Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Övrigt

Vad lämnar kroppen på bilden?

2016-08-05 10:36 #0 av: Magi-cat

Ursäkta dålig rubrik, hinner inte titta själv, men vad händer på bilden?

http://www.huffingtonpost.co.uk/entry/soul-of-dead-hospital-patient-pictured-leaving-her-body_uk_579b300fe4b07cb01dcf7499

Hjärta "Mind melds... the last time I heard the words "my mind to your mind", I had a headache for two weeks."

Anmäl
2016-08-05 21:49 #1 av: Magi-cat

Alltså, tydligen är det något som tycks/sägs lämna kroppen på den döende patienten på sjukhuset.

"An ethereal shape ‘sits up’ from the still form and trails quickly from the room"

Huffington Post brukar inte publicera vad som helst, så...

Vad säger ni? 

Hjärta "Mind melds... the last time I heard the words "my mind to your mind", I had a headache for two weeks."

Anmäl
2016-08-05 23:13 #2 av: Grävlingen

Är det huffingpost som bara har kvinnor anställda? 

En riktig skräp tidning. Har dock ingen åsikt om klippet kan vara fejk. 

Anmäl
2016-08-06 02:49 #3 av: greenseng

Det enda som jag har sett lämna kroppen när en levande varelse dör är ett otroligt vackert ljus som strålar ut från ögonen. Så vitt jag kan minnas så har jag bara sett detta en enda gång. Och då var det en ganska stor fågel som just blivit anfallen av en katt. Men även om situationen var allmänt jobbig så var det trots allt en oförglömlig upplevelse.

Likaså när ett barn föds. Om man har en extrem tur då så är det som en ny vy öppnas. En ändlös natt, och genom den natten så kommer något som ser ut som en rödaktig gnista eller eventuellt en tråd som träffar barnets huvud exakt när barnet glider ut. Det är som om man faktiskt ser två verkligheter på samma gång. Den vanliga verkligheten och på samma gång en slags oändlig verklighet. Också en oförglömlig upplevelse.

Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Anmäl
2016-08-06 07:34 #4 av: Magi-cat

#2 Är det huffingpost som bara har kvinnor anställda

Det tror jag inte.

Vad skulle det i så fall ha med någonting att göra?

Anmäl
2016-08-06 20:06 #5 av: JonasDuregard

#1 "Huffington Post brukar inte publicera vad som helst, så..."

Så vadå?

De beskriver ju själva artikeln som en del av "an occasional series of dubious, grainy video clips that purportedly show ghostly going-ons". Hur tolkar du det?

De skriver ju dessutom själva att det bara är någon video de plockat från Youtube utan att det finns någon bakgrundsinformation eller något annat som tyder på att den är äkta. 

OK att man tar det seriös media skriver på allvar, men när de själv säger att det inte är seriöst? Funderar

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl
2016-08-06 20:10 #6 av: Magi-cat

#5 Sorry, jag hann varken läsa eller titta på bilden. (Och har inte gjort det ännu. Tystad)

Jag tänkte att det kanske kunde intressera någon.

Anmäl
2016-08-06 20:50 #7 av: Tarotstollan

Om det är själen som det skall föreställa lämna kroppen, så är det inte det jag reagerar på utan att kvinnan står ensam i en korridor och lakanet redan är dragit över ansiktet så lämnar själen hennes kropp långt efter att hon då redan skall vara död.
Vad man "sagt och gissat" på innan, så lämnar ju själen kroppen direkt i den stunden man dör.
Så jag har ingen gissning på vad detta skulle kunna vara.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-08-06 21:01 #8 av: JonasDuregard

#7 Det är en förfalskning gjord av en Youtube-kanal som heter "Scary Videos" som försöker tjäna pengar på visningar. De medger själva att de har upphovsrätt till videon.

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.