Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 7565 ggr
Magi-cat
2012-04-25 08:51

Ljusfenomenen i Hessdalen, Norge

Vad händer egentligen i Hessdalen?

Sedan 1981 syns ljus av olika slag, vita och gula klot, ljus med form som av uppochnedvända granar m.m.

Under projekt Hessdalen  1983 övervakades området dag och natt i drygt en månad. Under den tiden lyckades man också ta foton på fenomenet.

Det verkade som om ljusen reagerade på själva undersökningen. 

källa: C. Eason: Moder Jords gömda krafter

Ja det finns mycket att säga om det här mycket intressanta fenomenet, många länkar att hämta…../edit M-c/

här är en som talar om UFO-portaler:

http://www.welcomethelight.com/2009/12/documentary-that-amazing-ufo-portal-over-hessdalen-norway/

Vd tror ni?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
2012-04-25 19:12
#1

Åh, i Hessdalen har det varit mycket fenomen sen långt tillbaka i tiden. Kan vara nån sorts port för skeppen som det talas omGlad Även i Värmland ska det väl finnas en liknande plats som Hessdalen, men jag minns inte vad den heter eller ligger?….men den är dock inte riktigt lika aktiv som i Norge.

…..Men säg vad som inte finns i Värmland när det gäller paranormala aktiviteter?Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2012-04-25 19:26
#2

#1 jaså. ett bra ställe m a o? SkrattandeFlört Det visste jag inte förut, har knappt varit i Värmland. Och inte alls i Norge….

Ja vad är det för fenomen? Själv är jag rätt frågande, vet för lite om det..


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2012-05-19 09:08
#3

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

olaka
2012-09-25 22:48
#4

skeptoid har tagit upp Hessdalen, här kan man lyssna och läsa om det: http://skeptoid.com/episode.php?id=4270

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Magi-cat
2016-04-28 08:13
#5

Spännande om Hessdalen i Illustrerad Vetenskap!  (2016:07)

Nu ska ett forskningsprojekt lösa mysteriet en gång för alla! (Det var väl på tiden? 🙂)

Inga teorier om flygplan, meteoriter eller optiska reflektioner har räckt till och nu arbetar man med idén att att Hessdalen är som ett stort batteri som producerar elektrisk ström! ☝️

"Dalen innehåller både svavelsyra, järn, zink och koppar och tanker är att älven som flyter förbi, Hesja, blandar ihop allt och lyckas skapa tillräckligt med ström för att fungera som ett kraftcentrum för de mystiska ljuskloten."

Dessutom renar ljuskloten de ställen de landar på från bakterier!

http://illvet.se/fysik/mystiska-ljusklot-hemsoker-norge?utm_source=nb&utm_medium=email&utm_campaign=ill_se_2016_4_28_women_nonabo&utm_content=artikel


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2016-04-29 08:26
#6

🎈

Har ni några bra förslag till lösning? 🙂

Vad tror ni om "batteriet"?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: