Annons:
Etiketterfilmfoto
Läst 7233 ggr
Magi-cat
2013-06-11 12:55

De 10 mest mysko bilder som någonsin tagits.....

Eller?

Här finns det mesta med, Hessdalen, UFO:s, havsmonster….och nutidsfoton som den ensamme mannen mot kinesiska tanks, gripande, men inte oförklarat kanske…………men titta ända till slutet….är det ett riktigt spökfoto det näst sista? Och vad är det man "mörkar" på det allra sista?😎

Ca 7 min video, riktigt kul!

http://myscienceacademy.org/2013/06/03/worlds-10-most-mysterious-pictures-ever-taken-2/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Astell
2013-06-11 19:00
#1

Alltid kul att titta på 🙂

Tarotstollan
2013-06-11 20:57
#2

Mycket intressant!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

saur
2013-06-12 12:22
#3

Spännande! 

Den där gubben bakom den lilla tjejen var ju riktigt skum! Ser ut som han har en skyddsdräkt på sig..

Fast bilden tagen på chaplins premiär på en tjej som "pratar i telefon" känns mindre skum. Det finns ju jättemånga möjligheter till varför hon har sin hand på örat och skrattar.. Att hon pratar i en mobil är inte direkt första slutsatsen jag drar av den!

JonasDuregard
2013-06-12 14:38
#4

#0 Ingen av bilderna är oförklarliga om du frågar mig. Att man inte kan se vad det är på en bild gör den inte oförklarlig - i så fall kan man göra vilken bild som helst oförklarlig genom att göra den suddig.

De använder hela tiden formuleringar som "forskare vet inte vad det är på bilden", som att det vore ett argument för att det skulle vara något ovanligt på den.

Den med "mobiltelefonen" tycker jag var den sämsta. En bild på en kvinna som kliar sig bakom örat räcker tydligen för att övertyga en del om att man kan resa i tiden. Roligt att de samtidigt har så begränsad fantasi att de tänker att framtidens människor kommer bära runt på mobiltelefoner (eller hon kanske stannade till i början på 2000 talet och plockade upp en, dålig täckning i så fall skulle jag tro 😃).

Magi-cat
2013-06-12 14:51
#5

#4 Ska man nu vara noga så har ingen här sagt oförklarlig.

Förresten: om man kan resa i tiden kan man säkert fixa mobil med täckning också.😛

Fantisera gärna själv lite. Eller föreslå en bättre bild. Eller roligare. Eller suddigare. Eller mindre förklarad.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2013-06-12 15:11
#6

#5 "Ska man nu vara noga så har ingen här sagt oförklarlig."

Det är kanske en grad av noggrannhet som är opåkallat hög 🙂.

Jag syftade på att du skrev "den ensamme mannen mot kinesiska tanks […] inte oförklarat kanske".

"Förresten: om man kan resa i tiden kan man säkert fixa mobil med täckning också."

Min poäng var ett steg längre i samma riktning: Om man kan resa i tiden behöver man inte bära runt på en klumpig "tegelsten" för att kommunicera.

Men hela resonemanget om den tidsresande damen är så klart löjligt av enklare anledningar än så.

Vad tycker du, är det en rimlig slutsats att damen på fotot är en tidsresenär? Är det en intressant hypotes tycker du?

"Fantisera gärna själv lite."

Tack för din inbjudan, och för dina ständigt återkommande inbjudningar i samma anda. Jag är nu väl medveten om att jag är välkommen att spekulera fritt och kommer göra det närhelst andan faller på.

Annons:
Magi-cat
2013-06-12 15:28
#7

#6 Seså….peace!

Om det är av intresse att veta så tror jag inte att det är en tidsresenär, speciellt inte av den anledningen. Eller ens en intressant hypotes.
Eller något som jag ägnar tankemöda åt.

Jag ser denna typ av bilder som underhållning, vilket är roligt det också, men inte som hypoteser. Den som vill får inspireras och forska mer.

Jo, Hessdalen tycker jag är intressant, det har vi haft en tråd om, men jag vet inte mer än så. Och oförklarade djur. Tror jag det finns.

F.ö. är det skillnad för mig om man säger oförklarat eller oförklarligt. Sorry om det låter petigt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2013-06-12 15:31
#8

#7 "F.ö. är det skillnad för mig om man säger oförklarat eller oförklarligt. Sorry om det låter petigt."

Inte alls, det har du helt rätt i.

[GIKmio]
2013-06-18 22:55
#9

Intressant att klippet med Chaplinfilmen togs upp. Jag har själv inte hört talats om den tidigare. Däremot har jag sett klipp om så kallade Time Traveller på youtube. Det finns en del att välja på, bland annat såg jag ett klipp ur en amerikansk journalfilm från 1950 med några elever där en flicka håller i en mapp, eller en tunn väska eller som det står i klippet en laptop.

[Kattuggla]
2013-06-19 11:48
#10

Många intressanta bilder. Den näst sista bilden har jag sett förut på nätet som jag tycker är extra häftigt…

Magi-cat
2015-09-02 07:28
#11

Orkar inte titta på bilderna just nu, men det ska visst finnas med något om Hessdalen, så jag puttar upp tråden.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2015-09-02 08:14
#12

Jag håller med dig katten…..ingen har väl sagt nåt om oförklarligt, det är ju JD som som nämner det. Kvinnan som stryker omkring vid Kennedymordet verkar inblandad på någotvis…..

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JonasDuregard
2015-09-02 08:45
#13

#12 "Jag håller med dig katten…..ingen har väl sagt nåt om oförklarligt, det är ju JD som som nämner det."

Om du läst hela tråden så skulle du se att jag också håller med om det 🙂.

Byt det till 'oförklarat' om du vill, poängen kvarstår. 

"Kvinnan som stryker omkring vid Kennedymordet verkar inblandad på någotvis….."

Inblandad i mordet? På vilket vis då?

Annons:
Ghosthunter
2015-09-02 10:16
#14

Tja, inte vet jag….en rysk spion kanske?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

JonasDuregard
2015-09-02 10:30
#15

#14 Vad får dig att tro det? 

Är det för att hon har en huvudduk som avlägset påminner om  en sådan många ryska kvinnor bär? För om jag vore en rysk spion skulle jag nog inte klä ut mig till en rysk gumma när jag är på uppdrag…

Upp till toppen
Annons: