Annons:
Etikettmånadens-medlem
Läst 2722 ggr
Magi-cat
5/8/15, 8:08 AM

Månadens medlem: VSK!

Stort tack till VSK för att du ställer upp på intervjun som Månadens Medlem! Svaren bjuder på både stort allvar och skämt!

Tyvärr lyckas jag inte få in de underbara bilderna VSK vill bifoga intervjun, så de kommer som bildspel i ett inlägg nedan.

Tack igen! 🌺

Tre meningar om dig själv; vem är DU?

Bandytokig, fotograferande djurvän.

Hur hittade du hit från början? Hur länge har du varit medlem?

Mitt första konto skapade jag 2009. Tror google ledsagade mig.

Vilka ämnen på iFokus är viktiga för dig?

Bandy så klart GladUtöver det så är det nog lite dator, foto, och medialt som ligger i topp skulle jag tro.

Vad ligger dig speciellt varmt om hjärtat?

Min fru, våra katter samt riktiga vänner ligger extra varmt i mitt hjärta.

Du är väldigt duktig på fotografi! Hur kom det sig att du började utveckla den konsten?

Tack, nu blir jag ju glad, men speciellt duktig är jag inte. Dock så kan jag ibland gilla att fota lite, men oftast så är det efterbearbetningen i datorn som är mest skoj (läs Photoshop). Jag vet inte riktigt hur det hela började men 2009 och halva 2010 så fotade jag åt svenska bandyförbundet. Dock med egen billig, undermålig utrustning. Så det mesta som hamnar framför kameran riskerar att fastna. Glad

Idag så blir det mest kattbilder samt kanske nån naturbild eller nåt. Hälsan tillåter inte mig att fota så mkt som jag vill.

Vilka mer intressen har du?

Innan jag fick min hand sönderbiten 2011 så tyckte jag om att fiska. Dock så är det mer än handen som sätter stopp för fiskeriet idag. Det går att fiska men det blir numer oftast mete eller att trolla (från båt). Annars tar jag gärna en liten tur på moppen.

Jag har ju två akvarium oxå. Just nu så odlar jag faktiskt Guppy och Ancistrus. Jag höll på en hel del med datorer förr i tiden, men det är mer sporadiskt idag, men visst händer det ibland att nåt sker inom detta ämne.

Hur ser du på spökerier? Har du upplevt något intressant du vill dela med dig av? 

Att spökerier förekommer kan jag sätta allt jag äger på. Men vad som orsakar dessa är inte alltid lätt att veta. Det finns mer än andar om man säger så. Jag har upplevt så otroligt mkt så jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska berätta om egentligen.

Kan väl berätta en på ett sätt ganska tragisk berättelse.

Jag var ute på landet när jag fick sms. Min barndomsvän hade dött. Jag hade inte haft kontakt med denne person på många år, men ett litet tag före dennes död så träffade jag denne personen IRL. Sen fick vi lite kontakt på facebook. Hur som. När jag kom hem så blev jag ganska ledsen och en massa minnen dök upp. Tårarna rann.

Senare på kvällen/natten när jag låg till sängs, så hörde jag en ljus svag knäppning (vilket vissa mediala tror kan vara ljud som blir när en ande träder in i våran dimension).

Jag frågade via tankarna om det var NN, och om denne kunde beskriva sin död för mig. Jag visste ingenting om hur min vän hade dött förutom av förgiftning. NN gav mig 5 st olika feelings. Bland annat att NN hade dött på rygg. 

Nån månad senare så är jag i kontakt med NN´s syskon. Ytterligare nån månad och många många mail senare, så kom vi in på NN och att jag tror NN varit här, och berättade om de fem feelings jag fick. Det visade sig att alla fem stämde korrekt. Jag har idag fortfarande kontakt med NN´s syskon via mejl.

Berätta något roligt, om dig själv eller en favorithistoria

Det här begav sig på den tiden det fanns postkontor. Jag hade varit på muggen och hade gjort behov. När jag skulle klä på mig så kunde jag inte hitta min ena strumpa. Jag letade som en tok men den fanns bara inte.

Jag gav upp och hämtade nya strumpor och fick stressa till postkontoret innan de stängde. Väl där så kände jag att folk stirrade så konstigt på mig, men tyckte väl kanske att jag inbillade mig. 

När jag kom hem så började jag syna mina kläder för att se om nåt var knas med de, och givetvis så hängde min försvunna strumpa fast vid bältet mitt på baksidan som en ekorrsvans. Så jag hade alltså gått till posten med en strumpa hängandes över rumpan Skrattar


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ing-Marie
5/8/15, 8:12 AM
#1

En härlig intervju. Jag har bara "träffat" VSK här på iFokus och har förstått att det är en varm människa fylld med empati. Inte nog med det han är en fantastikt engagerad Sajtvärd på Bandy iFokus.

Mia-45
5/8/15, 8:12 AM
#2

Härligt att få läsa om dej VSK.❤️

Tragisk berättelse om din vän. Helt otroligt att alla fem stämde. 
Jag har med hört den där sk svaga knäppningen. Ofta när man gått och lagt sej. 

Hhahaha…det med strumpan vart kul…hahha😂

[VSK]
5/8/15, 9:15 AM
#3

Tack för att jag fick äran att bli månadens medlem, och tack för kommentarerna 🙂

#1

Tack själv för en mkt bra och trevlig medis.

#2

Jodå, strumpor kan ställa till det ibland 😃

Jo det är tragiskt med min vän då han inte blev speciellt gammal. Medialt eller slumpen, alla fem stämde.

Marr
5/8/15, 10:41 AM
#4

Grattis till månadens medlem Vsk och att du är en varm medkännande människa har jag upptäckt för länge sedan!❤️

Mycket trevlig intervju och det där med "strumpsvansen" hade jag inte hört förut. Den var för bra. Ungefär som toalettpapper och kjol instoppad i strumpbyxorna med papper hängandes efter…. efter toabesök på krogen. Det har jag sett.😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Loris M
5/8/15, 2:41 PM
#5

Det var en rolig postkontor historia! 😂

Evisen
5/8/15, 10:29 PM
#6

Tjusigt att du blev månadens medlem VSK👍.

Sen håller jag med de föregående talare😉.

Annons:
[VSK]
5/8/15, 11:10 PM
#7

Tackar 🙂

Gahella
5/10/15, 9:06 PM
#8

Trevligt att få veta lite mer om dig VSK, och vilken rolig historia du bjöd på 😂

[VSK]
5/10/15, 9:15 PM
#9

Tackar 🙂

Jo det kanske var en lite udda händelse med strumpan 😃

Upp till toppen
Annons: