Annons:
Etikettoidentiferbart
Läst 6045 ggr
Ghosthunter
2013-10-07 18:41

Winged creatures in Santiago

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
MissHedgehog
2013-10-07 20:55
#1

Bevingade "humanoider" är ett fenomen som observerats över hela världen. I många fall tror dessa iakttagelse ha något samband med krigstid och katastrofer och annat negativt. Under första världskriget såg flera soldater en bevingad kvinna flyga över deras skyttegrav, under Vietnamkriget såg flera soldater bevingade "humanoider".
Den s.k. Mothman som dök upp i Point Pleasant West Virginia 1966-67 anses ju ha förebådat (eller möjligen orsakat…) katastrofen då Silver Bridge bröts sönder och störtade ner i Ohiofloden och 46 människor dog. Vissa påstår att en Mothmanliknande varelse ska ha setts före Tjernobyl och 9/11 men det är möjligen endast efterkonstruktioner?
Jag skrev om bevingade kryptider på min svenska blogg för ett tag sedan om någon vill läsa mer. Det skrivs inte så våldsamt mycket om sådant här i Sverige så det tänkte jag ändra på ;)

Just de där iakttagelserna av "flying manta rays" är något som ökat bara de senaste 2 åren.

[Olaf]
2013-10-08 11:26
#2

Spännande läsning!

Magi-cat
2013-10-08 12:06
#3

Vad intressant?

Vad kan det vara? 🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2013-10-08 15:40
#4

Ja, Mothman är ju en känd varelse. Det finns ett ställe här utanför Göteborg där det ryktas om en Nattravn🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2013-10-08 15:52
#5

#1 Mycket intressant blog, Miss Hedgehog! Där fanns ju det mesta med.

Googlade lite på mothman och där fanns mycket, historier såväl som bok och t.o.m. film!

Men vad ÄR de? Fåglar? Flygekorrar? Fladdermöss? Eller prärietrana (modell XL) som det står i wiki? Eller udda figur med egen farkost?

Mothman som staty: http://en.wikipedia.org/wiki/Mothman

Kom att tänka på våra Flying Rods….😃också flygande saker i luften…

Och de genomskinliga varelserna astronauterna såg i rymden…

Det finns uppenbarligen mycket som ses…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2013-10-08 15:53
#6

Det är varelser av okänt ursprung.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Magi-cat
2013-10-08 15:59
#7

#6 Man blev liksom nyfiken…🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2013-10-08 16:00
#8

Naturligtvis blir man det.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Lilla Stjärna
2013-10-08 16:38
#9

# 1, alltså, nu blev jag såååå himla chockad när jag gick in på din blogg och läser det du skriver:

"En annan sak folk börjat se ofta på himlen under senare år är halvtransparenta till opaka ”varelser” som påminner om rockor. Oftast är dessa vita till genomskinliga och rör sig på himlen som en rocka simmar i vattnet."

 😮😮😮

En sån sak såg ju jag en kväll i förra veckan för 17!!!

Jag har inte berättat om det för en enda person, utan gått för mig själv och grubblat på om jag skulle berätta här inne (var rädd för att inte bli trodd)! Jag hade precis bestämt mig för att skriva om detta UFO här och så läser jag din text!!!!!!!

Gick ut strax före kl. 22:00 på kvällen för att låsa in min cykel i förrådet. Kände mig orolig, eftersom det har hänt en del otäcksheter här utanför, men försökte sen avleda min rädsla och tittade upp på den vackra natthimlen. DÅ ser jag, i den nedre ögonvrån, så att säja , en mycket mysko sak som var nästan helt genomskinlig men med en kraftigare vit kontur och hade några slags vingar som den flög med! Den såg ut att ha lyft från cyckelförrådets andra sida och flög i en ganska låg bana. Den flög väldigt långsamt och rörelserna som den gjorde med vingarna påminde mycket starkt om en rockas eller en manets simrörelser. Eftersom den var så transparent, så liknade den samtidigt en öronmanet -fast inte till formen då. Såg ut som att den simmade upp mot himlen, som om den hade vattenmotstånd.

Jag funderar på om jag såg det där UFO:t med mitt inre seende, för just så där transparent och med en kontur runtomkring ser jag andar ibland? Såg inte till någon annan människa just då så jag kunde fråga flera vittnen.

[Olaf]
2013-10-08 16:39
#10

Kanske rör sig dessa varelser genom olika dimensioner. De astrala världarna befolkas ju av alla möjliga varelser. Några slinker in och rumlar runt i 3D vi tillfällen. Vissa påstår att vi kommer överlappas allt mer. Det kan bli intressant och lite creepy i såna fall.

[Olaf]
2013-10-08 16:41
#11

#9?Missade dig lilla stjärna vi skrev samtidigt. Oj, oj vad märkligt det du berättar.

Magi-cat
2013-10-08 16:44
#12

#9 Vad häftigt, Lilla Stjärna! Och vilken bra synk att du läser om det här!

Allt har ett sammanhang…

#10 Jag tänker nästan mer på Flying Rods faktiskt. Utan at ha sett någon eller vara det minsta insatt, dock…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Olaf]
2013-10-08 16:48
#13

#12 Men Flying rods är ju så små. Dessa verkar vara stora, åtminstone enligt vittnena.

Annons:
Magi-cat
2013-10-08 16:49
#14

#13 Det finns visst stora också!

men ok, det behöver inte vara samma art….🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Olaf]
2013-10-08 17:03
#15

Jaha gör det? Det visste inte jag. Men jag tror inte det här är rods. Det saknas vetenskaplig evidens för det. Nu skämtade jag lite…men dessa mothman .s verkar se ut som riktiga figurer. Däremot rockan som lilla stjärna såg…det kanske var den du syftade på förresten den kanske är en sorts Rod…fast rocka.

Lilla Stjärna
2013-10-08 17:13
#16

# 10: "Kanske rör sig dessa varelser genom olika dimensioner."
-samma tanke oberoende av varandra 👍!

# 11, ja, se ovan! Ja, jag är fortfarande helt i chocktillstånd, kan jag ju säja!

" 12: " Och vilken bra synk att du läser om det här!

Allt har ett sammanhang…"

Exakt, M-c, det är så det fungerar här i livet. Inget sker av en slump!

Rods -är det inte mest som smala streck?

Magi-cat
2013-10-08 17:24
#17

#15 Ja, sorry, jag syftade just på rockan som Lilla Stjärna beskrev, att den liksom simmade i luften….

Finns det inte evidens? Ja men det förändrar ju saken…😛


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-10-08 17:24
#18

"Många ögonvittnen har sett en människoliknande varelse med röda hypnotiserande ögon, vingar på ryggen och ett insektsliknande ansikte. Det första vittnesmålet är från 1964 i West Virginia, där Mothman sågs i mitt på en väg innan han flög iväg och försvann. Flera är teorierna om vad Mothman kan vara. Den mest populära torde vara att
det är en ängel, eller flera olika änglar, då de har setts runt om i hela världen. Mothman visar sig nämligen innan katastrofer ska inträffa, för att varna oss människor. Som när den stora bron Silver Bridge kollapsade 1967 i
Point Pleasant då många olika människor rapporterade  att de hade sett konstiga röda ljus sväva över bron,
som en stor eldfluga. Även i Tjernobyl, strax innan haveriet i kärnkraftverket 1986, kom det in flera rapporter om
folk som sett Mothman. 1978 i Tyskland visade sig Mothman för att varna gruvarbetare om att hålla sig borta ifrån gruvan, som en kort stund senare kollapsade. Från Kina till USA har Mothman visat sig, ingen har funnit bevis eller klarat att  förklara om det är en ängel, en utomjording eller något annat andeväsen."

(ur paranormal.nu)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MissHedgehog
2013-10-08 22:31
#19

Lilla Stjärna- det där borde du rapportera till UFO Sverige, http://www.ufo.se/inrapportering/
Väldigt intressant, och lite läskigt. Man vet ju inte vad dessa "rockor" är. Vissa har rapporterat mycket negativa vibbar i samband med dessa iakttagelser men oftast sägs det inget utöver hur den såg ut.
Det finns också en slags teori att det skulle kunna finnas varelser som lever i atmosfären, på samma sätt som maneter, bläckfiskar, rockor och annat simmar i djuphaven. Folk ser MYCKET underligt. Jag har varit inne på tanken att de kanske skulle kunna vara någon version av Brockenspöke, att havet och dess invånare på något vis återspeglas i vattenånga i luften, men ibland ses de långt från hav…
http://mysteriousuniverse.org/2011/07/atmospheric-monsters-attack/
Tidigare har det sagts att vi bara kan uppfatta 1-1,5% av det elektromagnetiska spektrat med ögonen. Kanske de som ser dessa varelser kan uppfatta vissa ljusvågor vi andra inte kan se? Det är svårt att teoretisera när man har så pass relativt lite information, men man försöker ju ändå… 🤔

Magi-cat
2013-10-09 21:36
#20

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Lilla Stjärna
2013-10-09 21:48
#21

# 19 Ja, jag funderar just nu i samma banor som du, är rädd att det inte var nåt gott, sa att säja! Fortsätter att fundera…..

# 20, hugaligen!!! 😮

fatcat
2013-10-09 23:17
#22

En muterad fladdermus? 

Om inte det så tippar jag på Vampyrer! Är ju trots allt snart alla helgon och Halloween.😎😉

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

MissHedgehog
2013-10-10 01:05
#23

@ Lilla stjärna. Jag tror inte du ska oroa dig. Det finns inga berättelser om någon negativ påföljd efter att ha sett en sådan där flygande rocka. De negativa vibbar en del har känt skulle kunna bero på något som den strålning varelsen reflekterar/ utstrålar eller på annat sätt avger.
Vi kan inte SE den ultravioletta strålningen, likväl har den en fysisk effekt på oss i.o.m. att vår hud blir brun. Vi kan inte HÖRA infraljud men det påverkar oss på ett negativt sätt.
Så var inte orolig, känn dig speciell! 😃

[Olaf]
2013-10-10 09:28
#24

Här fann jag en artikel som också tar upp om dessa konstiga flygande varelser som folk vittnar om. Ett foto kan kanske påminna lite om en rocka…iallafall fall nåt blobbigt. http://www.rense.com/general50/whatthe.htm Inom UFO svängen så talas det ju om hur ufosen förvandlas…som om de är plastiska. Jag tror personligen att dessa finns hela tiden i vår sfär men av någon anledning börjar de synas mer och mer. Jag tycker att dessa flygande plastiska ufon inte känns helt trevliga…utan de får mig att tänka på parasiter, bakterier, maskar…. Tycker de påminner om sånt man kan se i mikroskop…fast här ur vårt perspektiv är dom gigantiska organismer. #21 Att du lilla Stjärna kunde se den här rockan beror bara på att du har en gåva att se. Om jag inte minns fel så kan du se auror väldigt klart och tydligt. #23 miss Hedgehog (haha jag har hela tiden läst miss hedenhös i mitt sinne och tänkt på barnboken som jag tyckte så mycket om som barn) Tack för mycket intressant och spännande läsning.

MissHedgehog
2013-10-10 10:44
#25

@ Olaf Hedenhös? Tack, nu känner jag mig ung……… 😉😃

Cahira
2013-10-10 16:36
#26

*rys*

Men jag undrar om det inte är en flying fox dom sett? Kroppen ser ju humanoid ut då ljuset lyser igenom. http://www.australiangeographic.com.au/assets/images/article/journal/8413/sydney-flying-fox.jpg

http://270c81.medialib.glogster.com/media/98/98f34c2f80e28f5cf336c5afea55887b80c8acd5a40de46689fbb8e22dcdda2d/gray-head-flying-fox-jpg.jpg

Vissa av dom kan bli ruskigt stora. http://natureafield.com/wp-content/uploads/2012/04/pemba_flying_fox.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-wxgPNbDTfEI/UM9KUlwcz7I/AAAAAAAAONg/HZZ4HvTWp10/s1600/Malayan+Flying+Fox.jpg

http://cdn2.arkive.org/media/AA/AA52F602-656E-4FE4-9025-228BDB36888E/Presentation.Large/Male-large-flying-fox-with-wings-outstretched.jpg

Bara en tanke. 

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Pteropus

The large flying fox (P. vampyrus) is generally reported as the largest Pteropus,[1] but a few other species may match it, at least in some measurements. The large flying fox has a wingspan up to 1.5 m (4 ft 11 in) and five individuals weighed 0.65–1.1 kg (1.4–2.4 lb).[5][6] Even greater weights, up to 1.6 kg (3.5 lb) and 1.45 kg (3.2 lb), have been reported for the Indian flying fox (P. giganteus) and great flying fox (P. neohibernicus), respectively.[1][7] The black-bearded flying fox (P. melanopogon) is massive and may be heavier than all other megabats, but exact weight data are not available.[8] 

Eller: http://en.wikipedia.org/wiki/Megabat

The megabat, contrary to its name, is not always large: the smallest species is 6 cm (2.4 in) long and thus smaller than some microbats.[2] The largest attain a wingspan of 1.7 m (5.6 ft), weighing in at up to 1.6 kg (3.5 lb).[3]

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2013-10-10 16:38
#27

#26 jepp, flying fox ser det ju ut som. Jag tänkte på flygekorre först när jag läste detta, har aldrig sett flying fox, men de är väl större….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Magi-cat
2013-10-10 16:39
#28

…ännu mer efter att ha sett dina länkar, Cahira!

Har de röda ögon, månntro?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

fatcat
2013-10-10 16:43
#29

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Cahira
2013-10-10 16:45
#30

Jag la till lite text om hur stora dom är.

Jodå jag tror att deras ögon kan vara röda när de reflekterar ljus, lite som vissa hundbilder blir. De är ju nattvarelser så deras ögon är stora och reflekterar ljus väldigt väl, och människan behöver ljus för att se dom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2013-10-10 17:13
#31

fait accompli 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2013-10-10 17:40
#32

Mest troligen. ^^ Mörker brukar ju få hjärnan att spela spratt och ser man inte att varelsen har nos och ser armar, kropp, ben, vingar och röda ögon så är det nog rätt klart att man flippar lite. 

Jag tänkte kolla om denna visar hur stora dom är men min youtube låter mig inte titta på den, den bara laddar och laddar. Men hoppas den fungerar för er iallafall. :)

http://www.youtube.com/watch?v=5FK9tWT5pA4

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Magi-cat
2013-10-10 17:43
#33

själv skulle jag gladeligen flippa en aning om den kom emot mig i mörkret…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cahira
2013-10-10 18:32
#34

Jo jag med. Inte så lite heller. Är otroligt läckert att se de små flyga runt men då dom har upp till 2 meters vingbredd är det lite magstarkt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
fatcat
2013-10-10 18:42
#35

Tänk om de visar sig vara en liten kattunge då? 😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Cahira
2013-10-11 04:25
#36

Kattunge hurdå? Tappade tråden där känner jag. 🤪

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Olaf]
2013-10-11 08:19
#37

Flygande rävar. Det kan säker vara dessa i vissa fall. Men skulle flygande rävar enligt utsagon vara de som visade sig innan olyckor? Nej det är i såna fall något mer paranormalt än så. Är inte beredd att vilja ha en naturlig förklaring än.

Magi-cat
2013-10-11 08:21
#38

Olaf, det är nog flera sorter som det talas om i tråden. Vissa kan vara flying foxes, som Cahiras bilder visar, andra något annat.

De flygande rockorna går t.ex. inte in under rävkategorin…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Olaf]
2013-10-11 08:24
#39

Vad skönt!

Magi-cat
2013-10-11 08:31
#40

🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Olaf]
2013-10-11 08:57
#41

Kolla in den här videon. Här kan man se en flygande " rocka" filmad från ett flygfönster. Även lite andra bilderpå slutet. Några som kommenterar hävdar att de sett sånt själva. Det är nåt slags UFO men mer som rocka än skepp.

Annons:
Lilla Stjärna
2013-10-11 09:28
#42

Ja ni, det där med dessa "flygfän" det är ett riktigt mysterium, må jag säja 🤔!

När jag tittade på denna tråd som du öppnade  Ghosthunter, så hade jag inte alls min "rocka" i tankarna (kanske omedvetet?) och jag kan inte läsa om allt här på långa vägar! Tyckte det lät intressant helt enkelt. Det var ju som först när jag tittade in på MissHedgehogs blogg som jag studsade rejält så blodet isade sig! Det är alltså fler som har sett dessa genomskinliga!!!Jag kom snarare att tänka på att jag har sett ett avsnitt av Paranormal State som handlade om Mothman, när jag kollade # 0:s länk.

Jag glömde att berätta att jag såg inget huvud, ingen kropp eller några röda ögon på den. Formen på vingarna var nästan som rockavingar fast mera utdragna åt sidorna, som spetsar längst ut. Vingarna och hur den långsamt rörde dem på rockors vis, var det som fångade min uppmärksamhet, plus att den var nästan helt genomskinlig.

Jag har sett många -minst sagt spektakulära, UFO:s och någon gång har jag rapporterat till UFO Sverige och blivit uppringd därefter. Jag vill ju absolut medverka till att vi alla får reda på vad i hela världen det är som kränker vårt luftrum! I det här fallet med "rockan" så känner jag mig tveksam till att rapportera, jag är väl lite rädd att det ska stå: "Avslutat, inre upplevelse." sen. Efter min tidigare rapportering så avslutades fallet eftersom det inte gick att konstatera vad det var. Men jag hoppas verkligen att militären, försvaret får veta också!

MissHedgehog
2013-10-11 10:42
#43

Lilla stjärna, jag känner mig lite skyldig till att ha skrämt upp dig…Skäms
Jag tror inte att den "rocka" du såg har något med mothman att göra. Snarare faller den nog in i kategorin UFO eller möjligen atmosfäriska "monster".
Jag tror inte du ska vara orolig för att försvaret inte vet om sånt här. De vet nog mer än de flesta av oss.
Gud, har de verkligen skrivit "inre upplevelse" på någon rapport? Så fruktansvärt arrogant! Jag trodde de var lite mer öppna än så.
Clas Svahn brukar ju "debunka" en del naturfenomen och har skrivit om bl.a. gröna blixten och brockenspöken och annat, och till en stor del håller jag med honom, men det finns åtminstone en sak som jag inte riktigt köper. Kanske ska göra en post om det… Funderar
Dock hade jag trott att han och hans Medarbetare var lite mer öppna.

fatcat
2013-10-11 10:48
#44

Vad försöker du säga Misshedgehog? Att det finns monster i luften som försvaret har kännedom om? 😮

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

MissHedgehog
2013-10-11 11:09
#45

Tja, om det är just monster vet jag inte, det är bara vad saker brukar kallas innan vetenskapen har bevisat dem och gett dem ett vettigt namn. Jag menar bara att det som rör sig i luften och folk rapporterar om får nog försvaret reda på, även om resten av allmänheten inte får det.
Termen "monster" behöver ju inte betyda faktiska monster. Sjö "odjur" behöver ju inte vara odjur utan kan vara vanliga djur som p.g.a. gynnsamma omständigheter växt sig osedvanligt stora. Men en stor mal är också en mal. 😉

Lilla Stjärna
2013-10-11 11:59
#46

# 43 nej, du har inte skrämt upp mej på något vis, tro inte det bara!!!

"Jag tror inte att den "rocka" du såg har något med mothman att göra. Snarare faller den nog in i kategorin UFO eller möjligen atmosfäriska "monster"."

 Instämmer helt där och om det finns atmosfäriska varelser har ju inte jag en aning om. Det enda man kan kalla det är ju ett UFO, eftersom ingen har kunnat identifiera det!

"Gud, har de verkligen skrivit "inre upplevelse" på någon rapport? Så fruktansvärt arrogant! Jag trodde de var lite mer öppna än så."

Ja, jag har sett det någon gång när jag har bläddrat i rapporterna. Tycker också det är arrogant att skriva så öppet på nätet, även om jag ibland har fått oerhört starka känslor av att det är en mytoman som har skrivit det. Känner till ett helt gäng mytomaner, några sedan de var nyfödda, och vet hur de brukar dra sina otroliga historier. Hur som helst ska man inte hänga ut nån sådär, tycker ja, och det kan faktiskt vara sant. Tror inte att utredarna på UFO S. är professorer inom psykologi!

Jag har med tiden blivit en djupdykande debunker och de underliga rymdfarkost-liknande UFO:s som jag sett hittills i mitt liv har jag avslöjat, för egen del 🙂! Ska ta upp det här bara jag kommer till skott nån gång 😐 🚬 !

MissHedgehog
2013-10-11 12:14
#47

Gör det lilla stjärna! Oooooooh, så spännande! Nu blev jag nyfiken!!!

[Olaf]
2013-10-11 12:15
#48

#46 Nej inte vänta! Säg nu;) Ge åtminstone en hint vad du menar. Är det interdimensionella varelser tror du?

Annons:
Lilla Stjärna
2013-10-11 13:54
#49

# 47 & 48! 😂Ni är då för roliga!!!
Ledtråd: Att se / inte se.

 " Är det interdimensionella varelser tror du?"

Vet ej riktigt vad jag ska svara där…men visst rör det sig om varelser!

Kommer under Experiment, egna!

[Olaf]
2013-10-11 16:56
#50

Haha tack en ledtråd iallafall. Såg att jag skrev samtidigt med Misshedgehog. Det var lite kul också!

MissHedgehog
2013-10-11 17:48
#51

Great minds think alike Olaf 😉

Magi-cat
2013-10-12 21:35
#52

Minsann: En tidigare okänd jätteflygekorre har upphittats!
Det finns mycket att upptäcka i världen….

http://www.sci-news.com/biology/science-biswamoyopterus-laoensis-new-species-flying-squirrel-laos-01361.html


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lilla Stjärna
2013-10-12 22:55
#53

#52 👍🌺✨

fatcat
2013-10-13 01:40
#54

Jätteekorre? Låter inte som något man vill ha i närheten av en lekpark. Hoppas dessa djur lever lång bort från oss människor så ingen blir skadad.😎

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Magi-cat
2013-10-13 07:45
#55

Jag tycker de är jättesöta!😍
De är inte ens upptäckta förrän nu, så risken att de ska vara ute för att göra någon illa är nog rätt liten…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
2013-10-13 07:54
#56

Undrar om det finns jättekottar till jätteflygkorrarna?😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2013-10-13 07:56
#57

#56 Så klart! De måste ju ha mat! 😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lilla Stjärna
2013-10-13 17:53
#58

Nu är jag så arg och ledsen, jag satt nyss och skrev en massa text om mitt egna experiment …..äntligen. När jag tryckte på knappen "publicera" försvann hela inlägget 😭😡….inte första gången det händer när jag berättar om sånt här och det är även telesamtal som har blivit kapade när jag har pratat med nån om sånt här!

Nu ska vi se om detta kommer in då!

Lilla Stjärna
2013-10-13 17:55
#59

Jaha ja, precis som vanligt -nu skrev jag inget obekvämt avslöjande!!!

Magi-cat
2013-11-07 21:02
#60

Litet kort klipp med ett winged creature!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2013-11-07 21:21
#61

Hmm….ja, vad ska man tro?😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2013-11-07 21:59
#62

Jag tycker den liknar Tingeling.😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
2013-11-09 08:58
#63

Hahaha…katten…det har du rätt i😂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Olaf]
2013-11-09 10:52
#64

Vilket klipp- Ser ut som Ikaros är ute å flyger!😃

(eller tingeling…fast jag tycker det mer ser ut som en stor människa)

motherangel
2014-01-13 19:55
#65

#4 Utanför göteborg?? 😮

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Ghosthunter
2014-01-13 20:32
#66

Japp, en ö i Delsjön🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

motherangel
2014-01-14 09:10
#67

hmm.. läskigt :/

alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Lilla Stjärna
2014-01-14 21:27
#68

#60! Filmen ser väldigt regisserad och datorgjord, tycker jag, men den kan ju vara äkta.

De fallna änglarna har en väldig förkärlek till att visa sig för oss med fågelvingar (!) för att lura oss att tro att de är goda.

När den där filmen var slut fick jag se en annan, som fick mej nästan att ramla av stolen, kan jag lova! Så här har jag sett dem väldigt ofta på senare år -som stora, gnistrande klot. Imiterar "UFO:s"!!!

 http://www.youtube.com/watch?v=oo57xVtPTBk

[Ladymoon]
2014-01-15 23:05
#69

# 68 - Det finns mycket att förtälja om "Fallen Angels", men detta som visas i filmen (om den nu är äkta) så handlar detta inte om de fallna utan tvärtom.

Jag ska försöka få ihop en tråd om begreppet Fallen Angels/Nephilim.

Annons:
Lilla Stjärna
2014-01-16 22:06
#70

#69, Jag vet inte varför jag skrev "fallna änglar", för jag menade inte dem egentligen. Kanske för att rubriken på filmerna innehöll de begreppen……och jag ville ha till ett lite mildare uttryck för de som jag menar.

Jag bryr mig inte om varken Nephilims eller You tube-filmer -nu mera, blev bara nyfiken på Magi-cats film med ett "flygfä" i!

Lilla Stjärna
2014-01-17 15:36
#71

#62 & 64, ha ha, ja, det påminner om Tingeling (som var min idol när jag var liten, intresserade mig för flygfän redan då) eller Ikaros som prövar nya vingar! Kanske därför som han håller till med flygövningarna så där lågt, precis över molnen -och inte för nära Solen denna gång!?

[Ladymoon]
2014-01-22 21:45
#72

# 70 - Jag hade inte tänkt lägga in någon you-tube film, utan en text som skildrar begreppet Nephilim/Fallen Angels. Men är du inte intresserad så drar jag mig tillbaka och ber om ursäkt för att jag "trampade" in här.

Magi-cat
2014-01-23 12:04
#73

#72 Ladymoon, jag tror det blev en missuppfattning.

LillaStjärna säger bara att hon för egen del inte är intresserad av nephilims och YT.
Men om du är det kan du väl skriva om det ändå? :-) Alla behöver inte vara intresserade av samma sak.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2014-01-24 06:14
#74

Oj vilken intressant tråd! Måste läsa igenom hela. På tal om rockor…detta är från Göteborg 2011…Denne Loke har många intressanta klipp. Här är ett av dom.

http://www.youtube.com/watch?v=z7ckLM5oEqY&list=PL0g04ogSUDihVpTc2Sp81wXBe8qoAvmhN

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Lilla Stjärna
2014-02-06 16:32
#75

#72  Ladymoon! Precis som Magi-cat skrev så blev det en rejäl missuppfattning! Jag beklagar verkligen detta! Pratade jag i nattmössan med mig själv, tro?

Jag håller också med om att du ska skriva, sånt passar väl utmärkt här inne!

[Ladymoon]
2014-02-19 18:05
#76

Jag förstod nästan att det var ett missförstånd från min sida. Det blir så ibland, tyvärr.

Jag ska ha lite material om Fallna Änglar/Nephilim, ska leta reda på det och skicka in i en tråd ;-)

Annons:
Huygens
2014-05-24 14:30
#77

Svävande människor, dokumentären "Flying Humanoids".

En utmärkt dokumentär om svävande varelser. Är det människor, ballonger, en säck med stenar som dras i en linbana eller fusk? Det börjar intressant med en mexikansk polis som blir påhoppad av en flygande dam.

Tydligen finns det rapporter om flygande människor (?) överallt i Amerika.

Påståendet senare i dokumentären, att den lilla varelsen inte har DNA (?) och inte består av något känt biologiskt material låter underligt. Enligt annan källa är varelsen en liten förtorkad silkesapa av släktet callithrix aurita.

Kortvarianten om den lilla intorkade varelsen från Metepec, Mexiko kan ses här.

Magi-cat
2014-05-24 18:55
#78

Squirrel monkey och hoax säger en av kommentarerna. (om den lilla stackars torrisen)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: