Annons:
Etikettspöken
Läst 3700 ggr
amandanormaan
11/24/13, 11:50 AM

Skrik på toaletten

Nu passar jag på att låna min kompis användare här på iFokus för jag måste få berätta vad som hände tidigare idag. Jag hade sovit över hos Amanda då, och skulle på morgonen gå på toa. Amanda själv stod i köket med hennes syster och systerns pojkvän, och alla andra var borta. När jag står och tvättar händerna så hör jag plötsligt ett starkt ljud. Det första jag tänkte på var att det skulle kunna vara ett larm som gick, för det var såpass högt. Men det höll på bara en liten stund, och det kunde mycket väl varit ljudet av en man som skrek starkt. Ljudet var väldigt intensivt och lät bara några sekunder, men jag hörde det tydlig och vände mig om i samma stund som jag hörde det. Ingen stod bakom mig, jag var ensam i rummet, men jag kände mig kall, skakig och rädd. När jag kommer ut (snabbt som ögat) ur badrummet och pratade med resten av sällskapet så hade dom ingen aning om vad jag pratade om. De hade inte hört något ljud och inte bytt rum.

De har märkt av tecken på spöken ett flertal gånger i huset, men ofta bara av skepnader som går omkring i t.ex. köket, och huset är byggt bak på 1940-talet, så nog har det lite historia allt. Men nu är min fråga vad det skulle kunna tänkas vara för ljud jag hörde? Och varför hörde bara jag det, och är det vanligt att spöken låter så som jag beskriver? Jag brukar kunna märka av lite övernaturligt ibland, både borta och hemma, men jag har aldrig varit med om något liknande förut. Är väldigt tacksam om någon skulle vilja berätta var det kunde tänkas vara.

Te sunt non solus ♥

Annons:
[Mia-Li]
11/24/13, 3:48 PM
#1

Svårt att säga vad det var exakt du hörde. Men det KAN ha varit en man.
Jag har hört mitt namn sägas högt utan att vart någon i närheten.
Vi får se om du får mer svar på detta.

🌺

fatcat
11/24/13, 9:06 PM
#2

Min bostad (lägenhet) är också från 40-talet 🙂

Svårt o säga vad det kan vara.. Inte omöjligt att någon eller något i huset vill ha uppmärksamhet.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Olaf]
11/25/13, 11:32 AM
#3

Om det brukar spöka där så är det väl ganska sannolikt att det du hörde var bara mer av den varan. Om det inte är spökerier så kanske det var dina nerver som spelade dig ett spratt. Att du hörde något ljud som kom från rören eller nåt. Men du vet nog bäst själv vad du hörde.

[morimagic]
11/25/13, 7:53 PM
#4

#3 Det första jag antog var att jag just inbillade mig det, men det faktum att jag förskräckt vände mig om direkt jag hörde det av en ren reflex och gick upp i puls (blev dessutom väldigt kall och kände mig allmänt lite konstig efteråt, svårt att förklara känslan) gör att jag tror att det måste varit något mer. Har aldrig hört något liknande så har så svårt att koppla vad det kunde tänkas vara. Och tack #1 och #2 för era svar också!

Jag skriver föresten från min egen användare nu. :)

Voli
11/26/13, 8:35 PM
#5

Jag tror också du kan hört en ande, inte någon som försökt skrämma dig, utan snarare någon som visat dig "häääär är jag". Säger dem att det spökar eller hänt saker tidigare är det nog inte du som inbillar dig. Tro på dig och din känsla! 😃

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

Vale
9/8/14, 5:15 PM
#6

Ser att denna tråd är lite gammal men blev så intresserad att jag var tvungen att kommentera 😃

Har inte all fakta, men det sägs ju att när en ande försöker gestalta sig så kan man göra ett starkt skott eller som en siren för att de försöker komma igenom ljudbarriären. Jag kan ha fel men jag har hört och läst detta vid flera tillfällen och även personligen hört smällar/skott och starka ljud som skrik, där ingen annan hört något.

Medarbetare på Borderline iFokus

Annons:
tarantass
9/8/14, 6:26 PM
#7

Kan förstås ha varit en ande. Men jag undrar också över om kanske någon mus for illa, om det kan dra i rören så att det låter så, eller om det kan ha varit någon granne ifall det var ett flerfamiljshus. De rör och ventiler som brukar finnas i badrum kan göra att ljud går igenom mer än på andra håll.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Magi-cat
9/8/14, 6:35 PM
#8

Hmm..rör leder ljud förvånansvärt bra så man kan lätt ta fel på varifrån ljudet kommer och vad som förorsakar det…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: