Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 5460 ggr
Loris M
2015-10-01 10:19

Slående bevis för utomjordiskt liv

"Ryska miljardären Yuri Milner har slagit sig ihop med brittiske astrofysikern Stephen Hawking i ett försök att upptäcka och kontakta utomjordiskt liv. Förekomsten av aliens har diskuterats bland astronomer i århundraden, och det är svårt att ignorera påtagliga bevis över hela jorden. Ta en titt på de 19 tecken som gör oss säkra på att det finns utomjordingar där ute." 

Här kan ni se ett bildspel med 20 bilder och tecken på utomjordiskt liv! 

Annons:
Marr
2015-10-01 10:36
#1

Ja men det är ju bra att några går i hop för göra efterforskningar, då Nasa inte vill säga allt vad dom vet om detta med utomjordiskt liv. Då det bekostas av miljardären då.🙂

Kanske vi då slutligen får bevis för fenomen som annars varit "oförklarligt" så människor börjar förstå?🤔

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
2015-10-01 11:50
#2

Tack Loris!🌺

Bildspelet…

2. linsmoln

3. tomten var söt,😃men UFO?

4. Hieroglyferna ser förstås anslående ut.

5. nog finns det bättre sudd?

6. Bonnybridge är klart intressant, skulle jag vilja se!

7. Skorpioner på Venus? Eh…

8. Nappe kanske blev skadad i någon batalj? Konstiga män fanns säkert på jorden även på den tiden.

9. Tror man kom fram till att det var kontaminering.

10. Finns säkert livsformer lite varstans, även kanske på Europa.

11. Kometer/asteroider som bärare av vatten och liv, javisst…

12. Wow-signalen. ?

13. Bra att det finns en ambassadör utsedd. Hoppas hon har tränat på att säga "live long and prosper."

14. Mars-grodden. Vet ej. Ungefär som tardigrades (björndjur) som verkar överleva allt.

15. Metan i Mars' atmosfär har diskuterats och är klart intressant.

16. Rapporter från piloter är alltid intressanta. Utgår ifrån att de är observanta och inte svamlar i nattmössan. Har de sett ett UFO, så….eller om det är någon experimentfarkost, svårt att veta.

17. Drakes ekvation är väl föga uppmuntrande om man hoppas på kontakt med andra livsformer.

18. Ja, vad kan det vara? Finns många trovärdiga som rapporterat UFO-observationer.

19. Hur var det egentligen? "They are here to welcome us" eller något sådant.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2015-10-01 11:52
#3

#1 Ja, det skulle vara skönt att få ännu mera påtagliga bevis än de som redan finns. När det gäller  det oförklarliga så är utomjordiskt liv något som jag verkligen inte ens tvivlar på. Det finns redan mycket bevis och vittnesmål som är övertygande och jag finner det högst osannolikt att vi skulle vara själva i den stora, oändliga, outforskade rymden.

Magi-cat
2015-10-01 11:59
#4

#3 Tror ju jag också. 🙂'

Livskraften är obändig, livet finns överallt och anpassar sig till torraste öknar, kyla, syrebrist, ständigt mörker, ja allt. Det vore mer än konstigt om utvecklingen till mer komplicerade livsformer skett enbart på jorden. Det finns ju många ställen att välja på…

Sedan vet vi förstås inte hur det ser ut, det där främmande livet…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2015-10-01 12:01
#5

#2 Ja, tomten var söt! Och Napoleon kanske inte råkade ut för marsianer😃 men en del annat tål att diskuteras.

Sommarek
2015-10-02 14:20
#6

Hur är saker som "sägs" vara det ena eller det andra, eller oljemålningar av Napoleon, bevis?

Inte för att jag inte tror att det finns liv på andra ställen än här, men jag skulle inte precis kalla denna bevisbördan för "slående".

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Magi-cat
2015-10-02 18:05
#7

#6 Nej, det var inte övertygande. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-10-08 17:42
#8

Tre signaler från rymden som inte kunnat förklaras med hittills kända fenomen:

Wow-signalen 1977:

En 72 sekunder lång radiosignal, 30 ggr starkare än rymdens bakgrundsstrålning, från stjärnkonstellationen Skytten. Signalen har aldrig upprepats.

Ultrakort laserpuls 2008:

En laserpuls, en kort ökning av ljuspartiklar, från 47 Tucanae som inte kan förklaras med andra kända fenomen. Det hände bara en gång…

Signal på känd frekvens:

Arecibo-radioteleskopet fångar upp tre radiosignaler på en frekvens (1420 MHz) som är en av de frekvenser som forskarna förväntar sig att ET ska använda. (Hur kan man förvänta sig något av någon man inte vet vem/vad det är?)

källa: Illustrerad Vetenskap 2015:15


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kipsod
2015-10-13 09:11
#9

Har sett en del oförklarliga fenomen på himmelen som väckte mitt intresse för denna ämne som jag egentligen inte ens trodde på själv. Tveksamheten kommer säkert alltid att finnas tills man själv får möta eller se och känna innan man till slut blir helt övertygad. Det finns mycket intressanta dokumentärer, vittnesmål från de mest lämpade och trovärdigaste personer, filmklipp, militärens egna intressen i ämnet, regeringar som släpper sina filer, Vatikanen som yttrar sig i frågan mm mm. Listan är lång. Kanske måste vi förberedas sakteligen för att få veta men det kommer att ta lång tid och som vanligt så kan man undra vad sanningen blir i denna korrupta värld med ekonomi och andra intressen i fokus.

Kipsod
2015-10-13 09:49
#10

kanske är det vår skyldighet att börja lägga fokus på rätt saker i livet, lägga ifrån sig våra smarta telefoner , sluta hänga på Facebook ,instagram och andra liknande sidor. Välja bort alla mat program , big brother, bygg programm , paradise hotell och alla andra ovettiga programm som vi väljer att lägga ner vår tid på. Eller är det det som är tanken kanske ?? Är vi inte bättre och smartare än så? Ja,,, varför skulle en mer utvecklad civilisation vilja komma hit och fist bumpa oss som förstör vår planet, dödar och fördummar varann ?

JonasDuregard
2015-10-14 11:43
#12

Jag måste fråga, är hela #0 och den länkade artikeln ironi? För det verkar absolut så men sedan verkar en del svar här ta det hela på allvar…

Kipsod
2015-10-14 23:53
#13

Jepp, det har du rätt i. Det är inga direkt övertygande bevis. Jag tar det på allvar, det flyger saker däruppe som vi inte vet vad det är. Är det "utomjordingar" så skulle jag tro är den största nyheten under vår existens. Om det är undanhållen teknologi som det säkert är i många fall så är även det världsförändrande skulle jag tro. Vet inte vad biljättar, flygindustri , oljepampar ,, ja hela vår ekonomi och infrastruktur mm 😀.

Annons:
Magi-cat
2015-10-15 07:27
#14

Finns det någon i tråden som sagt att det är övertygande bevis?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
2015-10-15 07:53
#15

#12 Jag uppfattade inte artikeln främst som  ironisk utan snarare som typisk för sådana medier. Att man gör stora rubriker av ingenting. Magi-cat har gjort en bra sammanfattning i #2 tycker jag, där det blir tydligt att det mesta är överdrivet. 

Det utesluter dock inte möjligheter till utomjordiskt liv. Flera av svar som du kanske uppfattade tar det på allvar handlar snarare om det.

Sommarek
2015-10-15 08:14
#16

#14 Rubriken verkar antyda det…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
2015-10-15 08:19
#17

#16 Vilket #15 förklarar.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
2015-10-15 08:27
#18

#17 Se du det så.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Magi-cat
2015-10-15 08:36
#19

#12 och #18 Ge gärna mer konkreta synpunkter så blir det en intressantare diskussion.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2015-10-15 08:39
#20

#18 Vilket Magi-cat förklarar även i #2 som sagt.🙂

För mig räcker det med vad jag sett själv, men skulle vara väldigt intressant att veta vilka de är som besöker oss med deras skepp. Bevisen som Msn uttrycker det tycker jag inte är mycket att hänga i granen. Det är ändå intressant att de vill titta närmare på det…och det hade man nog inte brytt sig om med de enorma kostnader det innebär…om det inte finns något att titta efter.😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
JonasDuregard
2015-10-15 11:45
#21

Hela diskussionen försvåras av att det är två helt olika frågor som diskuteras, och ofta som att de vore en och samma. 

Den ena kan sammanfattas som "finns det intelligent liv utanför jorden och hur kan vi i så fall hitta eller kontakta det". Det är en seriös fråga som bland andra Hawking studerar. 

Den andra är "besöker utomjordingar jorden och interagerar med människor" och det är en fråga som idag nog mest betraktas som ett skämt av de flesta - och det är ju den som artikeln handlar om (men den 'renommésnyltar' ändå på Hawking). 

En del verkar ta argument från den första frågan men tillämpa dem som att de vore argument i den senare, och det orsakar en del förvirring.

Magi-cat
2015-10-15 11:52
#22

#21 Det kan bli så att olika människor drar olika slutsatser och lägger in olika aspekter i frågeställningen, ja.

Du kanske ändå själv har något konkret som passar i diskussionen?

F.ö. finns fler trådar på sajten där den första frågan (eller liknande) diskuteras om du inte vill beblanda dig med renommésnylteri.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Kipsod
2015-10-15 18:55
#23

Det är ett brett område man är inne på och blandar in flera åsikter och synpunkter vilket jag tycker är intressant. Personligen har jag inte bevis på nåt men sett vid några tillfällen saker som jag tror mig inte behöva naturliga förklaringar till. Jag kan förstå komplexiteten som kan ha skapats i denna fråga om det undanhållits under en väldigt lång tid. En föredetta chef för Lockheed som heter Ben Rich har sagt att vi har teknologin att resa bland stjärnorna och är en av få som uttryckt sig intressant. Vill man se Nasas egna klipp bla så googla teather incident. Det får en att undra om inte annat

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: