Annons:
Etiketthumor
Läst 2966 ggr
maribell
10/26/12, 9:30 PM

Skratt varning

Annons:
Magi-cat
10/26/12, 9:52 PM
#1

tack maribell Skrattande


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

maribell
4/15/13, 10:33 AM
#2

😃

[civicc76]
4/15/13, 1:42 PM
#3

Kul :)

[Olaf]
4/15/13, 6:31 PM
#4

Hahaha det där var kul!

Nwmo
4/15/13, 6:39 PM
#5

Haha :)

- Emil

JonasDuregard
4/18/13, 9:52 AM
#6

Inte så roligt för dem som blir lurade alltid 😐.

Annons:
[Olaf]
4/18/13, 10:49 AM
#7

#6 Det där kan diskuteras. Jag tyckte klippet var helkul. Just att få skratta så gott åt en bror som tydligen var helt humorbefriad i ett tidigare liv också.

Lägger in "gör det själv" regression från Youtube för den som vill forska vidare i saken på egen hand.

http://www.youtube.com/watch?v=z0QUg4NMpbM

Astell
4/18/13, 2:33 PM
#8

#6 Hur blev han lurad Jonas? F ö härligt klipp 😃

JonasDuregard
4/18/13, 2:40 PM
#9

#8 Han i videon är antagligen inte lurad, tvärt om skulle jag tro.

[Olaf]
4/18/13, 2:51 PM
#10

#9 Du menar att HAN lurar hypnos-tjejen? Stackarn. Säg bara inget till henne vi vill inte att hon ska bli ledsen!

Astell
4/18/13, 3:57 PM
#11

#9

Jaja där du lever i en värld allt och alla luras..suck!!

JonasDuregard
4/18/13, 10:41 PM
#12

#10 🙂

#11 Nej så är det inte alls. Bara för att jag säger att just det här är lurendrejeri så betyder det inte att jag lever i "en värld där alla luras".

Om vi pratar lurendrejeri på den här skalan skulle jag gissa att det är snarare en på tusen eller ännu färre 🙂. Min värld är alltså rätt så ärlig på det hela taget 😉.

Vilken värld lever du själv i?

[civicc76]
4/19/13, 12:01 PM
#13

Varför lägger du upp detta nui då?!

Annons:
JonasDuregard
4/19/13, 2:10 PM
#14

#13 Vem menar du med "du" och vad menar du med "detta"?

Om du menar mig och allt jag skrivit hittils så är svaret: när skulle jag annars lägga upp det? 🙂

Astell
4/20/13, 7:27 PM
#15

#12 Fattar bara inte att du kan få detta till lurendrejeri??

JonasDuregard
4/20/13, 7:51 PM
#16

#15 Du känner inte minsta lilla tvivel på att det är ett genuint minne från ett tidigare liv? 🤔 Och du kan inte heller förstå varför någon annan skulle hysa sådana tvivel?

Det är TV-underhållning blandat med starka inslag av kvacksalveri. Det är så klart tänkbart att det är en slags "shut eye" effekt men jag tvivlar på det.

Hon lurar psykiskt sjuka och på andra sätt sårbara människor att betala över tusen kronor timmen för att skypa med henne och få "terapi". Det tycker jag inte är någon "skrattvarning", det är lurendrejeri! 😕

[civicc76]
4/23/13, 9:13 AM
#17

Isf korresponderar tidigare liv med detta.
Trodde det var klart o tydligt att det var till

ts.

Astell
4/24/13, 7:51 AM
#18

# 16

Jag kan bara säga att han får kontakt med något utanför våra vanliga "ramar". Jag menade att han sitter inte och luras, han har varit med om "något"…

Det är väl återigen upp till var och en vad de vill ha för terapi…funkar inte den vanliga vården så brukar man ta annat till hjälp.. alltid lär man sig något på vägen och jag anser inte att vi är några offer men vi tror oss vara det…

[Olaf]
4/24/13, 8:00 AM
#19

#18 Ja man kan få massor av hjälp att få blickar in i sina tidigare inkarnationer. Precis som du säger man får perspektiv och ser sig allt mindre som ett offer för slumpartade händelser, det finns en historia och en högre visdom bakom så mycket som händer. Frågan är bara hörsam man är på att ta lärdom eller om man likt en åsna tenderar att göra om samma misstag om och om igen.;-)

[Olaf]
4/24/13, 8:05 AM
#20

Sen vill jag bara säga att även om JAG är hundra procent övertygad om  att vi inkarnerar så respekterar jag att andra inte delar min syn på saken.

Annons:
JonasDuregard
4/24/13, 8:05 AM
#21

#18 "Jag kan bara säga att han får kontakt med något utanför våra vanliga "ramar". Jag menade att han sitter inte och luras, han har varit med om "något"…"

Och jag kan bara säga raka motsatsen.

"Det är väl återigen upp till var och en vad de vill ha för terapi…funkar inte den vanliga vården så brukar man ta annat till hjälp.."

Du ser inte något som helst problem med att charlataner säljer påhittade terapier för tusentals kronor? Tycker du samma sak om att sälja odödlighetselexir eller magiska bönor eller vad som helst? "Alla får välja själv"? Otroligt cynisk inställning.

Ska företag få marknadsföra vad som helst precis som de vill? Totalt otyglad kapitalism där ansvaret ligger till 100% på konsumenten att själva se till att de inte blir lurade? Det tycker inte jag.

"alltid lär man sig något på vägen och jag anser inte att vi är några offer men vi tror oss vara det…"

Vet inte riktigt vad du syftar på här.

Astell
4/24/13, 1:03 PM
#22

#21

Jo men folk är medvetna om detta nu sedan många år tillbaka, det brukar stå i tidningarna när någon blivit lurad…detta ämne är uttjatat nu!!! 

Nej när man inte har samma verklighetssyn så är det svårt att förklara det här med att inte vara offer….

JonasDuregard
4/24/13, 7:29 PM
#23

#22 "Jo men folk är medvetna om detta nu sedan många år tillbaka, det brukar stå i tidningarna när någon blivit lurad…"

Tidningarna skulle vara tjocka som telefonkataloger om de skulle lista alla som blir lurade varje dag. Jag vet inte alls vad du menar faktiskt.

"detta ämne är uttjatat nu!!!"

Det hade varit bekvämt för bluffmakarna om det fungerade så, att man skriver om det en gång och sedan glömmer det. Men även om sanningen blir uttjatad så är den viktig 🙂

Astell
4/24/13, 8:57 PM
#24

#23 

Men hur vet du att folk blir lurade?

JonasDuregard
4/25/13, 12:39 AM
#25

#24 Vad är alternativet?

Betalar man tusentals kronor för en "terapi" som helt saknar bevis för effekt så har man blivit lurad, anser jag.

Men jag tvivlar på att jag kommer kunna övertyga dig om det, och kan tänka mig att det blir en evighetsdiskussion av det hela (finns säkert många trådar på samma tema redan). Så vi kanske kan vara överens om att vi inte är överens helt enkelt.

Astell
4/25/13, 7:40 AM
#26

# 25

Ja det kan vi! 🙂

[civicc76]
4/25/13, 4:47 PM
#27

#20 Men om du inkarnerar från en skadad kropp bör ju skadorna följa med.

Annons:
Upp till toppen
Annons: