Annons:
Etiketterkraftplatserfolktro
Läst 1657 ggr
[Devons]
7/3/16, 1:00 PM

Har du sett Bigfoot? Vittnen sökes!

Jag är en kvinna på 58 år boendes i Uppsalatrakten. Total djurdyrkare med 8 katter och två hundar. Mina intressen förutom mina djur och min son kretsar kring historia, arkeologi, kosmologi, musik, andlighet, kryptozoologi och ufo-logi. Jag försöker hålla ett så rationellt och vetenskapligt perspektiv som det bara går på de två sistnämnda intresseområdena. Jag drivs av en längtan sedan barnsben att få veta hur allt hänger ihop och fungerar här i världen och jag har en stark tro på reinkarnation.  Jag forskar inom den paranormala sfären på varelser som brukar höra till det kryptozoologiska området. Jag samverkar med kryptozoologer över hela världen samt också med forskare inom de "vanliga" vetenskaperna så som antropologi etc. i USA och Ryssland.

Varelser så som Bigfoot/Sasquatch och varulvsliknande så kallade "Dogmen", sjöodjur, gigantiska jättefåglar och liknande är mer vanligt förekommande i dessa länder och vi vet mer om dem där mycket pga att det i de länderna har bildats organisationer som samlar information om dem och delar med sig av den till oss andra som intresserar oss för detta. I Sverige finns det ännu inte några sådana organisationer men vi är några få som även här försöker dra vårt strå till stacken genom att försöka samla in vittnesuppgifter från svenskar som har gjort iakttagelser av sådana här saker. Jag håller nu på att titta igenom svenska forum för att försöka hitta vittnen här i Sverige.

Jag har forskat inom detta område i många år och vet att det här handlar om varelser av kött och blod. Varelser som har familj, är skygga för oss människor och som lever sitt liv lite utanför vårt. Vi har bevis i form av gipsavtryck från deras fotsteg med unika "fingeravtryck" i många fall, vi har foton, film, ljudupptagningar samt även DNA resultat. Vi vet ännu inte exakt VAD de är men vi vet att de har funnits här mycket länge. De har beskrivits genom historien i flera hundra år av Nordamerikas indianstammar och över i stort sätt hela världen i skriftliga källor mycket längre än så. De har olika namn i olika delar av världen. Samefolket i Sverige, Norge, Finland och Ryssland har även de sina egna benämningar på dem. 

Jag håller nu på att starta upp en "Faktabank" här i Sverige där jag kommer att samla in och dela med mig av de vittnesmål och tillika fakta som framkommer ur deras vittnesmål om dessa varelser. Jag kommer att koncentrera mig på vittnesmål kring iakttagelser av  Bigfoot/Sasquatch  samt Dogmen även om jag gärna vill ha vittnesmål från möten med andra varelser också. Anledningen till att jag gör detta är att dessa förstnämnda varelser är de som vi vet mest om i nuläget och det innebär att det blir lättare att göra jämförelser internationell då.

Så har du eller någon du känner sett någon "mystisk" eller oförklarlig varelse i skog och mark eller i andra sammanhang så vore jag mycket tacksam  för att få ta del av dina iakttagelser! Självklart kan du vara anonym! 

Ha det gott!

Annons:
JonasDuregard
7/5/16, 10:45 AM
#1

#0 Har inga historier att dela med mig av, men jag hoppas att du ursäktar att jag ställer några frågor till dig istället. 

Du skriver att du försöker hålla ett vetenskapligt och rationellt perspektiv, men jag ser inte särskilt mycket av det i din text. Du talar om dessa varelsers existens som etablerad fakta (långt ifrån ett vetenskapligt perspektiv). Du talar om historier om dem som "information" och "fakta" och så vidare. Var är det kritiska perspektivet? Är inte många av historierna rena påhitt? Är inte organisationerna som samlar in dem ofta ganska oseriösa?

"Varelser som har familj, är skygga för oss människor och som lever sitt liv lite utanför vårt."

Om vi antar att du har rätt i det, ser du några etiska problem med ditt arbete att avslöja dem?

Grävlingen
7/13/16, 7:38 PM
#2

Intressant. Har själv aldrig läst om någon speciell upplevelse i Sverige. Förutom någon som träffade aliens och fick botemedlet mot pollen allergi. Läste om någon som sett några märkliga troll liknande varelser i skogen… vet inte hur man ska tolka det. Men har aldrig hört talas om att big foot eller dinosaurier skulle finnas i Sverige fast jag har inte sökt igenom på svenska forum.

Magi-cat
7/13/16, 8:58 PM
#3

#0 Du kanske skulle kontakta MissHedgehog, som var aktiv här på sajten för något år sedan. Hon kunde "allt" om kryptozoologi.🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
7/13/16, 9:01 PM
#4

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MissHedgehog
7/15/16, 12:58 AM
#5

Hon känner redan MissHedgehog… 😃

Magi-cat
7/15/16, 7:53 AM
#6

#5 Trodde väl det. 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
12/13/19, 12:50 PM
#7

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: