Annons:
Etikettmysko-grejer
Läst 87 ggr
Magi-cat
7/23/21, 9:23 AM

Sädescirklar (crop circles)

Eftersom jag träffade på denna tråd helt oförhappandes när jag sökte på något helt annat lägger jag in den, det var länge sedan vi hade något om sädescirklar. 🙂 Om någon fortfarande är intresserad av dem och ifall de fortfarande dyker upp någongstans (i England t.ex)? Det har väl varit ganska tyst om dem länge?
Den här skribenten skriver annars om Sasquatch, och Big Foot-fenomenet och föreslår ett eventuellt samband mellan dem och sädescirklarna …

https://patch.com/california/santacruz/what-are-crop-circles


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

What Are Crop Circles? - Santa Cruz, CA - Despite years of careful study, strange and complex, aerially-viewed patterns in agricultural fields continue to proliferate, and no one really understands what most of them are.
  • Redigerat 7/23/21, 9:40 AM av Magi-cat
Annons:
Tarotstollan
7/23/21, 7:36 PM
#1

Jag tycker många av dem är väldigt vackra, oavsett vem som gjort dem!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
7/23/21, 7:37 PM
#2

#1 Håller helt med! Fantastiska konstverk!! 👍💝


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
7/24/21, 11:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har inte heller hört så mycket om dem på rätt länge. För rätt många år sedan hade vi några stycken här nere i södra Sverige. Var själv och tittade på två av dem, varav en var fejk. Det syntes rätt tydligt. Den andra var väldigt oförklarlig och verkade genuin. Hittade faktiskt några foton därifrån för ett tag sedan. Tyvärr var fotona inte särskilt bra, så ni får nöja er med en bild på den som var fejk. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
7/24/21, 4:34 PM
#4

#3 Tack för bild! 👍🙂

Jag har aldrig sett någon av vare sig det ena eller andra slaget. 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Carmarino
7/24/21, 4:39 PM
#5

#4: Den som inte var fejk var väldigt speciell. Sädesstråna var liksom tvinnade ganska hårt, men de hade ändå inte gått sönder. Vi var några stycken som fick tillstånd att gå in i cirkeln och vi var kvar där rätt länge. Det var ganska speciella energier i den.

Kände inga energier alls i den cirkel som var fejk, och där var sädesstråna bara nerlagda. Vi kunde även se märken i kanten efter brädan de förmodligen använt för att trycka ner säden. En hel del strån hade redan börjat resa sig igen. I den som inte var fejk låg alla sädesstrån hårt tvinnade mot marken i ett fint mönster.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: