Annons:
Etikettervetenskapuppfinningar
Läst 1342 ggr
Magi-cat
2014-11-11 12:42

Meditation förändrar kroppen på cellnivå

Jodå, Meditation fungerar och blir bara bättre och bättre, ju mer man lär sig om det - t.o.m. supportar kroppen på cellnivå. Här är en ingång till medvetandet och dess betydelse, tror jag, och en koppling mellan kropp och själ.

""We already know that psychosocial interventions like mindfulness Meditation will help you feel better mentally, but now for the first time, we have evidence that they can also influence key aspects OF your biology," Carlson said in a press release."

I studien undersökte man kvinnor med bröstcancer där en grupp fick vägledd Meditation, en grupp fick prata om sin känslor och en grupp var kontrollgrupp.

När man samlade in blodprover vid slutet av studien fann man verkligen intressanta skillnader på cellnivå.

Exakt hur kropp och the mind påverkar varandra vet man inte, men studien (bl.a.) visar att det sker.

http://www.iflscience.com/brain/does-mindfulness-physically-alter-cells-cancer-survivors0


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[Sabina]
2014-11-11 13:02
#1

Låter intressant och inte ett dugg förvånande för mig som pysslat med Meditation. 🙂 Tack för länken. Ska läsa artikeln senare då jag är på språng nu.

Magi-cat
2016-11-15 16:56
#2

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: