Annons:
Etikettsymboler
Läst 4455 ggr
walkinbeauti
2012-03-08 15:48

Fullmåne

I dag den 8 Mars är det fullmåne och många av oss känner av den väldigt starkt.Jag har så långt jag kan minnas känt av fullmåne men som barn förstår man inte hur påverkad man kan bli av månens energier.

Jag känner alltid av mina hörntänder,det liksom ömmar och vibrerar i dom just när det är fullmåne aldrig annars.Det bor en liten vampyr i mig och så har jag alltid kännt.

Sen blir det svårt att sova fullmåne nätter,jag blir laddad av energin och mår enormt kraftfulllt och bra.

Varje fullmåne har vi en Shamansk ceremoni med trumma dans och sång,helst utomhus även vintertid.Brukar göra utesittningar hela natten och kommunicera med olika andeväsen.

Tradition varje fullmåne är att göra kristallvatten som får stå och kraftladda i månens sken och det spelar ingen roll om det är mulet vattnet laddas ändå.Det fungerar även om det inte är fullmåne men blir betydligt kraftfullare den tiden.

Påverkas ni av fullmånen och gör ni något särkilt som ritualer eller ceremonier i fullmånens sken ?

Annons:
christel70
2012-03-08 15:55
#1

Fullmånens kraft har alltid fascinerat mig och jag brukar ha svårt att sova men några specilella ritualer eller ceremonier brukar jag inte utföra.

Jag har läst mycket om månens dragningskraft och att den påverkar ebb och flod vet väl de flesta men visste ni att currylinjerna påverkas vid just fullmåne?

Trillade över denna sidan häromdagen och tyckte det var väldigt intressant:

http://www.bostream.nu/currylinjer/moon.htm

Medarbetare på Tarot

walkinbeauti
2012-03-08 16:18
#2

Blir inte alls förvånad om dessa linjer påverkas,ska prova dessa övningar själv vid tillfälle.Intressant länk Cool

Magi-cat
2012-03-08 17:51
#3

Härligt med fullmåne! Den har varit kolossalt vacker och stark de senaste kvällarna! Just nu är det mulet, så det kanske inte går att se den ikväll…

/edit/20200308/M-c/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Woozy]
2012-03-08 19:57
#4

Så himla synd att det är molnigt här, för jag gillar av nån anledning att titta på fullmånen. Den ger ett sånt ro i kroppen.

Upp till toppen
Annons: