Annons:
Etikettövrigt
Läst 2589 ggr
Cristine
2015-01-10 01:31

Moringa-människans räddning!

Moringa: Moringa Miracle

Den Moringa är känd som Livets träd eller Miracle Tree. Den Moringa är infödd till Sub-Himalayas trakter i Indien. Det är en viktig gröda i Indien, Etiopien och Sudan, tropiska Asien, Latinamerika, Afrika, Västindien och Stillahavsöarna.

 Moringa innehåller över 90 näringskomponenter:

 - 46 Antioxidanter

- 36Anti-Inflammatoriska

 - 25 gånger mer järn än spenat

 - 19 essentiella aminosyror

 - 17 gånger mer kalcium än mjölk. Kalcium bygger starka ben och tänder och förebygger benskörhet.

- 15 gånger mer kalium än bananer. Kalium är viktigt för en fungerande hjärna och nerver.

- 10 gånger mer vitamin A än morötter. Vitamin A fungerar som en sköld mot ögonsjukdomar, hudsjukdomar, hjärt-sjukdomar, diarré och många andra sjukdomar.

- 9 gånger mer protein än yoghurt. Proteiner är de grundläggande pelarna i alla våra kroppsceller. - 1/2 och mer C-vitamin än apelsiner. C-vitamin mot en mängd sjukdomar, inklusive förkylningar och influensa. Moringa oleifera framstår som värdefullt för att förhindra undernäring och multipel patologier resurs.

LaMoringa7.com hjälper tusentals människor att leva hälsosammare, glad och med mer energi! Innehållet av protein, vitaminer och mineraler är enastående! Moringa blad och skida som det tas regelbundet förser kroppen med alla nödvändiga vitaminer och mineraler.

Varför kallas det Moringa Miracle Tree och Tree OF Life? De Moringa blad och baljor när det tas regelbundet, är kroppen matas med vitaminer och mineraler. Den blad, baljor, frön, bark och frukter har medicinska värde.

 Sammantaget denna växt i alla dess former fungerar som mat, som en förebyggande inslag i vissa sjukdomar, såsom återställande. Zeatin är ett enzym som påskyndar tillväxt och utveckling, inte bara av mänskliga organ och djur, men också av olika grönsaker.

Forskningen alltmer visar att äta livsmedel rika på antioxidanter skörda hälsofördelar. Moringa tillskott kan öka nivåerna av antioxidanter, Moringa innehåller 46 antioxidant som hjälper till att neutralisera fria radikaler celler från oxidativ stress.

https://blakavian.wordpress.com/2013/08/09/44/

Dessutom:

http://www.uu.se/nyheter/nyhet-visning/?id=3084&area=5,10,16&typ=artikel&na=&lang=sv

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Magi-cat
2015-01-10 07:37
#1

Tack för tipset om Moringa.trädet, Cristine!

Särskilt intressant var också forskningen vid Uppsala universitet på Moringa-trädets frön som vattenrenare:

"Rent vatten är en förutsättning för god hälsa. I många länder är det dock fortfarande svårt att få tag i rent vatten. I industrialiserade länder är det också intressant att kunna rena vatten från  tillverkningsindustrin  utan att använda ytterligare kemikalier."

Från pressmeddelande 2010:

"- Det känns positivt att se att enkla samspel mellan molekyler kan lösa praktiska problem. Förståelsen av denna process kan leda till vidare utveckling inom vattenrening med naturligt förekommande och miljövänliga material, säger Adrian Rennie, professor i neutronspridning vid Uppsala universitet. "

http://www.uu.se/press/pressmeddelanden/pressmeddelande-visning/?id=934&area=2,3,5,10,16&typ=pm&na=&lang=sv

Undrar när det kan komma i praktiskt bruk?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
2015-01-10 09:13
#2

Ja det är förfärligt att de har dem till hands förr de växer ju i dessa länder och inte kunnat nyttjat dem till vattnet

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Magi-cat
2016-05-16 21:24
#3

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: