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Ghosthunter
2016-09-08 19:08
#17

Greenseng….Vilken kraft du har utan att ens koncentrera dig, Superman😃Jo men visst känner jag till Uri Geller. Faktum är att böja skedar med tankekraft inte är så ovanligt och unikt som man tror. Jag var med och bevittnade detta fenomen en gång när några bara tog en sked ur lådan och böjde den med tankekraft, och då höll dom inte ens skeden där den böjdes (sägs ju att fingrarnas värme kan få skeden att böjas om man gnuggar)

Detta med begreppen är ju inte alltid lätt när det händer saker som överträffar naturlagarna. Kanske är "högre makter" inblandade i skedböjningen?

En annan sak som är intressant, med tanke på att jag skrev Superman innan, är att man kan få övernaturliga krafter i farliga situationer. Tänk de som har lyft upp en bil på egen kraft med bara armarna för att rädda någon som har suttit fastklämd. En teori är ju att adrenalinet ökar kraftigt, men jag tror mer på att det är skyddsänglar som hjälper till i såna situationer.🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

greenseng
2016-09-08 19:34
#18

  Jo. Jag vet att jag läste om en stackars mamma som fick sitt barn inklämt under en bil på något sätt. Och hon tog alltså och lyfte upp hela bilen och flyttade på den så barnet blev fri. Och det märkliga här är att hon fick inga efterverkningar av något slag typ muskelbristningar och sådant. Och hon var inte alls tränad på något sätt.

Träffade en kille en gång som berättade att han druckit alldeles för mycket och blivit ivägkörd från ett party. Han är vanligtvis väldigt fredlig men då blev han sur. Och ju mer han gick på sin väg hem desto surare blev han. 😃

Till sist fick han ett överslag och tog en stor cementklump av den triangulära typ som används för att stoppa bilar på vissa områden. Han lyfte alltså upp denna cementklump som om den var gjord av papper, vrålade som ett djur, och kastade helt enkelt iväg den. Och den flög ett bra stycke.

Dagen efter, när han blivit sig själv igen, så gick han och kollade på platsen. Visst…. cementklumpen låg en bra bit därifrån på sidan. Och när han kollade att lyfta den så orkade han knappt rubba den. Och han fattade ingenting. Men han hade heller inga muskelbristningar eller liknande.

Det är mycket som är märkligt här i världen.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Ghosthunter
2016-09-08 19:41
#19

Det där låter faktiskt lite mer som adrenalin som gav honom styrkan. För det där var ju ren ofog och en skyddsängel bör ju inte hålla på med sånt. Förmodligen existerar bägge fenomenen och det ena behöver ju inte utesluta det andra🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

greenseng
2016-09-08 21:32
#20

  #19..

  Hmm…

Okay. När man tittar på killen så ser han ju inte direkt svag ut. Men knappast som en muskelbyggare heller.  Och så vitt jag vet så sysslar han inte med sådant heller. Men jag tvivlar på att adrenalin skulle räcka till i det här fallet. Adrenalin kan fokusera de krafter vi redan har men kan knappast ge oss övermänskliga krafter. Trots allt så har vi ju de vanliga fysiologiska begränsningarna kvar.

Inom schamanismen talas det om att människan har ett extremt mörkt centra inom sig. Mycket svårt att nå fram till. Detta centra är till för att skydda oss i extrema situationer. Det kan alltså tillfälligtvis förvandla oss till en slags övermänniskor. Det lär också ha tillgång till all kunskap i kosmos. Men… det är extremt svårt att få det aktiverat. Vissa tror att den brygd vikingarna tog, och som fick dem att gå bärsärkagång, direkt aktiverade detta center.

Dessutom så talas det om vissa saker när det gäller de högre regionerna i kosmos. De som benämns solar eller cirklar eller som är mest kända som himlar. Den första nivån här, eller första himlen, lär vara helt svart. Inte beroende då på mörker utan på att den har ett ljus som är svart. Ett sådant typ av ljus existerar ju inte här. Här är det ju snarare frånvaron av ljus som upplevs som mörkt. Trots det så kan man se när man besöker denna himmel. Antar att det är lite grand som att vandra omkring i ett svartvitt fotografiskt negativ, om du förstår vad jag menar.

Detta är den del av de högre regionerna som ligger närmast det materiella planet, alltså där vi befinner oss just nu. Och det är därför lättast tillgängligt.

Det berättas om munkar som, när de studerade bibeln eller bad väldigt intensivt, ibland kunde "kana" över till detta högre plan. Eftersom ljuset är svart där och omgivningen mer ter sig som en öken, så drog de då helt felaktigt slutsatsen att de kommit till helvetet. Och istället för att undersöka omgivningen lite närmare så kastade de sig ner och bad för brinnande livet så de skulle komma hem igen. Och till sist så gjorde de naturligtvis det också. Men det var tydligen en omskakande upplevelse. Vilket man kanske kan förstå.

Men det verkar som om en sådan resa faktiskt kan aktivera ett sinne vi har som ter sig som fysiskt när man ser det men som egentligen är andligt. Den fysiska styrkan verkar då förhöjas dramatiskt och så även vigheten och snabbheten. Men då är det egentligen inget som helst fysiskt inblandat, utan det man ser eller upplever är alltså till hundra procent andligt. Detta sinne är alltså då inte konstant aktiverat utan kommer igång när vi behöver det. Men det aktiveras vanligtvis inte automatiskt utan de som besitter det kan alltså aktivera det när de så önskar.

Jag har i mitt liv (som jag med bestämdhet vet) haft den galna turen att faktiskt träffa två personer som gjort denna resa. Den ene på grund av ett alltför omsorgsfullt och varmt studium av bibeln och den andra på grund av att det ingick i den kunskapssfär hans lärare ville att han skulle studera. Och det dessa två kunde utföra, om de ville, var alltså helt fascinerande tillika otroligt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Magi-cat
2016-09-08 21:36
#21

Nu kom vi bestämt långt ifrån den spökande körven, men det är ju bara trevligt med en utveckling. 😃

Drog mig till minnes att vi haft en tråd om extrem styrka i speciella situationer och fann den:

http://oforklaradefenomen.ifokus.se/discussions/501d88ec88f4723f03007b1b-onormal-styrka


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

greenseng
2016-09-08 22:19
#22

#21..

  Jo! Det är väl snart dags att äta upp korven. Annars kanske den ligger och blir gammal. 😃

Och det finns väl veganska korvar också, om jag inte minns helt fel. Har för mig att "grabben" bjöd mig på några sådana en gång. Blev väl inte så där extremt imponerad men de kunde ju vara betydligt värre, trots allt. 🙂

Och grabben är mäkta sur på mig för att jag äter kött. Men jag tycker helt enkelt inte om grönsaker. Även om jag nu faktiskt brukar tugga i mig några salladsblad och sådant där.

Men bland det godaste jag ätit var faktiskt vegetariansk mat. Besökte Krisna-rörelsen en söndag och smakade deras stuk. Tar ju nästan en hel dag att tillverka. Men… Det var otroligt gott. Innehöll antagligen mycket socker. Men det stör inte mig. Snarare tvärtom. De serverade bland annat något jag tror var tillagat av nötter, socker och smör. Och det var utan tvekan mat för en kung. 😎

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Magi-cat
2016-09-09 07:39
#23

#22 Mmm…hela kostcirkeln. 😛

Vegge-korvar är faktiskt gott någon gång ibland, även om jag inte tycker vegetarisk mat ska efterlikna kött-mat. Man missar som en del av poängen då.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-09-09 08:02
#24

#20 Intressant det där med ett mörkt centra…..även detta med ljus som är svart. Jag har sett spöken (eller någon form av väsen) som har visat sig som skuggor i ett nästan helt mörkt rum…..alltså något som tycks vara mörkare än mörker.

Det gjorde vi visst, katten…..kanske blev vi mätta av korven!?😃Men de flesta trådar brukar väl ha en tendens att byta riktning….säkert till 80%.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2016-09-09 08:18
#25

#24 Det är bara kul att spökkorven smakade! 👍 I trevligt sällskap blir allt bättre!

En tårta eller två till kaffet: 🎂🎂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-09-09 08:21
#26

Oja…..jag älskar tårta….en riktig gräddtårta🎂🤤👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

greenseng
2016-09-09 12:54
#27

  Min favorit är friterade bananer. Med sirap och glass. 😉

De där kufarna som är mörkare än mörkret i ett mörkt rum har jag också träffat på. De tycks ge ifrån sig någon typ av utstrålning som skapar rädsla.
Hade en efter mig som barn. Skrämde nästan vettet ur mig. Men till sist orkade jag inte längre. När den kommit tillräckligt nära så delade jag ut en höger av Guds nåde. Rädslan hade slagit över till rent oförfalskat raseri. När det hände så hejdade sig figuren ett ögonblick. Men så var den dum nog att fortsätta. Och det var då det small.

Men det hela avlöpte inte alls som jag tänkt mig. Istället exploderade universum och fylldes med en massa vackra stjärnor. Och jag slocknade kapitalt. När jag vaknade på morgonen hade jag en stor svullnad på käken. Alltså… de där använder sig av fula tricks. Men den visade sig aldrig mer efter den händelsen.

Jag har alltid undrat vad de där gynnarna egentligen är för något. 🤔

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Magi-cat
2016-09-09 16:06
#28

Nu pratar vi inte mer om skrämmande eller mörka saker.🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2016-09-09 16:09
#29

Jag tror de är Shadow people. De tros vara egna väsen (alltså inte andar av människor) och tidsresenärer. De sägs även vara farliga, genom att manipulera våra tankar till att göra farliga saker, som t.ex att ta i en trasig elkabel, etc.

Åh, friterad banan med sirap och glass är jättegott!🙂🤤

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: