Annons:
Etiketterufoutomjordiskt-liv
Läst 1488 ggr
Magi-cat
8/20/17, 8:51 AM

Mystiska föremålet i Backsjön

Vad var det som slog ned i Backsjön 1999? Detta är den största UFO-gåtan i Värmland…

"Den 27 juli 1999 vid halv sex-snåret på kvällen njöt ett antal sommarstugeägare runt Backsjön utanför Gunnarskog av sommarvädret. Plötsligt hördes ett öronbedövande ljud, och ett projektilliknande föremål ses dyka ner genom luften. Det kraschar i Backsjön, sjunker under ytan och ses aldrig igen.

Det blir inledningen på ett mysterium som fascinerat inte bara UFO-Sverige, utan också militären."

Clas Svahn på UFO-Sverige säger att det enda vi är säkra på är att något slog ned. Frågan är bara vad?

Trots sökningar har man inte funnit något, men sikten är dålig i sjön och botten är dyig.

Spekulationerna rör sig runt is från ett flygplan på hög höjd, "spökraketer" av militärt ursprung och, förstås, något ännu mer spännande…

http://www.vf.se/arvika/mysteriet-i-backsjon/


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
8/20/17, 10:22 AM
#1

Jag skrev om detta på andra sajter igår. Det ska bli intressant att följa detta och se om de hittar något.

Jag bor bara ca 15 km ifrån sjön….tror jag ska åka dit och titta lite (inte för att jag tror att jag kommer att se något, men kan vara kul att ha varit i händelsernas centrum så att säga)🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
8/20/17, 10:27 AM
#2

Frågan är vad det var? Att det var något, står ju ganska klart (om inte alla ljuger förstås)🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
8/20/17, 12:08 PM
#3

Vad kul att du bor i närheten av en så intressant händelse! 👍


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
8/20/17, 2:59 PM
#4

Javisst är det😊

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: