Annons:
Etikettnaturfenomen
Läst 3201 ggr
Magi-cat
9/23/15, 5:14 PM

Snap illusion

Det här fenomenet har vi haft uppe förut men det är verkligen något alldeles extra!

I dimman kan man se som en regnbågsfärgad aura runt personer.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3245112/The-spectre-snaps-Hikers-capture-rare-optical-illusion-causes-HALO-appear-shadows-photographs.html


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
9/23/15, 5:15 PM
#1

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Loris M
9/23/15, 5:22 PM
#2

Aldrig hört talas om måste jag säga. Antar att det är inte speciellt vanligt då det krävs lite speciella förhållanden. Det är inte ofta man står högt upp på ett berg och högre än Moln och dimman. Det gör inte ofta jag i alla fall. 🙂

Magi-cat
9/23/15, 9:57 PM
#3

Det är ganska ovanligt. Man kan förstå att folk börjar undra som sett det och att det gett upphov till en hel del myter.

"The Brocken Spectre can appear on any misty mountainside or cloud bank, or even on some occasions, from an aeroplane.

The extraordinary sight involves the light behind a climber casting their shadow often in an odd triangular shape.

The shadow can also fall on water droplets OF varying differences from the observer's eye causing confused depth perception.

Read more: 

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3245112/The-spectre-snaps-Hikers-capture-rare-optical-illusion-causes-HALO-appear-shadows-photographs.html#ixzz3marcCgJP


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
9/24/15, 5:05 PM
#4

Men oj det var ett konstigt Halofenomen. Helt fantastiskt! Att formen av en kropp mitt i det kan uppstå så också. Det är ju otroligt! Men så vackert…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
3/29/16, 11:28 AM
#5

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: