Annons:
Etiketterfilmfoto
Läst 1483 ggr
Magi-cat
5/13/15, 9:30 AM

Mona Lisa, daVinci och utomjordingen

Ni har väl sett klippet? 😎

Har DaVinci gömt en alien i sitt berömda konstverk? Eller är det en påvesatir? Eller - bara vanlig fejk….?

Kul i alla fall att det fanns ännu mer att se i tavlan…

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/morgon/article77293.ab


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
tarantass
5/14/15, 6:16 PM
#1

För att hålla mig på den okontroversiella sidan kan jag i alla fall puffa för att han hette Leonardo. "Da Vinci" talade bara om att han kom från Vinci, så att man inte blandade ihop honom med andra Leonardi. Vanligt folk som han hade ännu inte efternamn. (Liknande som de flesta islänningar än idag alltså, där Björk är korrekt i alla sammanhang där man inte använder hela namnet; Guðmundsdóttir betyder bara att hennes far heter Guðmundur.)

Annars är det ju en bra fråga de snuddade vid, vad Internet egentligen gör med oss i vissa avseenden. Att det är bra på många sätt betyder kanske inte att det är bra på alla, ens om vi bortser från uppenbart dåliga saker som systematisk integritetskränkning. Kanske det till exempel gynnar trosviss världsförenkling, både konspiratorisk och motsatt, på bekostnad av nyansering och tidsödande inlärning av "tråkiga" grundkunskaper.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Gahella
5/14/15, 8:08 PM
#2

Nej, hoppas inte.

För ser de ut så där kommer jag att gömma mig om de kommer på besök 😉

Upp till toppen
Annons: