Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 1801 ggr
Magi-cat
2014-11-16 11:31

Angående bortröstade inlägg och skrivförbud

Hur anmälningsfunktionen fungerar:

Till vår hjälp i arbetet med att hålla ordning och en trevlig stämning på iFokus allmänt och här på sajten finns en anmälningsfunktion, den lilla knappen till höger under inlägget där det står "anmäl".

Endast medlemmar på iFokus kan använda anmälningsfunktionen.

När/om ett visst antal användare röstat på "anmäl", försvinner inlägget automatiskt från flödet och endast admin kan se det. När/om ett visst antal inlägg från en och samma användare, röstats bort inträder automatiskt ett skrivförbud för denne, i första hand gällande en vecka.

Sajtledningen kan, efter granskning, besluta att återställa bortröstade inlägg och medlemmar med skrivförbud kan återfå sitt skrivtillstånd.

Jag tycker att denna funktion för det allra mesta fungerar alldeles utmärkt. Vi kan inte under alla dygnets timmar hålla oss à jour med vad som skrivs och hur det skrivs. Vi är glada att medlemmarna hjälper oss hålla koll. (Jag kan inte göra någonting från min mobil heller och är inte alltid vid datorn.)

Kan och bör något rättas till gör vi gärna det. 

Gör så här om dina inlägg röstats bort och du tycker att du blivit orättvist behandlad:

Skicka ett PM till mig med dina synpunkter. Ett godtagbart skäl och trevligt bemötande fungerar bättre än hot. (det sista är ett litet tips i all välmening 👍)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

  • Redigerat 2020-11-03 09:14 av Magi-cat
Annons:
Upp till toppen
Annons: