Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

Angående sajten och iFokus Anslagstavlan Boktips Dagens Drömmar Experiment, egna Film & Foto (Blandat/allmänt/OT) Forntida teknik Himlafenomen Hjärnan Humor Hälsa Intressanta teorier Kraftplatser och folktro Miljö och djur Musik Mysko grejer Månadens Medlem och Diskussionskategori Naturfenomen Off Topic - Diverse Off Topic - Glädjeämnen Oidentiferbart Orber och ljusfenomen Psykologi och samhälle Rymden Spådomar och förutsägelser Spöken Spökhistorier Spökhus, Spökplatser, spökjägare Symboler och pareidolia UFO och utomjordiskt liv Undersökningar Vetenskap och uppfinningar White Noise & EVP Tävlingar/lekar Övrigt
Rymden

Perseiderna på ingående!

2017-08-05 09:43 #0 av: Magi-cat

Missa inte meteorshowen Perseiderna som snart visar upp sig!StjärnorMåne

Detta har sagts bli den häftigaste showen på länge, men med events som dessa är det alltid bäst att tillägga: vi får se...

Nätterna runt den 12 augusti blir det peak och vi får hoppas på klart väder!

http://earthsky.org/astronomy-essentials/everything-you-need-to-know-perseid-meteor-shower?utm_content=buffer97621&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Hjärta "...the beginning of wisdom, is, "I do not know" (Data)

Anmäl
2017-08-05 09:59 #1 av: Grace2009

Jag ska till en kompis den helgen. Vi ska tälta vid utsiktstornet och hoppas på klart väder Skrattar

Anmäl
2017-08-06 02:39 #2 av: [Vandrar med Wolf]

Härligt,hoppas vädrets makter är med och låter oss se föreställningen Cool

Anmäl
2017-08-06 11:11 #3 av: Ghosthunter

Så nu är dags igen!GladTack för påminnelsen och hoppas på fint väder. Synd att man inte kan skingra molnen som en äkta magiker kan!

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-08-08 20:23 #4 av: Magi-cat
ScienceAlerts foto.

Anmäl
2017-08-09 08:58 #5 av: Tarotstollan

Hoppas på fint väder här också!Tummen uppMåne

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-08-09 21:21 #6 av: Magi-cat

Vi kan börja spana!Stjärnor

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/nu-kommer-perseiderna-och-h%C3%A4r-kan-du-se-dem-1.4514408

Anmäl
2017-08-09 21:29 #7 av: NeferNefer

#6: Men jösses ... Jag läste så här i artikeln: "För att få ut det mesta av Perseiderna gäller det att vara dyngfull" ... Yrar

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-08-09 21:36 #8 av: Magi-cat

Gapskrattar

Rekommenderas ej. Gapskrattar

Anmäl
2017-08-09 21:38 #9 av: NeferNefer

Hahaha, nä, förmodligen lite svårt att se några Perseider i det tillståndet! Gapskrattar

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-08-09 21:42 #10 av: Magi-cat

Eller så blir det alldeles  för många. GapskrattarGalenStjärnor

Anmäl
2017-08-09 21:43 #11 av: NeferNefer

StjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnorFörskräckt

Anmäl
2017-08-09 21:44 #12 av: Magi-cat

Wow! FörskräcktSkrattar

Anmäl
2017-08-09 21:46 #13 av: NeferNefer

StjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnor

StjärnorStjärnorStjärnorFörskräcktStjärnorStjärnorStjärnor

StjärnorStjärnorStjärnorStjärnorStjärnor

Anmäl
2017-08-09 21:54 #14 av: Magi-cat

Skrattar

SolYrar

Stjärnor

Stjärnor

Stjärnor

Stjärnor

StjärnorSomnar

Anmäl
2017-08-11 22:17 #15 av: Ghosthunter

#14 Häftigt katten😀
Ja just det...dags att se upp nu!

Anmäl
2017-08-12 08:15 #16 av: Magi-cat

Under natten - tidiga morgonen mellan lördag och söndag är det bäst chans att få ut mest av showen. (Om man är vaken då, förstås. Skrattar)

"Det bästa sättet att se stjärnfall är att ligga på marken och betrakta himlen: Ju längre man tittar upp, desto fler stjärnfall kommer man att se, enligt Ursa."

Eh...jo, det sista trodde jag nog nästan själv....Nörd

https://svenska.yle.fi/artikel/2017/08/11/titta-upp-mot-himlen-under-helgen-perseidernas-stjarnshow-ar-har-igen

Anmäl
2017-08-12 16:11 #17 av: [Vandrar med Wolf]

I natt var det så stjärnklart och fint här men nu är det molnigt och regn så det där vackra skådespelet kan jag se mig om i stjärnorna efter uttryckligen sagt Skrattar synd för det hade vart så härligt att se Stjärnor

Anmäl
2017-08-12 17:30 #18 av: Ghosthunter

Jag skulle vilja ändra rubriken till Persiennerna på ingåendeSkrattar.....för här är det precis mulet och ska nog bli så i natt ocksåVilar huvudet i handen

Anmäl
2017-08-12 18:10 #19 av: Magi-cat

Skrattar

Fullskaliga persienner här också....Cool

Anmäl
2017-08-12 18:15 #20 av: Ghosthunter

Skämtar

Anmäl
2017-08-13 00:05 #21 av: Tarotstollan

Här ösregnar det....Gråter

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-08-13 07:19 #22 av: Magi-cat

Molnigt...Ledsen

Anmäl
2017-08-13 07:56 #23 av: Magi-cat

Tydligen levde inte årets meteorshow upp till förväntningarna, ens om molnen lyste med sin frånvaro. 

Den blev inte alls den häftigaste på 96 år, som utlovats på sina håll.
Där ser man (eller ser inte). Det blir vad det blir, igen.GladMåne

Fin bild i alla fall, om än ett montage.

http://earthsky.org/astronomy-essentials/everything-you-need-to-know-perseid-meteor-shower?utm_content=buffer09baa&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.