Annons:
Etiketterspökhusspökplatserspökjägare
Läst 15968 ggr
[trollduva]
6/9/10, 3:00 PM

tips på spök-filmer

har ni några bra tips på spökfilmer/skräckisar så kan ni slänga upp dom i den här trådenGlad

startar en tråd för böcker oxå

Annons:
Jinaum
6/9/10, 6:37 PM
#1

Jag är ett stort fan av A haunting in conneticut. Den är baserad på en verklig händesle jag är bekant med.

Den har varit med i serien A Haunting som gick på discovery channel. Dom hade ändrat på historien lite men den var lika bra för det!

Sedan An american haunting är en film jag tycker är bra.

De säger ju att paranomal activity ska vara bra men inte sett den ännu!

Zadeira
6/9/10, 8:44 PM
#2

Jag ser i princip bara skräckisar, dock inte ofta spökskräckisar utan mer blod och splatter Flört

Jag står fullt fast vid att The Blair Witch Project är en av de bästa filmer jag någonsin sett! Ryslig, spännande och scenen i slutet sitter klokrent.

DarkAngel
6/9/10, 9:11 PM
#3

Hej.

Älskar skräckfilmer..=)

Den läskigaste film jag sätt är Djurkyrkogården.

Spökfilmer

  • Ghost rider. Inte så ghostig. Men bra.
  • Ghost ship. Mycket ghost.
  • Hellraiser.
  • Rose red.

Skräckisar

  • Needfil things.
  • Drömmfångare/Dreamcatcher.
  • Cujo.
  • Det.
  • Freddy Krueger filmerna är klassiker. Nightmare on Elm street.
  • Samma med Jason filmerna. Fredag den 13:de.

DA

Jinaum
6/9/10, 9:17 PM
#4

åh! Appropå rose red finns det ju också the diary OF Ellen Baum eller något liknande. Hon som byggde rose red.

Men hellraiser är väl inte direkt någon spökis utan med demologisk?

DarkAngel
6/9/10, 9:22 PM
#5

Hellraiser= Jo, det kan nog stämma…Förlåt..Skäms…Jag tycker bara att den är lebbig…Har bara sätt den en gång, och det räcker.

Diary OF Ellen Baum hör till Rose red filmerna ja, men har inte sätt den.

DA

Jinaum
6/9/10, 9:49 PM
#6

#5 hellraiser har 8 filmer ;)

Annons:
[Jodine]
6/10/10, 12:29 AM
#7

# Oh, I'm impressed ;) de flesta vet bara om de 6 första. Fast filmsamlare som man är har jag ju alla åtta, det var Hellraiser som satte igång mitt filmberoende.

När jag ändå är igång och skriver måste jag ju rekommendera nåt.

Jinaum
6/11/10, 11:38 PM
#8

#7 det är min styvfar som satt igång mig. Har sedan dess även läst boken Hellbound som filmerna baseras på eller om de e andra sidan om. I vilket fall läst den :P

Vill ha en sådan kub! En av lärarna på min praktik har en, I so wants. Även om den e i plast!

Kom på en till spökskräck film!

The secret sense.

[Jodine]
6/12/10, 1:30 PM
#9

#8 de kuberna fanns att köpa på discshop förr, i papper typ. =) men jag tror de har tagit bort dom, jag hittar dom inte längre. Jag vill också haa, jag skulle dock sitta och pilla på den mest hela tiden för att se om jag lyckades öppna den Obestämd haha.

Saga85
6/13/10, 6:40 PM
#10

Det här är ingen skräck/spökfilm, men lite kuslig. Den är baserad på en sann historia om två flickor vars intensiva vänskap och hur de levde sig in i en fantasivärld fick föräldrarna att sära på dem. Större delen av filmen spelades in på de platser där det hänt. När de skulle spela in på mordplatsen (en stig i skogen) fick regissören (Peter Jackson) en dålig känsla av platsen - det blev helt tyst i skogen, fåglarna tystnade. De flyttade därför inspelningen några hundra meter bort istället.

Just det - Heavenly Creatures heter filmen.

Nandi
6/14/10, 7:48 PM
#11

Barnhemmet, kanske inte mycket sköken men hemsk är den helt klart Tyst

Jinaum
6/15/10, 2:48 AM
#12

#11 den är ju massa spöken :D riktigt bra med.

Kom på någon mer. "The tales OF two sisters" en koreansk film. Jag gillade den inte men någon kanske gör. Det är en mix av spöken och vanlig skräck.

Sedna har vi den amerikanska motsatsen som jag tror heter "the uninvited" eller något sådant där. Samma sak där.

Skogselva
6/16/10, 6:04 PM
#13

"De bortglömda" (Aparecidos) både spöken och splatter

Dorian Grey (2009) den är läskig och man anar hela tiden närvaron av något mycket ont. Man får dock aldrig se något, och det handlar inte om spökerier.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
Huygens
6/29/14, 11:17 AM
#14

Salem's Lot (King).

Finns en plats i Mexico där en konstnär hängt upp dockor, som påverkats av väder och vind. Någon skrev att platsen var som (varning, förhandsvisning) scenen i Salems Lot.

Hitchcock trodde att människor tycker om att bli skrämda, det mesta på en nöjesattraktion är till för att skrämma folk. precis som filmen Psycho. Frågan är varför folk tycker om att bli skrämda?

Marr
6/30/14, 9:31 AM
#15

The Others med Nicole Kidman tyckte jag var bra när jag såg den…

http://www.youtube.com/watch?v=5JDHikOAR24

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Ghosthunter
6/30/14, 2:18 PM
#16

The Haunting från 1963 är kanonbra spökfilm….rätt stämning!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Kille77a
3/22/15, 4:27 PM
#17

Nu blir det att kolla på film :)

Upp till toppen
Annons: