Annons:
Etiketterspökhusspökplatserspökjägare
Läst 2703 ggr
hund_katt
2016-02-04 10:57

Bli "Ghost hunter"

Vet inte om jag är på rätt sida nu.. Men men. Är det möjligt att bli spökjägare? Asså åka hem till folk med andar, sätta upp massa kameror osv, och sen driva ut andarna, T.ex Det är något jag är väldigt intresserad av att jobba som.. Jag tror på spöken/andar, och har alltid varit intresserad av mystiska saker, magi, och massa sånt. Och att jobba med det skulle vara en dröm typ.. Någon som vet något om detta? Vart vänder jag mig? Finns det ens? Eller är det bara medium som kan jobba som det? Finns det i Sverige? Eller är allt bara påhitt och tv-program? Jag är bara 15, ska börja gymnasiet i höst. Finns det gymnasie utbildningar för att bli typ spökjägare? Eller är det bara kurser man isåfall måste gå?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Anne.K
2016-02-04 11:12
#1

Det är något som man bara utövar på hobby nivå så vitt jag vet. Inget man kan leva på. Utan det är helt enkelt en hobby som man får syssla med på fritiden.  

Jag och några andra startade en sådan grupp för massa år sedan där vi besökte allmänna platser för att se om de var hemsökta på våran fritid. Men vi splittrades tyvärr av privata skäl och sedan har jag inte sysslat med det sedan dess. 

Finns inga gymnasieutbildningar får sådant. Utan det är ett eget intresse som man själv får starta upp. Kanske hitta lite folk med gemensamt intresse som jag gjorde och "jaga" tillsammans. :) Ett väldigt kul sätt att träffa nytt folk på om inte annat som delar ens fascination av andevärlden.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Lummer]
2016-02-04 11:38
#2

Antar att det går att jobba så även om man inte är med i tv. Blev fascinerad av dessa apparater o googlade. Det var inte billiga grejer. Men vad gör du om du skulle hitta något? Att bara ränna runt och reta upp andar och annat och sen inte göra något åt det tycker jag är grymt och dessutom farligt. Föreslår att du börjar i den änden. Lär dig komunicera utan prylar och lär dig hjälpa. Den enda anledningen till att använda prylarna är som jag ser det bara till för att övertyga andra om att det finns. Och att det ser spännande ut på film.

hund_katt
2016-02-04 11:58
#3

Ja det är ju dit jag vill nå. Därför jag frågade om kurser och sånt. Just nu vet jag ju ingenting om det, inte så konstigt heller att jag inte vet :P Jag har ingen erfarenhet eller kunskap alls om något av detta. Men är intresserad av att veta mer och jobba med det.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Lummer]
2016-02-04 12:06
#4

Det finns massa kurser i medial utveckling. Är dock rätt säker på att du måste vara myndig . Försök också kolla upp den som håller kursen. Finns många bluffare i branschen. Det finns också en uppsjö av böcker du kan läsa. Finns inget som hindrar att du besöker nån av de föreningar som finns i ditt område. Kom bara ihåg att visa respekt , detta inte är nåt partytrick😉

hund_katt
2016-02-04 18:58
#5

Vet ni vilka Ed och Lorriane Warren är? Det är typ så som dom jobbade som jag vill jobba. Nu gjorde dom väldigt farliga uppdrag och sånt, det kommer nog inte jag klara… Måste fråga också, är detta farligt? Asså nu menar jag om man är kunnig, påläst och erfaren då. Hur stor fara är det då? Finns det stor risk att man kan bli besatt, eller skadad eller något? Hur "stora/starka" andar/spöken behöver det vara för att skada en levande?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

[Lummer]
2016-02-04 19:29
#6

Ja Ed oc Lorraine var proffs. Det krävs både talang och kunskap. Att ta sig an uppdrag som dom är ingen nybörjar grej. Det är farligt. Det är fysiskt och psykiskt ansträngande och man vet sällan vad som dyker upp innan man rotar i det. Så läs gå på olika kurser försök hitta en mentor. Det är inget fel i att lära sig massa olika saker. Det är ju därför vi är här. Kanske du kommer på att du ska arbeta med healing eller något annat med energier. Nyfikenhet är bra men kom ihåg att det här är ett ämne att närma sig med respekt. Som sagt. Det är inte partytrick vi pratar om här. Jag vet att det är flera medium som säger att det inte finns något som är farligt på andra sidan. Men tro hellre på Ed o Lorraine. Det finns det som är farligt. På våran sida såväl som den andra. Önskar dig lycka till i ditt sökande.

Annons:
hund_katt
2016-02-06 16:51
#7

Tack :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: