Annons:
Etikettspökhistorier
Läst 7510 ggr
Raspberrys
3/9/12, 9:32 PM

Spökhistorier/Upplevelser

Hej!

Är det någon här som kan berätta några spökhistorier eller upplevelser?

VÄLDIGT tacksam för svar! :D

Kramar

Linda & Djuren

Annons:
JohannaEkroth
3/9/12, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har en ängel vid min sida som kom till mig i kattform och levde vid min sida i 5 år innan hon var tvungen att återvända och fortsätta stödja mig från övre världen.

Varför hon kom till mig i fysisk form var för att hon kunde inte nå mig, jag lyssnade inte till hennes hjälp. Jag var för ledsen och deppig. Så hon var tvungen att inta fysisk form för att kunna hjälpa mig. Sedan när jag mådde bra igen och mitt liv hade ordant sig så blev hon svårt sjuk i samma veva.

Varför hon valde kattform och just Norsk Skogkatt var för att jag sökte efter Norsk Skogkatt just då, fast jag förstod att jag aldrig skulle kunna ha råd med 5000-6000:-. Så kommer jag till Juvelens hemsida och stöter på Blossas foto och bara smälter och dör av kärlek och lycka och så står det under: Blossa är lite speciell! Kontakta oss!

Juvelens Blossa fick kattsnuva när hon var 5 dagar gammal och veterinären förstod inte på några villkor varför bara hon av de 5 kattungarna fick det. Hon blev handmatad. Helt uppfödd för hand med ersättning i spruta. Och Jevelens ville fodervärdsplacera henne gratis och stå för all veterinärkostnad som det innebar för Blossa. Så Blossa var gratis för mig i inköpskostnad.

Numera känner jag hennes tankar och närvaro hela tiden. Jag vet exakt hur Blossa, hm, förlåt, Lucy (hennes riktiga namn) känns i min närvaro.

Bilfogar bild på Blossa, som hon hette undertiden hon levde i kattkropp på jorden. Men helatiden gav hon mig namnet Lucy. Och jag fattade inte att det var hennes riktiga namn.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
3/9/12, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en bild på ängeln Blossa i andeform.

Jag låg i min säng och lekte med mobilkameran och pratade med Blossa och jag bad henne att visa sig för mig.

Då kommer denna vita Orb och dansar ner i vänstra hörnet på mobilkameran  och jag blir så paff så jag inte kan trycka av. Säkert 5 sekunder dansar hon där, och så är hon borta.

Och jag hann inte trycka av.

-Kan du göra så igen? frågar jag högt och tydligt.

Vips kommer orben tillbaka och jag är beredd att trycka av, och här är hon, min ängel Blossa/Lucy i andeform. Foten i munnenKyss

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Morris.
3/10/12, 9:30 AM
#3

BusHanna. Men då finns änglar alltså?? ^^

Vilken söt katt! Henne kan man inte undgå att tycka om. Vilken dragningskraft hon har. Fin hon är i ande-form. Jag känner ljus och kärlekskänslor inom mig när jag ser bilderna.

Du pratar om ett foto av Blossa som du såg på Juvelens hemsida. Har du kvar det? Jag skulle vilja se och känna av det ^^

81an
3/10/12, 6:21 PM
#4

åh  jag blir rörd, ren kärlek  känner jag både av din berättelse om blossa o hennes bild o hennes ängel-bild, ren kärlek <3

<3 kärlek <3

EeWeeM
3/10/12, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag kan berätta något lite smått roande som är knutet till den gamla tavlan jag håller på renoverar och restaurerar.

För två år sedan när jag flyttade in i mitt nya hus så höll jag på bära ner saker till källaren och mötte en jättetrevlig äldre man som frågade om jag var den nya hyresgästen.

Vi pratade lite allmänt en stund om ditt och datt då han frågade mig om det stämmde att jag målade tavlor och sedan frågade han mig om jag kunde tänka mig att hjälpa honom att renovera en tavla han hade som låg i källaren.

Han visade mig sitt förråd och jag minns att jag reagerade över att det stod öppet utan lås och jag frågade honom varför han inte hade lås på sitt förråd men fick inget svar på det.Sedan pekade han på en tavla som låg där på en gamal skänkbänk och det var en ganska stor gammal gammal tavla med ett mytologiskt och vackert motiv av en havsnymf.

Ramen var alldeles sliten,sprucken och den var täckt av gammal kåda,mögel och smuts,för att inte tala om tavlans duk som var helt möglig och smutsig.Jag minns att jag talade om för den äldre mannen att han borde lämna den till en sk konservator då jag kände att det vore rena vansinnet att jag skulle ge mig på en sån gamal fin tavla med rädsla att förstöra den.

Men den äldre mannen stod på sig och klappade om mig och sa att han litade på mig och att om jag gjorde den i ordning så skulle jag få den av honom ja…om jag nu verkligen tyckte om tavlan.Jag blev helt paff för jag älskade tavlan!

Och så blev det att jag lovade honom att göra mitt bästa och ta hand om den väl.Jag tog upp tavlan men…ganska snabbt upptäckte vi i familjen inkl djuren att det blev konstigt hemma när tavlan kom in.Skuggor vandrade ut från tavlan och fortsatte gå efter väggarna.Ljud,röster och annat konstigt kom från tavlan och mina barn ville jag skulle bära ner tavlan till källaren igen.

Jag försökte få tag i mannen som gett mig tavlan och sökte efter honom i våra trappuppgångar men icke så tillslut frågade jag en granne var han bodde men ingen av mina grannar förstod vem jag menade och när jag förklarade om tavlan jag lovat renovera så skakade de bara på huvudet då det tydligen var så att några andra genom åren försökt ta med sig tavlan men det slutade alltid med att de lade tillbaka den.

Tillslut fick jag veta av en värd att den mannen som ägt tavlan dött för många många år sedan och lämnat kvar en del saker i källaren och på den beskrivning jag gav av den jättetrevliga äldre mannen som gett mig tavlan att renovera så verkade det vara samma man…Jaha tänkte jag vad gör jag nu?

Jag lät tavlan ligga i förrådet i över ett år innan jag bara för någon vecka sedan stötte på samma äldre man som dök upp när jag stod i källaren och hängde tvätt.

Men denna gång förklarade jag för honom att även om han såg så verklig ut så hade jag fått veta att han faktiskt inte levde.Den äldre mannen bara skrockade och svarade inte på det alls utan sa bara att om jag tog tavlan och lovade honom att renovera den med kärlek så skulle jag få behålla den och han lovade mig att det inte skulle spöka pga tavlan.

Hela siutationen var så bisarr och det fanns en hel del jag ville fråga honom men när jag hade vänt mig om för att fylla på tvätt i maskinen och vände mig tillbaka så var han puts väck,däremot låg tavlan utanför tvättstugedörren.

Så jag tog med den upp och började renovera den och nu hänger den på väggen .

Hemsökt eller inte…

Nu får den hänga kvar uppe på väggen !Ooch visst är den vacker!Flört

JohannaEkroth
3/10/12, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 Jo hon är ett under!

#3 Här är bilden:

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Annons:
81an
3/10/12, 10:19 PM
#7

åh vacker katt, har sj 2 katter älskar dom som dom vore mina 2 barn vilket dom oxå är hehe ;) <3

<3 kärlek <3

Luisa
3/22/12, 9:20 PM
#8

Hej!

Jag kan berätta om några upplevelser jag och min familj vart med om…

Händelse 1

Jag har i många år nu gått runt med ett minne av då min mamma stod och pratade i telefonen i hallen i vår förr förra lägenhet (innan vi flyttade hit), såg jag ett clown ansikte i taket så jag bad mamma att lyfta upp mig. Jag pekade mot honom, kollade ner och sa mamma titta en clown och när jag kollade igen var han borta. (jag fick för någon månad sedan bekräftan på att att det inte bara var en dröm av mamma som kommer ihåg händelsen)

Händelse 2

Detta hände i vår förra lägenhet. Mamma låg och vilade (hon var gravid eller så hade hon just fött) Men iaf, så plötsligt dyker det upp en äldre kvinna och en liten pojke i rummet. Pojken cycklade runt och förde oväsen. Sedan sa kvinnan åt honom att sluta då min mamma måste få vila.

Händelse 3

Förut var det så att varje gång jag passerade mammas och pappas rum fick jag negativa känslor som gjorde att jag nästan måste springa förbi för att jag kände panik av någon konstig anledning.

Händelse 4

En helt vanlig dag var jag påväg till skolan. För att gå en snabbare väg går man igenom ett fotbollsplan. Den dagen var det rätt öde men eftersom det var ljust kände jag att det inte var någon fara då man syns rätt bra om man går den vägen. Brevid ingången fanns en hög björk med kvistarna minst 1 meter ovanför mitt huvud. (jag var rätt kort då) När jag skulle passera ingången kännde jag plötsligt hur någon knackade på min axel. Jag fick en jätte obehaglig känsla och snodde runt men ingen var inom synhåll.

Händelse 5

Ett tag fick jag extremt mkt uppmärksamhet av bla fulla människor och luffare osv. Dessutom kunde folk plötsligt stanna och se helt tomma ut i blicken och stirra på mig. Detta märkte också min kompis och under denna period blev jag jagad av 2 antingen uteliggare eller alcoholister (stavning) Och nej jag hade inte på mig några kläder som verkligen stod ut på något sett och inte heller såg jag annorlunde ut på något sett. Dessutom var jag typ 12.

Händelse 6

Eftersom jag är ortodox har man jul den 6 januari. Jag sov över hos mina kompisar just då och de berättade en kul grej man kunde göra. Innan kl 00:00 ska man skriva på 12 önskningar på ett papper och riva ut var och en. Tända ett ljus i fönstret och lägga önskningarna under en kudde och sedan lägga sig. Hon berättade att allt hon önskade sig för några år sedan gått i uppfyllelse så vi tänkte ok vi testar… Hon berättade också att för henne la sig 3 önskningar i en hög och resten i en annan hög. Jag trodde inte direk på henne men vi gjorde detta ändå. När jag vaknade kollade jag under min kudde och såg att det hände precis samma sak på mig. 3 st låg försig och resten i en hög. Jag väkte båda mina kompisar och samma sak hos dem. Kan också säga att hitils har 2/3 av de önskningarna gått i uppfyllelse :D

Händelse 7

Jag och min kompis är hemma hos mig och plötsligt började vi snacka om spöken och andar. Vi blir hungriga så vi stänger av tv:n och går och sätter oss i köket och äter. Efter typ 10 min hörde jag röster, det lät som tv:n men efter som vi var säkra på att vi stängt av den trodde vi att det var min granne som hade sitt bröllop som lät. När vi kommer in i vardagsrummet ser vi att tv:n är på.

Händelse 8

Jag och min syster och hennes kompis satt och spelade ett spel. Eftersom min syster inte kan spela när tv:n är på satte jag på en kanal som skulle vart avstängd. Plötsligt kommer det upp text ruta som om någon satt och berättade något. Även om det var på svenska fattade jag inte vad det stod så vi började larva runt och så sa jag typ: vem bryr sig, så intressant att veta. Och plötsligt stod det något som ja det är det, och så fortsatte den pladdra på om vad det nu handlade om. Alla vi tre blev chockade och bytte kanal. Ibland blir det så men när jag byter kanal och byter tillbaka står det kanalinfo saknas. Som om texten inte borde vara där igentligen. :O

Jag vet att texten blev lång, hoppas att vi orkar läsa den :)

Solum_Luna
7/4/12, 3:42 PM
#9

Ser att det inte varit så mycket aktivitet i den här tråden på ett tag, men som ny medlem så skriver jag ändå. :)

För snart 17 år sedan dog min lillebrors pappa. Jag var då 10 år och min bror 1½ år. Efter några år träffade min mamma en ny man, och han byggde en stuga till mig utanför huset att ha mitt rum i då min bror och min syster fick dela rum. I samma veva byggde han även ett fotbollsmål till min lillebror, strax nedanför stugan jag sov i.

Sommaren innan jag skulle fylla 16 drömde jag en natt att jag vaknade av ljud utanför stugan. Drömmen var väldigt verklig, och jag kände fukten i gräset och kyliga vindar när jag gick ut för att titta vad det var. Vid fotbollsmålet stod min lillebrors döda pappa och gjorde allt för att försöka riva det. Han fick syn på mig och skrek väldigt argt: "Han ska spela hockey, inte fotboll!" Efter det rev han det, och jag vaknade.

När jag vaknade på morgonen igen och gick ut så var fotbollsmålet nerrivet. Vi har inte kunnat förklara hur det gick till. Mammas nya man byggde upp det igen, och det har stått där i alla väder sedan dess. T.o.m under stormarna som varit.

Min lillebror började även att utveckla ett stort intresse för hockey i samma veva.

Upp till toppen
Annons: