Annons:
Etiketterrymdenuniversum
Läst 413 ggr
Magi-cat
2017-07-27 08:36

Mystiska radiosignaler från rymden förbryllar

Astronomer har uppfattat märkliga (hittills oförklarade) radiosignaler från en grannstjärna, "bara" 11 ljusår bort. 🙂

Den i sammanhanget aktuella röda dvärgstjärnan heter Ross 128.

Från andra stjärnor i grannskapet har man inte fått några liknande resultat.

Så vad handlar det då om? Tre teorier finns, i huvudsak.

Det kan vara ett solutbrott; en annan himlakropp som passerade framför just under observationen eller utbrott/explosion på en annan himlakropp i omloppsbana runt Ross 128.

Ja, eller så har vi den här gången hittat utomjordiskt intelligent liv. 👍 Fast det alternativet tror forskarna kommer långt ner på listan av möjliga och möjligen bättre förklaringar…

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/mystiska-signaler-fran-en-av-vara-grannstjarnor-forbryllar-forskarna


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-27 08:37
#1

Jag håller tummarna 👍

Ghosthunter
2017-07-27 09:02
#2

Hoppas på utomjordiskt liv🙂

Tänk vad vetenskapsmännen håller på att kämpa med sina dyra utrustningar, samtidigt som "vanliga" människor gör observationer hela tiden. Men det hela handlar om bevis och förtroende. Hade de sett vad jag såg, så hade det åtminstone satt myror i skallen på dom!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Vandrar med Wolf]
2017-07-27 16:14
#3

Det är alltid intressant med sånt här men samtidigt gör det mig ledsen också för det blir en hetsjakt på andra liv och jag tror ärligt att så långt kommer inte vetenskapen med sina instrument att dom kan bevisa deras existens.

Vad händer om det nu ändå skulle bli bevisat och vetenskapen skulle stå öga mot öga,kommer man då att bura in dom för att göra tester med mera 😕

Vi skulle inte klara av att ta det ansvaret för människan är på tok för nyfiken och hon skulle istället orsaka dom skada genom att undersöka allt hos en utomjordisk individ.

Det handlar om förtroende från dom utanför vår jord och känner dom det minsta tvivel så inte en chans att dom visar sig varken som individ eller med en farkost så vi får nöja oss med dom möten vi får och här är dom väldigt vaksam för ingen vill bli behandlad illa bara för att vetenskap ska ha sina bevis.

Dom jag mött har jag inte dokumenterat och det får ske spontant på deras villkor och jag kan bara känna tacksamhet för dom möten som jag haft och  samtidigt som det är intressant med forskning så hoppas jag innerligt inte nån på nåt vis orsakar dessa liv skada genom tester och forskning och går vi till oss själva så skulle inte vi vilja utsättas för tester heller.

Men nog är det intressant med forskning om vår fantastiska rymd 😎

Ghosthunter
2017-07-27 16:59
#4

Ja så är det. Hoppas inte dom blir utsatta för grymma experiment och annat som kan skada dom. Men samtidigt är dom så pass intelligenta och överlägsna oss människor, både när det gäller mentalt, andligt och tekniskt, så dom känner på sig när dom är hotade.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Vandrar med Wolf]
2017-07-27 17:10
#5

Absolut Spöket , deras intelligens går så långt över vår så ord kan inte ens räcker till 😎

Magi-cat
2017-07-28 19:31
#6

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Ghosthunter
2017-07-28 19:33
#7

Nä, men det är egentligen en klok fråga………..vem?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Magi-cat
2017-07-28 19:45
#8

#7 Star Trek 🙂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Ghosthunter
2017-07-29 09:49
#9

Vi är inte ensamma, det kan jag garantera!🙂

Min upplevelse på några få minuter gav mig en total övertygelse. Hade någon vetenskapsman som forskar i detta, sett det jag såg, så kanske frågan

vart löst!🤔

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Vandrar med Wolf]
2017-07-29 17:07
#10

# 9 Samma här 😃 hade vetenskapsmännen sett och hört det jag gjort skulle frågan vara löst 😎

Men det är hela poängen också att dom inte vill att vem som helst får kunskap och vetskap om deras existens så då visar dom sig för ett visst antal personer världen över som dom vet inte avslöjar och orsakar dom någon som helst skada.

Ghosthunter
2017-07-30 08:32
#11

Ja, så är det nog. Dom visar sig bara för vissa!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: