Annons:
Etikettboktips
Läst 2250 ggr
Emo
2015-02-08 11:52

Katten också

De finaste pärlorna vi har är våra pälsklingar. 

Har ni läst dessa böcker om speciella katter? Om inte, så har ni mycket roligt och intressant att se fram emot.

Bibliotekskatten Dewey,

Gatukaten Bob och Mitt livmed Bob av James Bowen,

Sjukhuskatten Oscar av David Dosa,

Gubbe och katt av Nils Uddenberg.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Magi-cat
2015-02-08 12:00
#1

De är så underbara! 😍 Jag har läst alla utom Sjukhuskatten Oscar. Bibliotekskatten Dewey är nog en av mina favoriter, alla kategorier. Den visar hur människors liv i det lilla samhället Spencer vävs in i katten Deweys öde och hur mycket en katt kan betyda.

Precis som i fallet Gatukatten Bob där James räddar livet på Bob och  sedan inte blir av med honom, han var katten som hade bestämt sig. Och James får något att leva för och slutar med droger och kommer bort från gatan med allt vad det innebär. Bob är verkligen en speciell katt.

Och så Uddenberg, som inte alls skulle ha någon katt, det passade inte alls med katt i den nyvunna friheten i pensionärslivet …Men katten tyckte annorlunda. Och när en katt har utvalt en, då är det på den vägen…

❤️🐱❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-02-11 11:46
#2

"Gatukatten Bob" finns med på bokrean!🐱😍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2015-03-31 11:08
#3

"Katten Cleo" av Helen Brown.

Familjen hade rämnat av en ofattbar tragedi och de kunde knappt ta hand om sig själva, ännu mindre en kattunge!

Några dagar kunde den väl få stanna då…

Hon blev kvar hos familjen i 23 år, Cleo. Hon lärde familjen skratta igen, och leva. Katter har en läkande kraft…

Underbar bok där livet inte alltid blir som man tänkt sig men man man vandrar vägen fram i alla fall bland törnen och glädjeämnen, guidad av översteprästinnan Cleo….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
2015-03-31 11:18
#4

Jaa boken om Dewey var underbar! Och tack för de andra fina boktipsen.

Har en oläst bok som heter 100 katter som förändrade världen ❤️Precis i min smak 😃

http://www.bokus.com/bok/9789153431800/100-katter-som-forandrade-varlden/

Magi-cat
2015-03-31 11:27
#5

Det låter som nästa bok jag måste läsa! 😎🐱


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
2015-03-31 12:08
#6

Ett absolut måste, käraste katten ❤️😉

Annons:
Magi-cat
2015-04-07 11:50
#7

Sjukhuskatten Oscar av David Dosa, också den underbar!

Katten Oscar kände på sig när någon på vårdhemmet för svårt demenssjuka skulle dö och höll dem sällskap deras sista timmar i livet.

"Läkaren och geriatrikern David Dosa tror inte riktigt på det, han är ju naturvetare och skeptisk till den här sortens påstående. Men det händer gång på gång och till slut kan han inte längre blunda för Oscars ovanliga gåva. (från baksidestexten)

Alla borde läsa boken, inte bara kattälskare och alla som vårdar gamla, utan alla, för alla kommer någon gång i kontakt med döden.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: