Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 1981 ggr
Magi-cat
7/15/14, 8:19 AM

Buzz Aldrin möter UFO


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
_Fisken
7/15/14, 8:44 AM
#1

Hur lyckas du hitta allt intressant???

Magi-cat
7/15/14, 5:40 PM
#2

#1 Hehe, kul att du tycker det är något intressant! Tack! 🌺

Det finns så otroligt mycket intressant att tiden inte räcker till som man skulle vilja….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
7/15/14, 5:51 PM
#3

Liten resumé:

20 juli för 45 år sedan landade Buzz Aldrin (och Neil Armstrong) på månen. Denna stora händelse celebreras naturligtvis på många sätt, bl.a. har Buzz Aldrin berättat om upplevelsen och svarat på frågor i en frågestund.

Han berättade bl.a. vad han tycker om de som tror att allt är en hoax, vad han ångrar mest från uppdraget och lite råd för framtidens astronauter.

På frågan om han tror på aliens svarade han med ett citat av Carl Sagan:

 “Extraordinary observations require extraordinary evidence.” 

Jag tolkar det som att han inte till vardags tror särdeles mycket på aliens.

Sedan fortsätter han med att det förmodligen finns liv i universum, men att den historia om ett UFO man såg säkerligen inte var ett alien-UFO.

Det kommer säkert mer intressant i samband med jubileet…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
4/9/18, 7:33 PM
#4

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
7/26/18, 11:19 PM
#5

Buzz Aldrin får frågan varför USA inte har "återvänt" till Månen. Buzz svarar:

"Because we didn't go there, and… and that's the way it happened. …and, and if it didn't happen… it nice to know why it didn't happen…"

(YT/Conspiracy Burger, 2018-07-26, 2 min)

Magi-cat
7/27/18, 7:21 AM
#6

Han behagar skämta, Aldrin…🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Huygens
7/27/18, 11:54 AM
#7

Aldrin skämdes för att ljuga får en 8-åring och han ville på något sätt säga sanningen till henne.

Pyttelite
8/6/18, 3:03 PM
#8

En liten faktakontroll från snopes - håll till godo! https://www.snopes.com/fact-check/buzz-aldrin-moon-admission/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
8/6/18, 3:06 PM
#9

#8 Vill du vara vänlig och göra en liten sammanfattning?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
8/6/18, 3:21 PM
#10

Förstår inte vad du menar. Snopes tar ställning till fake-fakta och redovisar sin ståndpunkt till varför fake-uttalande just är fake. I det här fallet analyseras Aldrins uttalande som en del vill tolka som ett medgivande till att det aldrig existerar några månresor - var och en får ta del av innehållet i länken själv och dra sina egna slutsatser.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Huygens
8/6/18, 3:57 PM
#11

Snopes = CIA-frontorganisation som sprider Fake News.

När Snopes officiellt sett bevisats ha fel, RADERAR Snopes den ursprungliga artikeln och ägnar sej åt historierevision av sina egna "sanningar". Du tappar därmed spårbarhet när Snopes haft fel, kan inte gå tillbaka och se hur fel Snopes tidigare haft.

Snopes primära syfte  är att dölja Bilderberggruppens och Illuminatis brott mot mänskligheten. Hur kan du lita på en källa var primära syfte är att dölja brott mot mänskligheten?

Snopes återger officiella myndighetsståndpunkter, mestadels från alfabetsorganisationerna, vilket gör att du kontinuerligt matas med prefabricerade lögner. T ex mörkläggning av USAs påståenden om Iraks Massförstörelsevapen eller mörkandet kring Kennedymordet.

Hur kan du lita på en Fake News CIA-front?

Magi-cat
8/6/18, 4:01 PM
#12

#10 En liten kort sammanfattning in swedish är artigt att lämna när man lägger in en länk på engelska. Jag tror att läsarna uppskattar det.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
8/6/18, 4:16 PM
#13

Buzz Aldrin får frågan varför USA inte har "återvänt" till Månen. Buzz svarar:

"Because we didn't go there, and… and that's the way it happened. …and, and if it didn't happen… it's nice to know why it didn't happen…"

(YT/Conspiracy Burger, 2018-07-26, 2 min)

Och på svenska (fritt min översättning) som svar på varför USA inte har "återvänt" till Månen, Buzz svarar:

"Därför att vi åkte inte dit, och… och det var så det hände… och, och om det inte hände… det kan vara bra att veta varför det inte hände…"

Annons:
Pyttelite
8/6/18, 4:23 PM
#14

#12 Sidan jag länkade till vill att man hänvisar direkt till underlaget och inte skriver egna sammanfattningar. 

Inläggen är också mycket pedagogiskt uppbyggda så det är lätt att se vad det handlar om och mitt inlägg sammanföll med ämnet som tagits upp direkt före.

#11 Jag väntade mig inga andra kommentarer än dessa från dig. Det är det som är så härligt att samtliga konspriationsteorier alltid kan hänvisa till Hillybilly-gruppen eller CIA så fort de blir motbevisade.

Här finns mer information om Snopes så var och en får göra sina egna slutsatser om sajtens tillförlitlighet; 

https://en.wikipedia.org/wiki/Snopes.com

Ja - sajten har alltid uppdaterade sidor med den senaste informationen samt information om publiceringsdatum, plus källhänvisningar och vem som gjort faktagranskning så jag ser inte att det sajtens huvudsyfte är att dölja brott mot mänskligheten - Huygens det är din personliga tolkning av innehållet.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
8/6/18, 4:25 PM
#15

#13 Läs gärna inlägget från snopes som reder ut begreppet. 😉


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Huygens
8/6/18, 4:25 PM
#16

hjärntvätt = desinformation

Pyttelite
8/6/18, 4:27 PM
#17

#16 Håller helt med dig om att konspriationsteorierna kan liknas vid hjärntvätt i kombination med avsaknad av kritiskt tänkande. 😕


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
8/6/18, 4:32 PM
#18

Försök räta upp diskussionen nu. = Ingen pajkastning.

Tänk på att tråden ska vara intressant att följa även för andra.👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Huygens
8/6/18, 4:32 PM
#19

Varför USA inte har "återvänt" till Månen, Buzz svarar: "Därför att vi åkte inte dit, och… och det var så det hände… och, och om det inte hände… det kan vara bra att veta varför det inte hände…"

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Pyttelite
8/6/18, 4:52 PM
#22

Återigen läs gärna och svara gärna av inlägget från snopes - fast det verkar som det här är känsliga frågor eftersom inlägg raderas och snyggas till …


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
8/6/18, 5:18 PM
#23

#22 Du vinner ingenting på  att 

a) inte lyssna på vad jag säger

b) upprepa aldrig så många gånger att läsarna ska titta på snopes.

Vi tar det från början:

Berätta med egna ord vad DU tycker är intressant i det inlägg du postade i #8. Ingen sammanfattning om det är oönskat, utan vad du själv främst fastnat för.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
8/6/18, 5:25 PM
#24

#22 Ledsen om du inte vill ha kritiskt tänkande och annan fakta än den du själv presenterar på din sajt. Som jag tidigare skrivit vill inte snope att man bearbetar sajtens underlag utan man vill att man ska länka till dess fakta. Är det så att man inte tycker att analys snope gjort är korrekt är det bättre att isåfall kritiskt tala om varför den inte stämmer istället för att upprepa samma sak om och om igen. Tyvärr är det så att om man vill ta ställning till given fakta oavsett sanningsgrad är det bra om man faktiskt läser innehållet i referensen annars kan det inte bli en sann diskussion.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Magi-cat
8/6/18, 5:32 PM
#25

#24 Jag antar att du riktar dig till mig.

Ledsen om du inte vill ha kritiskt tänkande och annan fakta än den du själv presenterar på din sajt.

Jag har inte tagit bort något "kritiskt tänkande". Som du säkert observerar finns din länk kvar i tråden. Det jag tog bort var ett inlägg med dina upprepningar om att läsa den (det räcker med en gång och borde räcka med en tillsägelse) .

Det jag har bett dig om är att skriva vad du tycker är mest intressant med länken. Vad är det som är så svårt med det?

Läsarvänlighet ökar intresset och viljan att läsa vidare. Hjälp till lite istället för att provocera.👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: