Annons:
Etiketterforntidteknik
Läst 741 ggr
Magi-cat
2016-05-11 17:57

Mayastaden som alla missat!

15-årige William har gjort en sensationell upptäckt: En tidigare okänd Maya-stad!

Han utgick ifrån en hypotes att Mayabefolkningen byggde sina städer efter stjärnbilderna.

Med hjälp av 22 stjärnkonstellationer hittade han 117 Maya-städer som låg exakt där de borde vara enligt stjärnorna. Men vid konstellation 23 fanns det ingen känd stad….

William gick då vidare med stor ihärdighet och studerade kartor från Google Earth - och minsann:

"På bilderna ses vad som skulle kunnat vara en stor pyramid, liknande dem som finns vid de flesta andra Maya-städer. Området i den mexikanska djungeln som även ut att ha linjära strukturer i form av en stad."

Om detta stämmer kan den nyupptäckta staden vara en av de största. Den ligger i ett mycket svårtillgängligt djungelområde men forskare har planer på en expedition, där även upptäckaren själv kommer att få delta.

Fantastiskt intressant, och bra gjort! 🏆Vilken upptäckarlusta!

http://www.newsner.com/2016/05/15-aaringens-upptaeckt-paa-googles-karta-foerbluffar-forskarna-hemliga-staden-som-alla-missat/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Maria
2016-05-11 17:59
#1

Men vad fantastiskt.

Tänk vad dagens teknik och brinnande intresse kan göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tarotstollan
2016-05-11 19:15
#2

Vad spännande!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Farwuq
2016-05-11 19:22
#3

👍

Den grabben är på rätt väg.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: