Annons:
Etikettdrömmar
Läst 6073 ggr
Magi-cat
2014-04-01 08:43

Dröm-tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan vi skriva om drömmar vi haft och hjälpa varandra med tolkningar.
Den bästa uttolkaren av sina drömmar är man själv, men det hjälper också att spåna med andra, eller bara skriva ner drömmen. 

Om man inte vill att drömmen ska tolkas av någon utan bara vill skrev ner den är det också ok, man skriver bara det.

(bild från publicdomainpictures.net)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
fatcat
2014-04-01 09:23
#1

Drömde om Dinosaurier.. Var ute i någon djungel. 

Min hjärna alltså🤦‍♂️

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

parsley
2014-04-01 09:30
#2

# Om du vill att jag ska tolka. Skogar brukar symbolisera ens undermedvetna. Om du funderar lite på hur djungeln ser ut så tror jag du kan tyda en del av din dröm genom det. Djur kan betyda olika saker för olika människor i drömmar. De brukar symbolisera kraft. Är dina dinosaurier små och gulliga, fredliga växtätare eller våldsamma köttätare?

parsley
2014-04-01 09:31
#3

En dröm som jag har problem med. Tolka gärna.

Jag drömde att jag skulle göra mig av med föremål med anknytning till en viss person. Det kändes sorgligt, men nödvändigt. Jag krälade fram genom en förgiftad skog med döda träd och gifttunnor nedgrävda i marken. Mitt i skogen fanns en å. Ån hade skurit sig djupt ner i marken och stränderna var mycket branta, samtidigt som de var lösa och porösa. Vattnet var kallt och svart. Det cremefärgade skummet hade frusit till is. 

Jag kastade ner föremålen i vattnet och föll samtidigt ner i ån och tänkte att jag skulle drunkna. När jag låg där ströps vattenflödet. Personen som gett mig föremålen hade satt ner foten och dämt upp ån. Istället för att drunkna förlorade jag skinnet och låg på ån botten naken och flådd. Jag frös och det gjorde mycket ont. Föremålen hade förvandlats till rakblad och spegelskärvor. Rörde jag vid dem skulle jag förblöda.

Skogen symboliserar väl det undermedvetna och vattnet ens liv så som det gestaltar sig. Men min flådda kropp, foten, det uppdämda vattenflödet och de vassa föremålen? Vad betyder de?

fatcat
2014-04-01 12:35
#4

Tack Parsley för förklaringen! 🙂

Det fanns olika sorters dinosaurier i drömmen. Stora köttätare men fick sedan syn på en människoliknande reptil. Den verkade intelligent och omtänksam, jämfört med alla de andra.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-02 10:30
#5

Kollade 6 avsnitt igår kväll av Ghost advantures eftersom jag ville drömma om spöken men nada. 

Drömde istället att jag var någon inbrottstjuv. Sen om en kanin som blev räddad av en räv.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-02 10:34
#6

#5 Du har livliga drömmar. 🙂

(Jag håller på och skriver en artikel om drömmeri)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
fatcat
2014-04-02 10:54
#7

Var dessutom en kvinnlig inbrottstjuv magi! 😎Bröt mig in i ett vackert hus tills något oplanerat inträffade (tror larmet gick). Sen kom ägaren och slutet i drömmen blev mindre trevligt.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-05 16:04
#8

Hade en konstig dröm i natt..

Denna gången handlade drömmen om tidigare barndomskamrater. En kompis (vän nr.1) som är adopterad från Mellanöstern och en etnisk svensk (vän nr.2) som jag inte längre har kontakt med.

I drömmen uttalade sig min kompis (vän 2) väldigt rasistiska saker (vilket inte hade förvånat mig om det hänt i verkligheten!). Den gamla bondlurken lyckades t.o.m få massmedias uppmärksamhet genom ett så kallat hatbrott och min adopterade vän blev kränkt. 

Vän nr.2 blev nästan lynchad av massmediernas hat. Han förtjänade förmodligen att bli tillrättavisad men jag ansåg att hatet var överdrivet. Visste att han egentligen gillade "vän nr.1" och att dom umgåtts med varandra flera gånger. 

Vad kan detta betyda?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-07 10:17
#9

#8 Det låter som en ganska verklighetsliknande dröm. Förmodligen var du  nära vakentillstånd när du drömde den och det blev en historia, ganska sannolik, av saker du funderar på under dagen.
Så där komplicerat kan det vara.
Även de som gör fruktansvärt dåliga saker kan vara kluvna i tänkesättet och ryckas med av grupptryck t.ex.
Det låter som om du i drömmen försökte balansera motstridiga känslor.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
2014-04-07 10:30
#10

Hmm sov dock som en stock. Var hos min nya flickvän den natten.. 

Det är äldre vänner, inte haft "vän nr 2" i tankarna på evigheter.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-07 10:48
#11

#10 Det behöver inte handla om just de vännerna! Men personer i drömmarna är figuranter för de idéer som behandlas, för att de passar in eller att de tar fram ett minne.
Eller så är det som en del hävdar - inom en själv allting, olika delar av "jag", eller tankar.

Grattis till ny flickvän!🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2014-04-11 08:23
#12

Lite nu och då med några års mellanrum drömmer jag graviddrömmar och de verkar ha kommit tillbaka nu (och jag är 100% säker på att jag inte är gravid, och jag har inte heller någon "tickande klocka").

Detta är nåt jag längre funderat på. Varför drömmer jag graviddrömmar? Är det symbolik för "pånyttfödande" i det vakna livet?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2014-04-11 08:37
#13

Trevlig med graviddrömmar. :-)

Återkommande drömmar brukar vara något att titta närmare på.

Vanligen säger man, precis som du, att graviddrömmar är symbolik för pånyttfödande. Man har fröet till något nytt skede i i livet inom sig. Det måste bara näras, frodas och växa innan det manifesteras i det yttre livet.

Om känslorna är bra i drömmen så är det bara att ruva vidare.:-)

En tanke slog mig: drömmer män också graviddrömmar??? Om inte, hur ser deras motsvarande drömsymbol ut?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Cahira
2014-04-11 09:23
#14

#13 Oj, det med män vore intressant att veta! Har jag inte tänkt på!

Då vet jag precis vad det är som jag vårdar och "pånyttföds" i just nu. :) Toppen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2014-04-11 09:25
#15

👍🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
2014-04-12 14:40
#16

Åh drömde nått häftigt nu i nättras, om jag bara mindes.. 😕

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-12 14:56
#17

Minns nu.. Befann mig på en jättevacker strand med mycket småstenar. Alldeles bakom fanns brant klippkant. Längre bort på stranden var en liten övergiven fiskebåt. Med mig var farsan, han stod på klippan och ropade med exalterad röst att det fanns jättestora fiskar i vattnet, gestikulerade med händerna och beskrev deras storlek. 

Sen bleknar drömmen 🤔

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-12 15:07
#18

Vad kan det betyda Magi? 🤦‍♂️

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-15 11:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Drömde i nättras om en massa konstiga mynt liggandes på marken. Utöver det fanns det också militära utmärkelser..

Fick precis en trevlig deja vu! Gissa vad jag precis hittade i min plånbok på ICA?🤦‍♂️

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-15 15:10
#20

#19 Vad kul! Hittade du ett dollarmynt i plånboken när du drömt om konstiga mynt på marken? En synkronicitet eller separata händelser?

Jag är inte riktigt "in the mood" för drömtolkningar men tänkte så här inför din dröm: Militära utmärkelser = det får man om man utkämpar en strid och blir "utmärkt" för det. Du har haft motstridiga känslor inom dig själv, men klarat dem utmärkt, blivit mer säker i något avseende.
Mynten kan vara en belöning, att det känns bra. Du måste "böja dig" till marken för att se dem och ta del av dem. Kan symboliskt vara att acceptera ett faktum. Vara stolt över och acceptera dig själv!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
fatcat
2014-04-15 16:09
#21

Tack för drömtydningen magi! Betyder jättemycket!🌺🙂

Allting var slängt på marken. Fanns en militär där med en hund som vaktade stället. Kommer tyvärr inte ihåg mer..

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-16 08:28
#22

En dröm jag hade förra natten…

Jag var på en sammankomst av något slag, med en massa folk. (ett möte eller kanske uppträdande) Det slutade, alla i lokalen reste sig och gick småpratande mot utgången.
Då kom det upp önskemål om att jag och en musiker skulle spela något!
Vi accepterade och alla förflyttade sig till en annan lokal. Publiken satte sig ned, sorlade förväntansfullt, musikern (och så jag då :-)) satte oss längst fram och bläddrade i varsin bunt noter för att enas om en låt att spela. Löjligt nog hittade vi ingen vi hade noter till båda två, fast det borde varit identiska uppsättningar noter!
Publiken hade slutat sorla och satt tyst, väntande. Jag hade t.o.m. gett musikern ett fint notblad till en låt, och han hittade det ändå inte! Det tyckte jag var höjden av nonchalans och blev sur.

Sedan vaknade jag. 😃🎧

(Ni behöver inte tolka, jag förstår precis…😇)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2014-04-16 21:15
#23

Jag har enormt "knarkiga" drömmar ibland. (Ni vet, såna som man börjar fundera på om nån kryddade middagen kvällen innan med konstiga svampar.)

Först skulle jag och Mike förflytta korna upp för en brant kulle med smal väg där vi satt upp temporärt stängsel. Stängslet går sönder, korna panikar och börjar slåss tills de var blodiga och hästarna joinade in och började sparkas och bitas tills den häst vi nu sålt stegrade över och dog av hjärnskakning. 

Följande vinter hade jag och Mike börjat skolan och hade skåpen bredvid varandra och han hade satt upp bilder från detta hemska minne och mina klasskamrater frågade om bilden och jag berättade det som hände ovan. 

Sen ser jag en man i en rymdfarkost som följer tre UFOs. Han är så uppspelt att han låter som att han ska tuppa av. De landar och nån polisliknande konstapel i vitt säger något till denna pilot och stänger in honom i rymdfarkosten och förstör så piloten inte kan få nåt syre. Han hittar en extra syretank att använda tills han kan ta sig ut. Några av hans studenter hittar honom och räddar honom.

Jag står plötsligt vid en monitor med rymdfarkosten i sig och där står Gabriel "Fluffy" Iglesias (komiker) och tittar på den med. Jag börjar prata med honom och han skyggar liksom undan men jag får fram att jag inte vill störa men att jag tycker han är helt fenomenal. Min mamma kommer då och kallar in oss båda i ett klassrum och han tittade på mig med ett "Menar du allvar" ansiktsuttryck när jag säger "Yes mom". 

Vi hade askul därefter och bytte nummer och blev vänner. Tänkte att jag ser fram emot att berätta för min kompis som är ett STORT Fluffyfan. 

Efter skolan så råkar jag träffa pappa som berättar att han pratat med en av mina vänner och att han har dåliga nyheter, någon är på sjukhuset. 

Då vaknar jag.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2014-04-16 21:19
#24

#23 🙂Tänk att komma ihåg så där detaljrikt, och en del kommer inte ens ihåg att de drömt!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2014-04-16 21:22
#25

#24 Alla mina drömmar jag kommer ihåg är sådär detaljrika, och jag har alltid en rejäl huvudvärk då jag vaknar för att hjärnan jobbat så himla hårt med alla detaljer. :/ 

Och nästan alla drömmar har blod i sig av någon anledning.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

fatcat
2014-04-21 20:54
#26

Drömde om ufo:n i nättras. Vad kan det bero på? 🤔

Besökte min gravida lillasyster häromdagen som berättade om nånting konstigt hon sett sväva ovanför deras nyköpta hus. Kan det vara i samband med detta?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-21 20:59
#27

Kan det vara…det kan ha gjort ett stort intryck på dig, särskilt i samband med din gravida syster och din dröm behandlade det vidare…🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Cahira
2014-04-22 00:17
#28

Inte nog med att jag minns vad jag drömmer när jag vaknar, jag fortsätter på drömmar flera månader senare.

Flera månader sedan hade jag enorm saknad efter min bortgångna katt, en burma. Jag drömde då att jag satt i bilen med pappa och att han hämtade hem en burmakattunge från en burmauppfödare. En liten blåpaddflicka, skitsöt liten kattunge.

Nu häromnatten så var kattungen vuxen och hade fått blandraskattungar. 11 stycken små bondkatt/burma korsningar. Vissa var helblå, vissa var röda, vissa var svartvita och tre stycken var blue merle, en färg som inte finns hos katter men som finns hos hundar. En av dessa tre var långhårig pojke och jag har en vän som är i kattköptankar som älskar blue merle och långhåriga samt vill inte ha en hona utan en hane. Jag mindes i drömmen att jag skulle ringa henne direkt och skicka en bild på denna söta lilla merlekattunge. 

Jag drömmer ofta om saker mina vänner gillar och att jag måste berätta för dom vad som just hände. Lite häftigt egentligen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2014-04-22 11:33
#29

#28 Du har nog en speciellt bra drömförmåga, Cahira! 🙂

Det blir som en följetong…

Kan du bestämma i förväg vad du ska drömma om också?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2014-04-23 00:28
#30

#29 Jag kunde det som barn men inte nu längre. Jag brukar ha lucid drömmar och mina döda nära och kära hälsar på mig i drömmar ibland. Och det är stor skillnad i känslan mellan då det bara är en dröm om de bortgångna och då de verkligen hälsar på.

1. Hela energin i drömmen blir verklig.
2. De kommer med visdomsord, berättar att de mår bra och ger mig råd om saker i vakna livet.

Dessa drömmar har jag svårt att minnas mer än några timmar efter jag vaknat medans vanliga drömmar kommer jag ihåg utan problem. Det är som att de kommer åt en helt annan del av hjärnan eftersom det inte lagras eller kännas på samma vis.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2014-04-23 09:02
#31

#30 Det låter jätteintressant!

Det är nog som du säger, att det är en speciell sorts drömmar…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2014-04-24 02:11
#32

#31 Kom på en till sak, färgerna blir mycket klarare och skarpare när det är en "hälsa på" dröm. 

Jag drömmer alltid i färg. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

fatcat
2014-04-25 11:33
#33

Hade nån skum dröm i nättras 🤦‍♂️

Befann mig i ett väldigt vackert hus tillsammans med familjen (systrar och mamma). Alla låg på rummen och sov men inte jag. Kände plötsligt närvaron från nånting annat i huset, andar som hemsökte men på långt och försiktigt avstånd. De försvann från mig ungefär som att det inte var meningen att dem skulle upptäckas (som att det inte var tillåtet). Träffade till o med min morfar som passerade förra året, vilket kändes underbart att drömma om..

Vad kan det betyda?

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-26 14:38
#34

Vad kan drömmen betyda? 😓

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
fatcat
2014-04-26 14:39
#35

Drömde i nättras att min storasyster dog.. 🤔 Vad kan den hemska drömmen innebära?🤔

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-26 15:07
#36

#35 Fatcat, det betyder inte att någon dör på riktigt! Men jobbigt att drömma om så klart!

Jag tror det här betyder att du bryr dig mycket om din familj och har funderat mycket på den och din egen roll på sistone, mer eller mindre medvetet. Du skrev, har jag för mig, att din ena syster väntar barn och då brukar man fundera extra mycket, livets gång och allt det där.
Att lämna avtryck i livet, att det finns något bakom och det finns något mer framför. Allt går i vartannat. Du kommer att bli en betydelsefull person för kommande generationer, precis som du är betydelsefull för nuvarande, en länk i livets kedja.🌺

Om #33 Du har säkert funderat mycket på andar också, har du inte? Det avspeglar sig i drömmen. Tänk bara att det är som det är och som det ska vara.

Ett väldigt vackert hus betyder förmodligen en varm relation och starka band.

Att du såg din morfar är en gåva.🌺 Bara ta emot.

Kram till dig!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
2014-04-26 15:22
#37

Tack för din tolkning magi!! 🌺☀️

Drömde om min äldsta syster (Malin) som befinner sig i Sydamerika just nu. Hon sade upp sig från jobbet på Johnson&johnson i London för några månader sedan och for iväg utomlands. Hon kan aldrig finna sig i livet och jag är nog orolig för henne..

Tack igen magi! 🌺

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-29 12:55
#38

Är det vanligt i drömmar att man återvänder till samma ställe? Har en dröm som ibland återkommer. Varje gång jag kommer tillbaka dit (en övergiven stad) så händer alltid något nytt..

I samband med drömmen brukar jag vara i en affär. Denna affär utvidgas och blir ständigt större men ibland mindre.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-04-29 13:02
#39

När jag drömde i natt så hade teknikaffären öppet på övervåningen vilket annars brukar vara stängt (Kanske ska tillägga att jag älskar tekniska prylar).

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2014-04-30 14:18
#40

#39 Om jag drömde så, så skulle jag tolka det som att jag får tillgång till mer kunskap, "högre" kunskap. (vindsvåning brukar vara Intuition, det själsliga, övergripande)
Det brukar vara stängt där = kunskap man inte normalt har tillgång till. Bli medveten om något nytt, som varit dolt eller oanat. Nu har det öppnat sig en dörr.

En dröm att bli glad av och njuta av nya kunskaper eller färdigheter. 🙂

Eller du kanske hittar en ny teknikpryl? 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2014-04-30 23:41
#41

Jag drömde att jag var gravid så misstänker att jag väntar en förändring i mitt liv? Eller är jag ute och cyklar? :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Magi-cat
2014-05-01 07:48
#42

#41 Hej Cahira! 🌺

Allmänt sett och så vitt jag begriper så är du inne på rätt spår. 🙂 Att vara gravid i drömmen är att bära fröet till något nytt som utvecklas, gror, fulländas, behöver tid. Något man kanske inte ens är medveten om, men kroppen (och själen) vet att något nytt är på gång. Man utvecklar något i livet och man har själv en närande roll. 
Jag tror också att en graviditetsdröm inbegriper andra, ett socialt sammanhang. Det är ingen kontrollerande dröm, utan en dröm där man inväntar.

Undrar fortfarande om män drömmer graviditetsdrömmar?🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2014-05-02 01:37
#43

#42 Tack :) Jo jag vet att förändringar händer, jag känner att jag utvecklas massor just nu och att mitt liv håller på att ta några steg åt det bättre. :) 

Kanske dom drömmer som fatcat, om någon de känner som gravid istället? Män alltså. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2014-05-02 07:44
#44

#43 Aha, det har jag inte tänkt på!

Vore kul att höra fler röster om det….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Roshallon
2014-05-17 03:11
#45

Hej! Första gången jag skriver här! Jag har ofta haft konstiga drömmar under hela mitt liv, och i stort sett bara mardrömmar/jobbiga drömmar. Ofta att jag blir jagad genom städer och byggnader av björnar och stora hundar, och jag springer och springer men ändå är djuret mig hack i häl. Vaknar alltid precis innan djurets käftar får tag i mitt huvud/ansikte. Alltid framifrån så jag ser vartenda blodtörstigt gap framför mig. Kan räkna tänderna liksom.. Sen är det oftast repriser, att jag drömmer samma dröm max 3 gånger, och efter första gången vet jag exakt vad som kommer hända och vad jag borde göra för att undkomma faran, men "jag" lyssnar inte utan drömmen blir precis som första utgången. Sen har jag drömt att jag badat i blod med dinosaurier och att jag sitter mittemot en vän vid ett bord och vännen är gravallvarlig medans hon/han berättar något men hur mycket jag än anstränger mig så hör jag inte vad dom säger. I en annan dröm åkte jag ensam i ett tåg genom mörk skog/träskmark med människor spettade på pinnar på utsidan av vagnarna. Det var tydligt detaljerat och jag kunde se hur kropparna slog i träden och snurrade runt på pinnarna medans blodet stänkte på väggarna. Varför allt blod och jagande?! Vaknar alldeles utmattad :(

Cahira
2014-05-17 03:13
#46

Låter som att du är så stressad att du till och med sover stressat.. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

fatcat
2014-05-17 20:39
#47

Drömde nått märkligt i nättras.. 

Befann mig i ett stort badhus, där fanns en väldigt vacker och ung kassörska som jag givetvis föll för. Hennes mamma (som var minst lika vacker) ägde tydligen badhuset och gillade inte när vi höll på, hon var väldigt överbeskyddande och kollade oss hela tiden.

Mamman blängde väldigt surt på mig när jag kysste dottern. Ja och så hände massa saker…

Varför hade jag en sådan dröm egentligen? 🤔

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

fatcat
2014-05-17 20:42
#48

Måste tillägga att jag sov riktigt gott! Vaknade vid 11 🙂

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Annons:
Magi-cat
2014-05-19 20:03
#49

#47 Gissar lite…🙂 Det låter som en önskedröm med varma bad och vackra kvinnor. Men en önskedröm inom gränser. Känslorna hålls inom kontrollerade former (=badhus, bassäng) och den övervakande mamman visar på mognad och självkontroll.
Det var väl en bra dröm, och sov gott gjorde du också! 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Choklad
2014-09-19 19:14
#51

#1

Lite snabbt:

Dinosaurier kan stå för något som är mycket gammalt som du bär på inom dig, kan vara från då du föddes. Om det är rovdinosaurier, kan de stå för något som du blivit rädd för, bäbisar kan ju också ha upplevelser där de blir rädda, av ljud eller annat.  Och detta kan sedan finnas kvar i dig medan du växer upp och i resten av livet.

Är det vegetarianska  dinosarier, så kanske du just nu känner dig jagad, samtidigt som du ändå  är lugn och trygg och kan själv skapa ditt liv, och hjälpa andra att skapa sitt. Du är den som är självständig just nu.

Djungeln visar på att dessa minnena just nu både döljer och får minnena att växa ännu mer, och de präglar ditt liv starkt just nu.

Drömmen säger dig att du behöver hantera dessa minnen på något sätt för att frigöra dem och sedan slippa bära på dem och bli påverkad av dem.

U R us

Magi-cat
2015-08-27 08:12
#52

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2020-02-21 11:53
#54

hittade den här gamla tråden om drömtydningar …

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: