Annons:
Etikettspökhistorier
Läst 13014 ggr
LitenPyssling
2011-04-07 12:35

Vad är det värsta som hänt?

Jag har sett en del anden i glaset inlägg här och nu blev jag nyfiken, vad är det värsta om hänt er när ni "spelat" detta?

Jag själv har aldrig spelat det men min pojkvän berättade att hans pappa hade spelat och frågat var Djävulen fanns, han fick svaret: Förrådet.
Så han gick dit och kollade och blev "knuffad" av något så han var tvungen att backa ett steg och sen svimmade han.
När han vaknade och hade sina vänner runt omkring sig så berättade han att han hade sett ett ansikte i förrådet och sen blev allt svart.

Jag vet inte om detta är sant då hans pappa är väldigt duktig på att överdriva saker starkt!

Min pojkvän och hans vänner har spelat en gång i ett nerlagt ålderdomshem där allt är kvar och gamlingar dött.
De har aldrig gillat stället och jag fäljde en gång (dock inte då de spelade) och jag kände att det var fruktansvärt att vara där.
Jag kände sorgen, ilskan och allt vad det heter som gömde sig där och fick även se en gammal dam som tittade ledsamt på oss. Dock märkte inte de andra det me rän känslorna.
De spelade där inne i den delen där jag kände som mest "hat" och där det även är en massa gamla sjukhus sängar kvar och så. Det hände dock inget me rän att pojkvännen höll på att svimma av allt tryck och av rädsla.

Så vad är det värsta ni varit med om?
Eller vad är det värsta ni hört om?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Annons:
[nono39]
2011-04-08 19:09
#1

Det värsta var när jag upptäckte att anden inte fanns! :\

Ghosthunter
2011-04-08 20:44
#2

Det är över 20 år sedan vi höll på med anden i glaset. Det funkade hur bra som helst. Men jag kan inte minnas var som var värst…..kanske det var när glaset for iväg som en projektil rakt in i väggen….detta hände ett par gånger. Men jag kan inte minnas nåt speciellt svar..Cool

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[nono39]
2011-04-09 10:12
#3

Jag vill säga alla svar du får av anden är för att du tänker på det svaret. jag frågade anden finns du? den ba nej jag tänkte på nej.jag ba anden kommer jag dö? den ba nej jag ville inte dö!

Ghosthunter
2011-04-09 11:25
#4

nono39 - mitt svar är nej. Vi brukade viska in frågan i glaset så ingen annan hörde och vi ställde många frågor om de andra deltagarna utan att veta svaret…så det var inget svar som jag eller nån av de andra tänkte på!!Cool

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[nono39]
2011-04-09 11:28
#5

#4 hade ni ouji bräda?

Ghosthunter
2011-04-09 15:08
#6

Nej, anden i glaset. Hade ritat upp bokstäver på ett stort pappersarkGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[nono39]
2011-04-09 15:23
#7

#6 det hade jag o mina kamrater med. men tillslut lovar jag dig vi körde det 2 ggr varje dag! på 3 månader tillslut sa anden att jag skulle fråga chans på en kille jag är jätte kär i klockan 16:00 jag gjorde det anden sa att han skulle säga ja han sa nej. Och sen frågade jag finns du den ba nej för jag tänkte nej.

Jag frågade en massa frågor och jag tänkte på svaret då fick jag svaret som jag tänkte ppå. När jag frågade frågor som jag inte vet om min kompis den svarade konstigt jag frågade vad heter nivins pappa bara för jag inte viste det så kom det på pkb78ha man ba vahh??

Zadeira
2011-04-09 16:01
#8

#7, det handlar ju lite om hur seriös man är när man gör det. Om man håller på hela tiden så tröttnar andarna kanske och svarar konstigt för att du ska sluta fråga en massa hela tiden. De svarar inte heller alltid seriöst på alla frågor, särskillt inte om du ställer dumma frågor. Sen kanske du omedvetet styrde glaset. Det är inte ens säkert att man får kontakt med andar alla gånger.

För att svara på tråden. Jag har aldrig kört Anden i Glaset seriöst, bara ett par gånger som yngre med en bästa vän. Det hände aldrig mig något. Mamma berättade dock om något som hände henne och några andra. Plötsligt började lampor blinka, tavlor skaka och sådär. De slutade genast och började rena rummet.

[nono39]
2011-04-09 16:17
#9

#8 jaha men nu fick jag svar på min fråga tack <3 <3 :) :)

då är det nog drf! <3

[trollduva]
2011-04-10 14:04
#10

jag har bara gjort det en gång och det hände inget om man räknar bort när folk skulle vara roliga och dra iväg glasetTungan ute

Bobriar
2011-04-11 16:37
#11

Har ju hört en hel del historier om att folk skadat sig efter att ha frågat "anden" när dom ska dö, men många av dom som berättade är världens mytomaner, så..

Faktiskt aldrig testat själv.

Ghosthunter
2011-04-11 18:29
#12

Jag håller med. Det är väldigt mycket myter och rena lögner när det gäller anden i glaset. Jag vet att det funkar av egen erfarenhet, men jag väljer att ligga lite lågt med att tro när det gäller sanningshalten i de berättelser som går runt.

Det där med att folk har råkat illa ut när dom frågar när dom ska dö och att djävulen är i garderoben eller i källaren (bara för att nämna ett par exempel) är typiska vandringssägen tror jag!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

SunnaSunniva
2011-04-11 20:33
#13

För ett antal år sedan, jag tror att jag var kanske 13-14 år, så hade min storasyster bjudit över 4 vänner på kvällen, och jag var med dem och så bestämde vi oss för att göra anden i glaset. Det var så länge sedan att jag inte minns vad vi frågade, men det var nog rätt oskyldiga frågor tror jag. Ändå hände det något mycket obehagligt; mitt i spelet så spärrade en av tjejerna plötsligt upp ögonen och blev helt vit i ansiktet, och så flög hon upp i soffan och frågade vem det var som hade rört vid hennes ben. Men det var ingen som hade rört sig, vi hade alla suttit stilla och knäpptysta mitt i spänningen och ingen hade varit nära hennes ben. Då började hon gråta och sade att hon hade känt det som att någon hade dragit med naglarna längst med hennes ena ben, och hon var så upprörd att hon ringde på sin mamma som genast fick komma och hämta henne. Givetvis blev vi andra också rädda av detta, så efter detta åkte alla hem, även en som skulle sova över och så slutade den kvällen tidigt. Sedan dess har jag inte spelat anden i glaset, har hört för mycket obehagliga saker om vilka konsekvenser det kan få om man inte är försiktig.

(Och förresten, nej, vi hade ingen katt, hund eller något annat inne-husdjur. Det var bara vi människor där.)

Annons:
Honestyisdead
2011-04-11 23:41
#14

Min kompis hun dreste ragg mot oss då v spelade anden i glaset. Sedan sprang hunden gnällande iväg.

Vi hörde en katt hos en annan kompis, fast att dom inte ägde katt. Däremot var en annan kompis katt försvunnen. Den stod sedan utan för dörren när vi kom hem till henne på natten.

Dessa upplevelser är de som satt sig fast hos mig.

LitenPyssling
2011-04-12 10:41
#15

Roligt att höra era upplevelser, berätta gärna mer! =)

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[Hazelnut87]
2011-04-12 14:46
#16

Har inte spelat det "på riktigt".

Spelade en gång med två tjejkompisar.
Vi skrev bokstäver och nummer på ett papper och (ja) och (nej).

Det hände ingenting!! Hahah, glaset rörde sig inte ur fläcken.
Dessutom var vi ganska berusade och man kan ju tycka att man ska få för sig något då. Men nej inte ett smack..

Vi satt bara där och stirrade på det uppochner vända shot glaset och väntade.
Givetvis med ett finger var jätte svagt på glaset.

Sen kom någon på att man ska hålla glaset ovanför ljuset en stund för att det ska bli ångor inuti, slutade med att någons fingertoppar blev en gnutta brännda eftersom man inte skall hålla för länge.

Då fick vi en snilleblixt att man ska viska sin fråga i glaset, sagt och gjort, glaset var ju fortfarande varmt..Aj. Och sotigt, så en fin "mustach" blev till.

Det spårade helt enkelt :P

Om det var någon ande närvarande den kvällen lär han ha suckat högt och skakat på huvudet !

Ghosthunter
2011-04-12 17:33
#17

Spelat?Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hazelnut87]
2011-04-12 17:35
#18

Du ser så okunnig jag är :) hahaha!

Såg det som en form av spel. Vad kallas det då? :P

Ghosthunter
2011-04-12 17:39
#19

hehe…nä, vad ska man egentligen säga?Skrattande Körde med anden i glaset, kanske?….hehe…jag tror du fick mig på plats där!Skrattande

Men det är iaf inget spel…så det lät bara lite kul..sorry!Kyss

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Hazelnut87]
2011-04-12 20:04
#20

Hahaha ;) jag vet inte heller vad man ska kalla det.

Annons:
fanta-stiskt
2011-06-13 11:06
#21

Satt hemma hos en kompis och berättade upplevelser som släktigar osv varit med om.. Det var jag, min pojkvän, min kompis och hennes pojkvän, samt yttligare ett "kärlekspar".
Vi pratade mycket om demoner och var påväg att spela anden i glasen, men alla bangade ur..
Jag var livrädd och hade en obehaglig känsla hela kvällen efter att vi börjat prata om spöken/andar/demoner.
Men jag försökte lugna mig själv genom att tänka "om det skulle finnas någonting här skulle saker ha ramlat ner eller låtit" osv.. 
Klockan började bli mycket och jag och min pojkvän skulle gå hem till oss.
När vi går ner genom trappuppgången är det en broderad tavla som ramlat ner och ligger mitt framför oss i trappen.
(Det är ett gammalt hus med endast två lägenheter, en gammal dam bor i den ena och min kompis i den andra)
Jag tvärnitar och bara står och stirrar, blev helt stel.
Jag hade ju berättat för min pojkvän att om det skulle finnas något där skulle något ha rasat.
Han bara kollade på mig, sen fortsatte vi gå utan att säga ett ljud. Pratade om hur obehagligt det var när vi kom hem sen..
Var en himla obehaglig känsla, jag var inte rädd konstigt nog, kände mig lugn trots allt, det var bara obehagligt liksom..
Måste tillägga att det inte var någon blåst som hade blåst ner den, den har hängt där i flera år och aldrig ramlat ner tidigare, och inte efter den där händelsen heller. 

Berättade för min kompis, ringde henne när jag kom hem..
Hon började nästan gråta för att hon tyckte det var läskigt. 
Sen har hon berättat att garderobsdörren brukar öppnas, fönstet i hennes gamla rum hade öppnat sig mitt i vintern när hon sov, så när hon vaknat på morgonen var det iskallt.  
Hennes mamma hade även frågat henne om hon lånat hennes kläder, för dom låg i en rul i hennes garderob, men min kompis hade inte rört sin mammas kläder, och ingen annan hade kunnat göra det heller.

Jag vill inte vara ensam i den där lägenheten längre, det är obehagligt helt enkelt. När vi sitter ute på sommaren och jag måste gå upp på toaletten måste någon följa med mig, så obehagligt är det..

[Zorita]
2011-07-22 22:41
#22

Har varit med om att glaset for iväg av sig självt, en gång under en soffa, en annan gång mot en spegel. Alltså, vi rörde inte ens glaset när det for iväg…

En gång frågade vi vem anden var, och den gick långsamt och försiktigt till siffrorna 666, sen slutade vi. Nästa dag var vi som var med i två olika grupper. Den jag var med i hade sjuk otur hela dagen, vilket vi berättade till de andra. De sa att de lagt Tarot kort och fått upp Djävulen i princip varenda uppläggning.

Men tja, det är väl ett kul sätt att skrämma upp sig själv på. Tror dock det är mer att man läser in en massa saker i efterhand…

Ribessa
2011-07-23 18:54
#23

Som #22 säger har jag också fått upp 666 när jag frågade vem anden var.

Jag har bara spelat en gång i hela mitt liv, och jag tyckte det var helt sjukt.. Haha, dock kan jag inte bestämma mig för ifall min kompis flyttade glaset eller inte.. Hon är så sådär. Men jaja.

Jag kommer ihåg att jag bestämde mig för att lura anden lite, och vi viskade frågan i glaset, så ingen annan hörde. Och jag har en lådsasbror och en halvbror, och en helsyster. Jag frågade då, "Vad heter min bror?"

Glaset for lite fram ochtillbaka, sen skrev den in "Mil…", (min lådsasbror heter Miles) sen ångrade den sig, började skriva in "Oli…"  (min halvbror heter Oliver), och sen skrev det "Madele…." (Min syster heter madelene", sen fick glaset värsta rycket och skrevv snabbt in 666 och då sprang vi, haha. Gud så rädda vi blev. Och jag tycker fortfarande det där var lite.. konstigt.

Jag och en annan kompis gick upp snabbt en av gångerna då och mina andra kompisar satte igång igen. Sen ställde vi oss utanför dörren efter dom satt igång och frågade om vi fick vara med. (Anden alltså), och frågade om vi fick komma in och vara med, och Anden sa Nej. Då frågade dom vem utavdom får inte komma in? Då sa Anden " Rebeccah", och det är ju mitt namn. Då frågade dom, får den andra komma in? Då sa Anden Ja. Så hon fick komma in.

Sen frågade dom varför jag inte fick komma in, och då sa Anden att jag var ond, haha, lite kul. Tungan ute

Ja gud.. Så knasigt.

[Mikkiz]
2011-08-01 12:29
#24

Spännande läsning!

Jag minns två "speciella" tillfällen då vi (jag och några vänner) har kört anden i glaset… Detta är dock mååånga år sedan.

Gång 1: Vi satt ett gäng vänner på golvet i min väns sovrum (ena killen låg i sängen och "hängde" sig över kanten och spelade. Minns ej vem som ställde frågan men helt plötsligt så började glaset att snurra runt runt fortare och fortare för att sedan fara rakt in under sängen i en himmla fart. Killen som låg i sängen böjde sig in under sängen och plockade fram glaset och frågade: "Vad frågade du anden egentligen?" med ett stort flin på läpparna. Var på tjejen som ställt frågan satt väääldigt stilla och såg livrädd ut svarade: "Jag frågade vart anden befinner sig just nu". Jag har nog aldrg sett någon hoppa så snabbt ur en säng tidigare:)

Gång 2: Också jag och ett par vänner som spelade och denna gång är också många år sedan. Någon frågade om anden kunde "byta skepnad" och fick svaret JA nästa gång samma människan skulle ställa en fråga så frågade hon (fick vi reda på efteråt): "Vad är anden för skepnad just nu?" Svaret blev UGGLA och precis då hörde vi en uggla "hoa" utanför fönstret… Då var det ett gäng med rädda tonårngar som genast slutade att spela den gången…:)

Mikaela120
2011-09-14 15:15
#25

Vad är anden i glaset?

Orkanmakaren
2013-09-20 08:50
#26

Det har inte hänt några konstiga eller dåliga saker när jag har gjort det, men jag kan säga det bästa som har hänt istället :3 jag frågade helt enkelt om killen jag är kär i älskade mig lika mycket som jag älskade honom, och fick ja. Han är nu min pojkvän :3

Magi-cat
2013-09-20 09:10
#27

En gammal tråd och det kan hända att ni inte får svar av de som skrivit innan. 🙂 En del verkar ha lämnat iFokus.

På Övernaturligt iFokus finns det mycket mer om anden i glaset och liknande, titta gärna in där!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: