Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 1335 ggr
Magi-cat
2015-10-19 20:08

Prata med rymdvarelser?

Vetenskapens värld strax:

"Om det finns intelligent liv i rymden borde man kunna se spår av det och dess tekniska innovationer, menar rymdforskare. Nu pågår jakten för fullt. Samtidigt grubblar andra forskare över hur vi ska prata med rymdvarelserna om de kommer hit."


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[LoveUnite]1
2015-10-19 20:15
#1

haha, roligt!

Kommunikation är inget vi behöver oroa oss för.

🦸‍♂️

Magi-cat
2015-10-19 21:36
#2

Det var lite intressant och gav perspektiv på att det här livet vi söker kan vara väldigt olikt det vi kallar liv och hur svårt - om vi upprättar kontakt  - det måste vara att kommunicera. T.o.m. lättare att prata med råkor (eftersom vi delar samma miljö) än någon som kommer från, ja var?

Är rymdlivet ens intresserat av att språka med oss? De kanske betraktar oss som vi betraktar myror eller de har andra sinnen eller lyssnar på ett helt annat frekvensområde och inte ens hör vårt mumlande. När lyssnade vi på myror senast?

Lingvisten verkade i alla fall väldigt pigg på att ta sig an ett språklexikon i utomjordiska…😎

En del av programmet ägnades åt hur vi upptäcker utomjordiskt liv, om det finns och om vi gör det. De som arbetar med att söka, letar efter laserljus. Andra söker värmeavtryck, som blir efter Dyson-sfärer men kan också vara bruna dvärgar. 

läs mer: http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/hur-pratar-man-med-en-utomjording

(Jag tycker en Com badge är det enda raka )🤓


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[LoveUnite]1
2015-10-19 22:07
#3

Det allra viktigaste är att vi människor måste lära oss kontrollera våra känslor vid ett möte och sedan kontrollera våra tankar.

När det är gjort så är kommunikationen relativt enkel.
De vet och kan kommunicera med oss, vi måste bara lära oss att ta emot kommunikationen utan rädsla och tankar som far omkring som stör när det väl sker.

Jag förstår inte varför de slösar så mycket pengar på att leta efter något som vi vet finns. De pengarna borde satsas på något annat, mer viktigt för oss här på Jorden. Miljön, boende, arbeten etc.

Ghosthunter
2015-10-20 07:59
#4

Ja, på ett eller annat sätt så når kommunikationen fram och det kommer nog helt automatiskt. Samma sak är det med andekommunikation. Vi är mottagliga på olika sätt, jag får t.ex mest till mig bilder och symboler🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2015-10-20 08:34
#5

En del kanske behärskar telepati, ja….Tror inte den möjligheten nämndes specifikt i programmet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-10-20 12:13
#6

Så här låter jorden….(skivan som sändes ut av NASA)

http://timewheel.net/Audio-The-Record-NASA-Sent-To-Aliens-Is-Now-On-Soundcloud


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2018-11-25 19:23
#7

Länken (#2) uppdaterad mars 2018

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/hur-pratar-man-med-en-utomjording

Första steget är förstås ett hitta en utomjordisk civilisation att kommunicera med. Sedan måste vi sända så enkla och entydiga signaler som möjligt.

"– Vi måste visa att den signal vi skickar är ägnad att kommunicera med just den civilisationen, och inte med någon annan. Det kan vi göra genom att visa dem att vi har kunskap, om vad de ser, säger David Dunér."

Det antas vara smart att kommunicera på ett universellt språk, som det matematisk. 1 + 1 = 2 måste vara sant och riktigt i hela universum. 

Vad tror ni, går det öht att kommunicera med utomjordiska existenser? Och hur gör man?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: